Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lange terugbetaaltijd reserveringskosten (€3000) Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allen,

Om even mijn ervaring te delen en tegelijkertijd ervaringen van anderen te kunnen lezen (soms vraag ik me af of ik de enige ben): ik heb mijn aanvankelijke reserveringsbedrag van €1000 en de aanbetaling bij bestelling van €2000 (dus in totaal €3000) tot op de dag van vandaag niet terug, terwijl ik mijn auto half mei in ontvangst mocht nemen. Heb een ticket of 5 bij Tesla hiervoor lopen en het laatste bericht dat ik kreeg was dat ze door hadden gekregen dat terugstortingen een verwerkingstijd hadden van 5-7 maanden (!). Over solvabiliteit gesproken. Medewerker aan de lijn stelde zich licht nonchalant op, alsof het redelijk normaal is dat als je een auto koopt, een klein bedragje uit jouw zak van 3k even tussen hemel en aarde zweeft en dat het vanzelf wel weer terugkomt.

Ik ben heel blij met mijn Model 3 maar ben niet echt te spreken over het feit dat ik zonder dit te weten een langlopende lening aan Tesla heb verstrekt zonder einddatum.

Ben ik de enige die nog wacht, of..? Any tips?
 
Hoi allen,

Om even mijn ervaring te delen en tegelijkertijd ervaringen van anderen te kunnen lezen (soms vraag ik me af of ik de enige ben): ik heb mijn aanvankelijke reserveringsbedrag van €1000 en de aanbetaling bij bestelling van €2000 (dus in totaal €3000) tot op de dag van vandaag niet terug, terwijl ik mijn auto half mei in ontvangst mocht nemen. Heb een ticket of 5 bij Tesla hiervoor lopen en het laatste bericht dat ik kreeg was dat ze door hadden gekregen dat terugstortingen een verwerkingstijd hadden van 5-7 maanden (!). Over solvabiliteit gesproken. Medewerker aan de lijn stelde zich licht nonchalant op, alsof het redelijk normaal is dat als je een auto koopt, een klein bedragje uit jouw zak van 3k even tussen hemel en aarde zweeft en dat het vanzelf wel weer terugkomt.

Ik ben heel blij met mijn Model 3 maar ben niet echt te spreken over het feit dat ik zonder dit te weten een langlopende lening aan Tesla heb verstrekt zonder einddatum.

Ben ik de enige die nog wacht, of..? Any tips?
Werd dit dan niet afgetrokken van uw finale factuur?
 
Juiste email adres wel gebruikt ?
Ik heb ook een aantal keer (weken) geprobeerd een aanbetaling terug te krijgen, er over gebeld, langs geweest etc etc en het zou elke keer opgelost worden. Nou niet dus,

Uiteindelijk kwam ik ergens een email adres tegen waaraan je in een bepaald format je gegevens moet toesturen en voila binnen een paar dagen geregeld.
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Juiste email adres wel gebruikt ?
Ik heb ook een aantal keer (weken) geprobeerd een aanbetaling terug te krijgen, er over gebeld, langs geweest etc etc en het zou elke keer opgelost worden. Nou niet dus,

Uiteindelijk kwam ik ergens een email adres tegen waaraan je in een bepaald format je gegevens moet toesturen en voila binnen een paar dagen geregeld.
ok dat is mooi. Wellicht handig om dat adres en format hier te delen? Ik heb ook annulering van mn reservering aangevraagd aangezien ik inmiddels al een Model 3 heb.
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman
voor mijn huidige model S heb ik een betaling gedaan van 4000 euro (inventory gekozen dus levertijd was toen binnen 2 weken)

na levering heb ook enkele maanden gewacht en toen even langs de mederwerker geweest die mij geholpen heeft met de selectie van de auto, hij gaf aan dat het inderdaad niet netjes was dat de aanbetaling niet terugbetaald was - dit is toen door hem intern doorgezet (wat en hoe dat intern is verlopen weet ik niet).

binnen 2 weken was de aanbetaling teruggestord. toch wel vreemd zo...

3 jaar terug voor mijn eerste S (toen ging het om een bedrag van 2k) was er wel snel gehandeld en dus ook snel terugbetaald.
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Ik heb een lease-Model 3. De leasemaatschappij heeft mijn persoonlijke reservering gebruikt en de volledige factuur voldaan. Volgens Tesla zou mijn aanbetaling aan mij worden worden teruggestort. Maar het kon wel eventjes duren. Ik heb mijn auto op 20 juni gekregen maar tot op heden niets van mijn € 1000 gezien. Misschien moet ik ook maar eens aan de bel gaan trekken.

Leuk! In de clinch gaan met Tesla, ik kijk er reikhalzend naar uit. :(
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Juiste email adres wel gebruikt ?
Ik heb ook een aantal keer (weken) geprobeerd een aanbetaling terug te krijgen, er over gebeld, langs geweest etc etc en het zou elke keer opgelost worden. Nou niet dus,

Uiteindelijk kwam ik ergens een email adres tegen waaraan je in een bepaald format je gegevens moet toesturen en voila binnen een paar dagen geregeld.
Welk e-mailadres? Welk format?
 
