Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, dat van het schoonmaken viel mij ook al op. Één keer met de washmitt over de meest vervuilde delen is al genoeg.
Daarna afspoelen (water glijdt er vanaf dus de rest van de druppeltjes heb je zo weg met de droogdoek).
Dan glanst het weer alsof je hem handmatig van een waslaag hebt voorzien.

Heb er filmpjes van gemaakt. Zal die binnenkort wel ff posten.

Ik kan de IGL Kenzo coating van harte aanraden.
 
Nu de mijne ook klaar is; Detail Today IGL Kenzo Tesla Model s - YouTube

Kan het iedereen aanraden want hij ziet er uitstekend uit.

ik kan er pas op de 2e mee weg want vond in December op kenteken niet slim.
Is wel moeilijk niet meteen te gaan spurten als je er elke dat langs loopt!

Ik kon de staltijd vanaf 7-12 wel gebruiken om deze nieuwe rode naar Detail Today in Schaijk te sturen.

De Kenzo was me redelijk onbekend.
Ik heb niet alleen de lakbehandeling toegepast, ook de velgen zijn met ander Kenzo spul apart gecoat, de kunststof ook zodat deze een nieuwe uitstraling blijft houden.

Verder nog de voorruit zodat ik hopelijk minder gebruik hoef te maken van de ruitenwissers.

Tesla zet er alleen bij de eerste beurten een Europesche Bosch ruitenwisser op, en dan volgens mij alleen links, die is veel beter dan de Amerikaanse, misschien is deze coating beter voor de Amerikaanse types?

Ik weet het "nog" niet maar zodra ik ga rijden, moet het ook nog eens regenen!
(En dan eigenlijk alleen maar om de slipvastheid te leren kennen)
Ga de 2e Jan voor de lokale Bruna liggen waar ik hem op kenteken ga zetten) om daarna eens echt harder te G-en.

Wie weet voel ik weinig verschil met m'n huidige P85.

Hoe goed de ruitencoating dan is laat ik hier nog weten.
 
Wat is nou het verschil tussen Opti Coat en IGL Kenzo? Ik moet de keuze weer gaan maken tussen Opti Coat, Modesta en IGL Coat.

Ik hou van zoveel mogelijk glans... ik heb de deep blue kleur op mijn Tesla, maar ik wil niet dat het donkerder gaat worden (zoals de oude blauwe kleur, bah)

Op mijn vorige rode Tesla had ik Opti Coat laten doen, was ik wel tevreden over alleen het water gleed er na een jaar niet meer zo mooi af als vroeger, ondanks mijn two bucket wasmethode om de twee weken. De glans was nog wel super, iedere keer na een wasbeurt leek de auto weer als nieuw.
 
Modesta schijnt z'n glans te behouden maar heeft "onderhoud" nodig, Opticoat en Kenzo zijn op te brengen bij Detail Today.

Opticoat is goedkoper maar glanst minder.
Kenzo en Modesta glanzen beter waarvan Modesta wat langer op de markt is.
Ik heb voor Kenzo gekozen omdat ik Opticoat minder vond glanzen en Kenzo schijnt een betere waterafvoer te hebben dus dan loopt vuil water er ook beter af, tel op dat Modesta zich langer heeft bewezen doch meer onderhoud behoeft.
Daarom wilde ik Kenzo.
Op de website van IGL coatings staat wat voor eigenschappen Kenzo heeft.

Als je je een MS kunt permitteren en langdurig wilt genieten van de glans is het verstandig überhaupt wat extra uit te geven.

Het is een prachtige wagen die qua model erg bij de tijd blijft, er komt voor het eerst geen nieuw model dus in nieuwstaat houden loont bij verkoop.
 
Op mijn vorige rode Tesla had ik Opti Coat laten doen, was ik wel tevreden over alleen het water gleed er na een jaar niet meer zo mooi af als vroeger, ondanks mijn two bucket wasmethode om de twee weken. De glans was nog wel super, iedere keer na een wasbeurt leek de auto weer als nieuw.

Dat is nochtans eenvoudig op peil te houden door om de paar weken Reload van Car Pro te gebruiken bij het drogen. Aan te brengen zoals je normaal met een detail spray doet. Het resultaat is verbluffend. Je gaat je ogen niet geloven.
 
Dat is nochtans eenvoudig op peil te houden door om de paar weken Reload van Car Pro te gebruiken bij het drogen. Aan te brengen zoals je normaal met een detail spray doet. Het resultaat is verbluffend. Je gaat je ogen niet geloven.

Dat is op basis van Nanodeeltjes. Ik ga er daarom met de nodige voorzichtigheid mee om: Nanodeeltjes: gevaar in kleine hoekjes - New Scientist
 
Dat is op basis van Nanodeeltjes. Ik ga er daarom met de nodige voorzichtigheid mee om: Nanodeeltjes: gevaar in kleine hoekjes - New Scientist

Zou je denken? Reload is een Silica Spray. Het bevat 5% SiO2, ook wel vloeibaar glas genoemd.

