Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 100.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie ook een 'Bandenspanningssysteem heeft onderhoud nodig' club ontstaan. Bij veel echte 'classics' zijn na 4 jaar de bandenspanningssysteembatterijen blijkbaar versleten. (3x woordwaarde!)
Nee hoor, heeft niets met batterijen of accu's te maken. Het is gewoon een prut-systeem, bij veel Classics is het systeem inmiddels vervangen door een nieuw systeem wat ook in de nieuwere Tesla's standaard af fabriek is geleverd.
 
  • Informative
Reactions: redevries
Nee hoor, heeft niets met batterijen of accu's te maken. Het is gewoon een prut-systeem, bij veel Classics is het systeem inmiddels vervangen door een nieuw systeem wat ook in de nieuwere Tesla's standaard af fabriek is geleverd.
Verklaar je nader, Klaas?
Wat is er prut aan batterijen van bandenspanningsmeters die na een aantal jaren leeg raken?
Zitten er in de nieuwe bandenspanningsmeters dan betere batterijen?
NB wel een beetje off-topic, maar OK.
 
Het heeft 35 maanden geduurd, maar sinds gisteren hebben wij ook 100.000 elektrische kilometers met onze Tesla gereden.
IMG_1801.JPG
 
Het heeft 35 maanden geduurd, maar sinds gisteren hebben wij ook 100.000 elektrische kilometers met onze Tesla gereden.

Bijna 3 jaar, dat is relatief lang ivm het gemiddelde hier denk ik. Zit zelf bijna op 90K na iets meer dan 4 jaar.
Ik ga mezelf de wisselbeker van groenste rijder van NL en B toekennen als ik op 100K kom. Mensen die daarna meer tijd gebruiken om op 100K te komen en 100% groene energie laden krijgen de beker door mij langs gebracht :).
 
Last edited:
View attachment 259284
het wordt druk in de club, ook wij zijn door de magische grens, volgens mij ben ik niet een erg zuinige rijder, 223Wh/km kan volgens mij beter, dat scheelt ook banden :D die bandendruk is trouwens prima, de sensor in de re achterband doet het niet goed, is ooit lek geweest
Dit soort mededelingen in het scherm kan ik niet langer dan maximaal 10 minuten verdragen.:(
 
  • Like
Reactions: BartJ and Firebird
Dit soort mededelingen in het scherm kan ik niet langer dan maximaal 10 minuten verdragen.:(
Nog veel erger is het voor mij als de wrap van het dashboard niet helemaal perfect is. Er ontstond in de 'carbon' wrap op mijn dashboard een loslatend hoekje. Na 100 keer weer aandrukken en ook weer loslaten, teruggegaan naar de wrapper die de wrap opnieuw aanbracht.
Even later ontstond er op een andere plek door krimp een smal randje waardoor de oorspronkelijke kleur zichtbaar begon te worden.
Mocht ik ook weer opnieuw laten beplakken. Dat betekende nog een keer 150 km rijden.
Dat is niet meer gebeurd, er zitten nu originele carbon dashboard panelen in.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Een bijzondere dag vandaag. Vanochtend vroeg op de terugweg vanaf Schiphol werd ik lid van de 100.000 km club met mijn Model S uit 2014, yes!

En amper 12 uur later heb ik getekend voor een X100D, waardoor ik straks ook lid wordt van het Model X clubje. Dubbel feest.

Rest alleen nog de vraag of ik dan weer uit de 100.000 km club gegooid wordt? :D

View attachment 262090

Na Korving zie ik dat jij bij 100.000 km ook al een melding over de banenspanning krijgt. Lijkt wel een standaard feauture :eek:;).
 
En wat is nu je all-time gemiddeld verbruik?

Ik heb het niet over de totale afstand bijgehouden. Het eerste jaar reed ik vooral lange afstanden met overwegen 130 km/h en het gebruik was rond de 235. Daarna reed ik een lange periode veel 80 km/h wegen en het gemiddeld verbruik was toen rond de 210. Het hangt gewoon sterk af van het soort gebruik. In de randstad gebruik ik altijd veel minder door de lagere snelheden.
 
Dit soort mededelingen in het scherm kan ik niet langer dan maximaal 10 minuten verdragen.:(

idem hier ! Ik word daar hyper nerveus van... .
Nog veel erger is het voor mij als de wrap van het dashboard niet helemaal perfect is. Er ontstond in de 'carbon' wrap op mijn dashboard een loslatend hoekje. Na 100 keer weer aandrukken en ook weer loslaten, teruggegaan naar de wrapper die de wrap opnieuw aanbracht.
Even later ontstond er op een andere plek door krimp een smal randje waardoor de oorspronkelijke kleur zichtbaar begon te worden.
Mocht ik ook weer opnieuw laten beplakken. Dat betekende nog een keer 150 km rijden.
Dat is niet meer gebeurd, er zitten nu originele carbon dashboard panelen in.
Heren,
Zal ik voor jullie een OCD draadje maken? o_O