In december kocht ik een 100X (had een S) en betaalde ook voor een model 3 in totaal 3000 eu aan (voor mijn zwager). Tevens had ik genoeg bonuspunten om mijn bestelling van de 22 inch wielen via dat referral programma te laten lopen. Daar maakte de verkoper me op attent.
Welnu: in maart werd de prijs van een model X met 30k verlaagd, ik heb nog steeds mijn zomer wielen niet (rijd dus al die tijd op standaard wielen met winterbanden) en ja, ook die 3000 eu nog niet terug.
Mijn telefooninstallatie is ronduit slecht , mijn aandrijfassen rammelen, mijn stoelen piepen, maar ja, ook al mail ik/ bel ik, niets werkt.
Dusss wie is er nu echt zielig ?
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Dusss wie is er nu echt zielig ?

Ja, jij. Sowieso ;) Ik natuurlijk ook, want heb geen inkomen om een X op te kunnen verantwoorden.

Mijn vraag was eigenlijk vooral of er anderen zijn die dit ook hebben en hoe ik m'n 3k terug krijg voordat we allemaal zijn overgestapt op de cryptoeuro in 2030.

Edit: Maar de trend is duidelijk. De aftersales bij Tesla zijn op z'n minst eh... afwezig te noemen.
 
Email adres: [email protected]

Inhoud bericht dan als volgt: (en ook enkel dit en niet meer)

RNxxxxxxxx (reserveringsnummer)
Naam (als op rekening waarvan aanbetaald is)
IBAN (nummer van rekening als hierboven)
BIC (code van rekening als hierboven)

Eerste geval: aangevraagd op 5 juli en terugbetaald op 12 juli
Tweede geval: aangevraagd op 18 juli en terugbetaald op 25 juli
 
Eerste geval: aangevraagd op 5 juli en terugbetaald op 12 juli
Tweede geval: aangevraagd op 18 juli en terugbetaald op 25 juli

Thanks! Zojuist zelf ook gestuurd. Als ik jouw ervaringen zo lees sounds definately worth the try! :cool: Als het écht zo makkelijk gaat ben ik heel benieuwd waar mijn vorige 5 tickets met vraag om retournering rondhangen op dit moment o_O
 
Thanks! Zojuist zelf ook gestuurd. Als ik jouw ervaringen zo lees sounds definately worth the try! :cool: Als het écht zo makkelijk gaat ben ik heel benieuwd waar mijn vorige 5 tickets met vraag om retournering rondhangen op dit moment o_O
Als het zo makkelijk gaat... idd. Ik denk dat ik maar eens een paar duizend emailtjes ga genereren met random reserveringsnummers. Eens kijken wat er allemaal op mijn rekening binnenkomt. :eek:
 
Goed om dat email adres te hebben.

Tot nu toe heb ik gecorrespondeerd via andere adressen. En pas nadat ik het een juridische tintje gaf kreeg ik een reactie dat het binnenkort zou worden terugbetaald. Mocht dat niet zo zijn dan is de volgende stap een concept-dagvaarding. Maar dan voeg ik daar dat adres wel aan toe.
 
Email adres: [email protected]

Inhoud bericht dan als volgt: (en ook enkel dit en niet meer)

RNxxxxxxxx (reserveringsnummer)
Naam (als op rekening waarvan aanbetaald is)
IBAN (nummer van rekening als hierboven)
BIC (code van rekening als hierboven)

Eerste geval: aangevraagd op 5 juli en terugbetaald op 12 juli
Tweede geval: aangevraagd op 18 juli en terugbetaald op 25 juli
Was bij mij hetzelfde. 2 keer binnen 2 weken teruggestort.
 
Als het écht zo makkelijk gaat ben ik heel benieuwd waar mijn vorige 5 tickets met vraag om retournering rondhangen op dit moment o_O

Ik denk in de bak naast mijn 5 tickets die ik 2 keer telefonisch en 3 keer persoonlijk had doorgegeven bij de SeC medewerkers (Amsterdam, Den Haag en Tilburg) die beloofden dat het allemaal goed zou komen....

Uiteindelijk zelf doen leverde meer resultaat op..
 
Email adres: [email protected]

Inhoud bericht dan als volgt: (en ook enkel dit en niet meer)

RNxxxxxxxx (reserveringsnummer)
Naam (als op rekening waarvan aanbetaald is)
IBAN (nummer van rekening als hierboven)
BIC (code van rekening als hierboven)

Eerste geval: aangevraagd op 5 juli en terugbetaald op 12 juli
Tweede geval: aangevraagd op 18 juli en terugbetaald op 25 juli
Suprthnckxs man! 30 augustus mail verstuurd, vandaag uitbetaald. Als ik had zitten wachten tot Tesla het (volgens 'afspraak') uit zichzelf zou doen, waren er zeker een paar Sint Juttemissen overheen gegaan.

Het idiote is dat Tesla het prima kan, als je maar weet op welke knoppen je moet drukken. Niemand bij Tesla weet iets en niemand neemt ergens eigenaarschap van. Je moet er altijd zelf achteraan jagen. En als je dan een forum hebt waar ze weten waar die knoppen zitten, dan is dat heel prettig!