Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lease & gegarandeerde restwaarde

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie ook nog maar een beperkt aantal documenten. Het gegarandeerde restwaarde document zie ik ook niet meer, alsmede het aangeschafte onderhoud en de factuur van later aangeschafte FSD. Gelukkig had ik alle documenten al gedownload.
 
Als er documenten er niet meer zijn die er eerst wel waren, dan is de vraag of ze zomaar documenten uit jouw account mogen verwijderen? Lijkt mij sterk dat dit zomaar kan en mag.
(Ik heb mijn documenten ook nog ouderwets in een ordner zitten)
 
Heeft iemand een idee hoe Tesla omgaat met de gegarandeerde restwaarde icm (verplicht) onderhoud, nu ze de onderhoudsinterval hebben losgelaten?
Volgens de verkoper in Eindhoven is het jaarlijks/20K onderhoud niet meer van toepassing ivm de gegarandeerde restwaarde.
Ik kreeg dit helaas niet bevestigd door hem in de mail. Hij gaf aan dat de website de juiste info weergeeft.

Volgens het document:
Het Voertuig dient te worden onderhouden door Tesla of aan haar gelieerde ondernemingen zoals bepaald in Tesla’s aanbevolen onderhoudsschema. U mag geen actie hebben ondernomen die de Nieuwe Voertuig Beperkte Garantie nietig of vernietigbaar maakt
Dus aangezien het aanbevolen onderhoudsschema tegenwoordig 0 is. Lijkt het niet meer nodig.
 
  • Like
Reactions: Mr.DG
Bij mij hetzelfde, vandaag ook aangevraagd, iemand al iets gehad van Tesla?

Tesla hoopt waarschijnlijk dat je het restwaarde document over een aantal jaar niet meer hebt/kan vinden.
Zeker als je bijvoorbeeld een model S P100D hebt uit 2018, gaat Tesla veel geld kosten als ze mijn Tesla van 5 jaar oud, voor meer dan 66.000 Euro terug moeten kopen.

Wat ik wel gezien had in het document, toen ik het nog had, dat je alleen in de maand voor het einde van de lease aan Tesla mag aanbieden voor terugkoop, dus niet ervoor en ook niet erna. Je zal dit maar vergeten :(
 
Bij mij hetzelfde, vandaag ook aangevraagd, iemand al iets gehad van Tesla?

Tesla hoopt waarschijnlijk dat je het restwaarde document over een aantal jaar niet meer hebt/kan vinden.
Zeker als je bijvoorbeeld een model S P100D hebt uit 2018, gaat Tesla veel geld kosten als ze mijn Tesla van 5 jaar oud, voor meer dan 66.000 Euro terug moeten kopen.

Wat ik wel gezien had in het document, toen ik het nog had, dat je alleen in de maand voor het einde van de lease aan Tesla mag aanbieden voor terugkoop, dus niet ervoor en ook niet erna. Je zal dit maar vergeten :(
Daarom staat er ook een aantal reminders in mijn agenda :)
Op zich is het denk ik wel logisch, ze hebben dit bedacht om twijfelaars over de streep te trekken. Mensen die bang zijn dat de markt instort of dat een nieuwe Model S straks goedkoper is dan een tweede hands....
Maar als je het wilt gebruiken zul je zelf actief moeten zijn. Ze zullen denk ik niet willen dat teveel mensen dit daadwerkelijk gaan gebruiken.
 
Oplossing voor ophalen restwaarde document:

1) Log in op je Tesla account
2) Ga naar adres : https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/document-hub/get-list
3) Je krijgt nu in de brouwser een hoop tekst terug.
Zoek in de tekst naar iets zoals:
{"documentId":1234567,"type":"RESALE_VALUE_GUARANTEE","name":"Gegarandeerde Restwaarde"......
4) Zet het documentid wat daar staat op de plaats van 1234567 in de onderstaande link:
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/document-hub/show-document/RESALE_VALUE_GUARANTEE/1234567

Succes!
 
Ik heb spijt met alle haren op m'n hoofd dat ik hier geen gebruik van heb gemaakt. Ik had never nooit niet durven vermoeden dat 5 maanden na aankoop de prijzen gigantisch gereduceerd zouden worden. Maar ja, we kunnen niet meer terug en verkopen is ook geen optie ivm de gigantische afschrijving dus het is maar uitzingen.
 
Ik heb spijt met alle haren op m'n hoofd dat ik hier geen gebruik van heb gemaakt. Ik had never nooit niet durven vermoeden dat 5 maanden na aankoop de prijzen gigantisch gereduceerd zouden worden. Maar ja, we kunnen niet meer terug en verkopen is ook geen optie ivm de gigantische afschrijving dus het is maar uitzingen.

De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest.

Misschien valt het allemaal reuze mee met de prijs die je na 5 jaar kunt krijgen voor je auto op de tweedehands markt. Die gegarandeerde restwaarde is niet zaligmakend. Tenzij je, zoals in mijn geval, 48.000 euro een goede prijs vindt voor een P100D van 140.000 euro na 5 jaar en max. 150.000 km.
 
De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest.

Misschien valt het allemaal reuze mee met de prijs die je na 5 jaar kunt krijgen voor je auto op de tweedehands markt. Die gegarandeerde restwaarde is niet zaligmakend. Tenzij je, zoals in mijn geval, 48.000 euro een goede prijs vindt voor een P100D van 140.000 euro na 5 jaar en max. 150.000 km.


Ik ben wel blij mijn garantie van 38k voor mijn 100D van 128K met 200.000 km
 
De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest.

Misschien valt het allemaal reuze mee met de prijs die je na 5 jaar kunt krijgen voor je auto op de tweedehands markt. Die gegarandeerde restwaarde is niet zaligmakend. Tenzij je, zoals in mijn geval, 48.000 euro een goede prijs vindt voor een P100D van 140.000 euro na 5 jaar en max. 150.000 km.

Gelukkig is een auto geen investering.

Ja, met een performance ga je helemaal nat. Ik was van plan 7 jaar te rijden in m'n S100D mits batterij van de 1e generatie 100 packs day ook wil icm snelladen. Even afkloppen en hopen dat de 100 packs dergelijke degradatie pas vertonen boven de 150k ofzo. Als ik er straks niet fatsoenlijk mee op vakantie kan dan komt er toch snel een nieuwe voiture.
 
Oplossing voor ophalen restwaarde document:

1) Log in op je Tesla account
2) Ga naar adres : https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/document-hub/get-list
3) Je krijgt nu in de brouwser een hoop tekst terug.
Zoek in de tekst naar iets zoals:
{"documentId":1234567,"type":"RESALE_VALUE_GUARANTEE","name":"Gegarandeerde Restwaarde"......
4) Zet het documentid wat daar staat op de plaats van 1234567 in de onderstaande link:
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/document-hub/show-document/RESALE_VALUE_GUARANTEE/1234567

Succes!
Werkt prima, dank!