Is silicon dioxide safe?
The FDA states that it is safe and can be added to the food you eat.
What makes SiO2 Technology different from other surface protectors?
Si02 technology is the only nano-tech surface treatment to win environmental awards for its benefits to the environment and is also the only technology of its kind to be considered “food safe”. When viewed under a microscope, our coatings appear as a continual film (a polymerized layer) of glass which is unlike other nanotech surface technologies that contain engineered particles of matter. SiO2 Ultra Thin Coatings contain no chemicals so special safety equipment is unnecessary for application. Our products offer a safer alternative to traditional surface products and this is especially true in the industrial sector.
 
Zou je denken? Reload is een Silica Spray. Het bevat 5% SiO2, ook wel vloeibaar glas genoemd.

Is silicon dioxide safe?
The FDA states that it is safe and can be added to the food you eat.
What makes SiO2 Technology different from other surface protectors?
Si02 technology is the only nano-tech surface treatment to win environmental awards for its benefits to the environment and is also the only technology of its kind to be considered “food safe”. When viewed under a microscope, our coatings appear as a continual film (a polymerized layer) of glass which is unlike other nanotech surface technologies that contain engineered particles of matter. SiO2 Ultra Thin Coatings contain no chemicals so special safety equipment is unnecessary for application. Our products offer a safer alternative to traditional surface products and this is especially true in the industrial sector.

Ik denk dat je gelijk hebt! "Google before you put your foot in your mouth" :)

Des te beter - kan ik die rubberhandschoenen ook achterwege laten.
 
Kenzo -> Zal de kleur donkerder worden? Want dat wil ik voorkomen. De rode Tesla was met opti coat wel donkerder geworden maar dat was niet erg, juist mooi. Bij de blauwe wil ik dat echter voorkomen.
Geef Roel anders even een belletje of mailtje: 0624110411 / 0486 437877 / [email protected]

De rode van TLS1958 is overigens Tesla nummer 292 die hij behandeld heeft. :wink:
 
Modesta schijnt z'n glans te behouden maar heeft "onderhoud" nodig, Opticoat en Kenzo zijn op te brengen bij Detail Today.

Opticoat is goedkoper maar glanst minder.
Kenzo en Modesta glanzen beter waarvan Modesta wat langer op de markt is.
Ik heb voor Kenzo gekozen omdat ik Opticoat minder vond glanzen en Kenzo schijnt een betere waterafvoer te hebben dus dan loopt vuil water er ook beter af, tel op dat Modesta zich langer heeft bewezen doch meer onderhoud behoeft.
Daarom wilde ik Kenzo.
Op de website van IGL coatings staat wat voor eigenschappen Kenzo heeft.

Als je je een MS kunt permitteren en langdurig wilt genieten van de glans is het verstandig überhaupt wat extra uit te geven.

Het is een prachtige wagen die qua model erg bij de tijd blijft, er komt voor het eerst geen nieuw model dus in nieuwstaat houden loont bij verkoop.



het verschil in glans tussen de verschillende coatings is voor mensen die er niet dagelijks mee bezig zijn gewoonweg niet te zien
tenzij ze bv 3 mc red tesla s gelijktijdig behandelen
en alle 3 met de verschillende coatings

als je ze dan na de behandeling naast elkaar zet kan je eventueel verschil zien
zet die 3 auto s na 1 jaar terug langs elkaar dan ga je het verschil duidelijk zien

modesta heeft geen onderhoud nodig tenzij je voor de PD coating gaat
daar moet de toplaag jaarlijks van vernieuwd worden(raden ze aan)


in mijn ogen zijn er geen slechte coating s
en elke coating zal zo wie zo zijn steentje bijdragen in het beschermen van de lak

je bent beter af met een goedkope coating die volgens de regels van de kust is aangebracht
dan een duurdere coating waar ze het niet zo nauw nemen met de aplicatievoorschriften

de meeste glans komt niet enkel en alleen uit een potje
maar wel van de voorbereiding
 
Vraagje: wat moet ik op de nieuwe s laten aanbrengen? En door wie? Op de p85 zit opticoat. Op zich ben ik daar wel tevreden over, maar als er iets beters is (modesta?) hoor ik het graag!

En wie raden jullie aan voor het aanbrengen? De detailer die de opticoat destijds heeft aangebracht is geen optie, die zit - zo heb ik begrepen - de komende jaren in een all-inclusive staatshotel...
 
Vraagje: wat moet ik op de nieuwe s laten aanbrengen? En door wie? Op de p85 zit opticoat. Op zich ben ik daar wel tevreden over, maar als er iets beters is (modesta?) hoor ik het graag!

En wie raden jullie aan voor het aanbrengen? De detailer die de opticoat destijds heeft aangebracht is geen optie, die zit - zo heb ik begrepen - de komende jaren in een all-inclusive staatshotel...
Die had ik ook:crying:. Nu laad ik t door Serge doen van Ride & Shine. Volgens mij de topper in z'n vak. Als je het bij hem wilt doen moet je al wel nu een afspraak inplannen anders lukt t niet meer. Ook zou de prijs van Modesta flink omhoog gaan. Als je het nog tijdig, dit jaar, bestelde kon hij nog voor de oude prijs materiaal inkopen. Hij heeft mijn andere auto ban Modesta voorzien. Mijn nieuwe is eind januari aan de beurt. En als je ziet hoe ie er nu uitziet:scared:.