Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lease & gegarandeerde restwaarde

This site may earn commission on affiliate links.
Dan was mijn 0,4 % van vorig jaar een top deal!
absoluut, zeer GOEDE deal ! Ik was te laat en ben met 0,99 ook al erg blij. Jammer dat de P100D toen wel 4,00 % was.
Die 0,4% was overigens wel op een voorraadauto vermoed ik ?

Zeker, ik gok dat tesla bij zo'n 0.4% deal zelf er wat bij doet (een soort korting)...
Dit is wat mij verteld is ja, Elon wil geen korting geven op de prijs van een nieuw te bouwen auto. Dit vinden ze volgens mij niet sjiek, en geeft sommigen het idee dat ze niet het maximale eruit hebben gehaald. Subsidie van Tesla zelf dus :)

quotes:
"There can never -- and I mean never -- be a discount on a new car coming out of the factory in pristine condition," Musk wrote. "This is why I always pay full price when I buy a car and the same applies to my family friends, celebrities, no matter how famous or influential."

The company's strict "no negotiation and no discount" policy has been in place since the electric car maker first began accepting orders 10 years ago.
 
absoluut, zeer GOEDE deal ! Ik was te laat en ben met 0,99 ook al erg blij. Jammer dat de P100D toen wel 4,00 % was.
Die 0,4% was overigens wel op een voorraadauto vermoed ik ?


Dit is wat mij verteld is ja, Elon wil geen korting geven op de prijs van een nieuw te bouwen auto. Dit vinden ze volgens mij niet sjiek, en geeft sommigen het idee dat ze niet het maximale eruit hebben gehaald. Subsidie van Tesla zelf dus :)

quotes:
"There can never -- and I mean never -- be a discount on a new car coming out of the factory in pristine condition," Musk wrote. "This is why I always pay full price when I buy a car and the same applies to my family friends, celebrities, no matter how famous or influential."

The company's strict "no negotiation and no discount" policy has been in place since the electric car maker first began accepting orders 10 years ago.
Mijn 0,4 was op een nieuwe niet voorraad auto!
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Tesla motors Netherlands B.V. is de vennootschap die de gegarandeerde restwaarde onder voorwaarden zal gaan betalen. Als deze specifieke vennootschap wordt opgeheven dan heb je niets aan de gegarandeerde restwaarde. Mijn vorige auto (Volt) had 6 jaar gegaranderde garantie op de auto inclusief de accu. Nadat GM zich terugtrok uit Europa verviel deze garantie.

Als ik mijn Tesla verkoop heeft de volgende eigenaar geen recht op de gegarandeerde restwaarde. Als ik kom te overlijden heeft mijn vrouw geen recht op de gegarandeerde restwaarde, wel moet zij verplicht het financial leasecontract overnemen. Dat is natuurlijk wel heel vreemd. Met een concument mag je deze afspraak overigens niet makenDatzelfde geldt als je de Tesla op eigen naam hebt binnen een eenmanszaak en je onderneming onder brengt in een BV vervalt de garantie.
Kortom in mijn beleving is de gegarandeerde restwaarde niets waard en zou je er dan ook geen rekening mee moeten houden.
 
Tesla motors Netherlands B.V. is de vennootschap die de gegarandeerde restwaarde onder voorwaarden zal gaan betalen. Als deze specifieke vennootschap wordt opgeheven dan heb je niets aan de gegarandeerde restwaarde. Mijn vorige auto (Volt) had 6 jaar gegaranderde garantie op de auto inclusief de accu. Nadat GM zich terugtrok uit Europa verviel deze garantie.

Als ik mijn Tesla verkoop heeft de volgende eigenaar geen recht op de gegarandeerde restwaarde. Als ik kom te overlijden heeft mijn vrouw geen recht op de gegarandeerde restwaarde, wel moet zij verplicht het financial leasecontract overnemen. Dat is natuurlijk wel heel vreemd. Met een concument mag je deze afspraak overigens niet makenDatzelfde geldt als je de Tesla op eigen naam hebt binnen een eenmanszaak en je onderneming onder brengt in een BV vervalt de garantie.
Kortom in mijn beleving is de gegarandeerde restwaarde niets waard en zou je er dan ook geen rekening mee moeten houden.

Constructie is zeker is zeker niet 100% waterdicht. Daar geloof ik wel.

Maar omdat GM dit truukje heeft uitgehaald wil natuurlijk niet zeggen dat Tesla dit ook doet.
Het meeverkopen van het contract was mij reeds bekend en was ik ook zeker niet van plan. Het is een financial lease (zakelijke) optie, en dit was mij van te voren ook bekend.
Overzetten naar een BV is een optie die ik bewust besproken heb, en dit was in mijn geval ook geen probleem (in writing).

Alle andere scenario's die je schetst zullen naar mijn idee allemaal niet zo snel gebeuren.
 
Mijn vorige auto (Volt) had 6 jaar gegaranderde garantie op de auto inclusief de accu. Nadat GM zich terugtrok uit Europa verviel deze garantie.

Ben geen jurist maar als je een overeenkomst hebt en jij voldoet aan de voorwaarden dan kan je hier toch niet zomaar onderuit door op te heffen (tenzij failliet). Zo'n restwaarde garantie
 
Ben geen jurist maar als je een overeenkomst hebt en jij voldoet aan de voorwaarden dan kan je hier toch niet zomaar onderuit door op te heffen (tenzij failliet). Zo'n restwaarde garantie

Dat kan inderdaad niet. Je kunt niet een entiteit opheffen wanneer die nog lopende schulden en/of verplichtingen heeft. Dit verhaal zal dus wel iets anders zijn dan hier wordt geschetst.

Uitzondering is faillisement uiteraard.
 
Inmiddels merk ik dat ik 4% rente wel een beetje te hoog vind en je krijgt op je creditgeld in de BV toch maar liefst 0,0% rente. Ik heb daarom een aflosnota opgevraagd en direct gevraagd of de restwaardegarantie dan vervalt (zal wel).

Aflossen heeft geen zin, ben ik inmiddels achter. Ik wilde/heb mijn slottermijn afgelost (wil niet over 5 jaar nog een pak geld moeten betalen, je weet nooit wat er over 5 jaar speelt). Ik ging er vanuit dat dan mijn rentelast ook daalt, maar blijkt niet zo te zijn.

Kortom, je blijft rente over de originele lening betalen, ookal los je die geheel of gedeeltelijk af. De DLL lening aflossen zorgt er dus uitsluitend voor dat je alle termijnen in 1x betaald. Je betaald er onder de streep geen euro minder door.