Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

LTE/4G valt weg, 3G komt terug, na stop/start weer LTE?

This site may earn commission on affiliate links.
Connectivity board vervangen, part 1496701-00-A. Ga de komende weken eens testen hoe het nu werkt.

Schermafbeelding 2021-11-18 om 16.38.11.png
 
Wat in ieder geval niet is opgelost met het vervangen van het connectivity board is het soms niet beschikbaar zijn van internet als je in de auto stapt. Ook niet zo gek want het part # is -00-A. Het wegvallen van LTE onderweg test ik de komende weken.
 
Ben benieuwd of dit gaat helpen. Hebben jullie ook regelmatig dat de app geen verbinding krijgt na langere tijd te zijn geparkeerd? Alsof de auto in deep sleep gaat waarbij ook het modem uit gaat, of het model geen wakeup call kan doen naar de mcu. Als ik dan smorgens in de auto kom staat er ook een “no connectivity” melding en een streep door de verbindings streepjes. Na een minuut ofzo is de verbinding hersteld en doet de app het ook weer. SeC gebeld en werd mij verteld dat dit een (bekend?) software probleem is waar hij met zijn model 3 ook last van heeft. Ik heb overigens zelf een S van 6-2018 met mcu2 non retrofit.
 
Ben benieuwd of dit gaat helpen. Hebben jullie ook regelmatig dat de app geen verbinding krijgt na langere tijd te zijn geparkeerd? Alsof de auto in deep sleep gaat waarbij ook het modem uit gaat, of het model geen wakeup call kan doen naar de mcu. Als ik dan smorgens in de auto kom staat er ook een “no connectivity” melding en een streep door de verbindings streepjes. Na een minuut ofzo is de verbinding hersteld en doet de app het ook weer. SeC gebeld en werd mij verteld dat dit een (bekend?) software probleem is waar hij met zijn model 3 ook last van heeft. Ik heb overigens zelf een S van 6-2018 met mcu2 non retrofit.
Is inderdaad een bekend probleem, daar helpt het vervangen van het connectivity board dus niet voor. Ik (TS) had een ander probleem, na 6 maanden heen-en-weer sturen van logs kwam men tot de conclusie dat de modem steeds bleef herstarten en dit was dus de fix. Ik ga het testen. Daar ik verder nooit iemand hier tegen ben gekomen met hetzelfde probleem stemt mij hoopvol.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ben benieuwd of dit gaat helpen. Hebben jullie ook regelmatig dat de app geen verbinding krijgt na langere tijd te zijn geparkeerd? Alsof de auto in deep sleep gaat waarbij ook het modem uit gaat, of het model geen wakeup call kan doen naar de mcu. Als ik dan smorgens in de auto kom staat er ook een “no connectivity” melding en een streep door de verbindings streepjes. Na een minuut ofzo is de verbinding hersteld en doet de app het ook weer. SeC gebeld en werd mij verteld dat dit een (bekend?) software probleem is waar hij met zijn model 3 ook last van heeft. Ik heb overigens zelf een S van 6-2018 met mcu2 non retrofit.
Niet bekend hier.
 
Ben benieuwd of dit gaat helpen. Hebben jullie ook regelmatig dat de app geen verbinding krijgt na langere tijd te zijn geparkeerd? Alsof de auto in deep sleep gaat waarbij ook het modem uit gaat, of het model geen wakeup call kan doen naar de mcu. Als ik dan smorgens in de auto kom staat er ook een “no connectivity” melding en een streep door de verbindings streepjes. Na een minuut ofzo is de verbinding hersteld en doet de app het ook weer. SeC gebeld en werd mij verteld dat dit een (bekend?) software probleem is waar hij met zijn model 3 ook last van heeft. Ik heb overigens zelf een S van 6-2018 met mcu2 non retrofit.
Heb identiek probleem met mijn model S ( 2015 ), onlangs ( jan 2021 ) MCU2 module voorzien met LTE , ook soms geen verbinding met app( zeker in de grensstreek ) , no connectivity bij start hier thuis , soms de straat uit en ok, soms pas 20 km later ( dus ook geen radio ), bij onze model 3 ( 2020 ) is dit niet . Tesla vermeld me dat ik moet wachten op een software-update . Ik heb de laatste versie , maar probleem blijft aanslepen , bijna 1 jaar na upgrade MCU2 module . Onlangs zelfs in centrum Leuven , na start GPS willen instellen > no connectivity, pas connectie met LTU na 1 km rijden
 
Is inderdaad een bekend probleem, daar helpt het vervangen van het connectivity board dus niet voor. Ik (TS) had een ander probleem, na 6 maanden heen-en-weer sturen van logs kwam men tot de conclusie dat de modem steeds bleef herstarten en dit was dus de fix. Ik ga het testen. Daar ik verder nooit iemand hier tegen ben gekomen met hetzelfde probleem stemt mij hoopvol.
Heb ook dit probleem maar door laatste versie update 2021.40 Tidal geactiveerd daardoor luister ik offline want muziek wordt thuis gedownload, resultaat kan nu nog slechter verbinding maken om muziek te streamen met Tune In heb ook de indruk dat deze LTE in slaap gaat.