Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

LTE af fabriek niet werkend Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Maandag om 9 uur mijn Model S 100D bij Service Centre Den Haag afgegeven voor de LTE, de wagen zou dezelfde dag nog wel op te halen zijn volgens Tesla. 's avonds werd er gebeld dat het toch op 1 dag niet lukte. Vandaag (dinsdag) wederom een telefoontje van Tesla gehad dat hij ook vandaag nog niet klaar is. Morgen reparatie-dag 3, ik ben benieuwd. Wel een P90D meegekregen als leenauto, dus dat is wel netjes.
 
Maandag om 9 uur mijn Model S 100D bij Service Centre Den Haag afgegeven voor de LTE, de wagen zou dezelfde dag nog wel op te halen zijn volgens Tesla. 's avonds werd er gebeld dat het toch op 1 dag niet lukte. Vandaag (dinsdag) wederom een telefoontje van Tesla gehad dat hij ook vandaag nog niet klaar is. Morgen reparatie-dag 3, ik ben benieuwd. Wel een P90D meegekregen als leenauto, dus dat is wel netjes.

Vandaag (woensdag) met spanning het telefoontje van Tesla Service Centre Den Haag afgewacht. Om half vier kwam die dan. "Helaas nog geen witte rook" was de Tesla reactie. Ik vraag me af of dit eigenlijk betekend of het probleem al vastgesteld is of niet. Morgen dag 4 in de werkplaats. Dit zijn al meer dagen dan dat ik er zelf mee heb kunnen rijden sinds de delivery met 400 eigen km's op de teller. We houden de moed er maar weer in. To be continued....

p.s. ik hoop wel dat ik m'n Model S na reparatie meteen met de nieuwe software update V9.0 geïnstalleerd terug krijg.
 
Last edited:
Vandaag (woensdag) met spanning het telefoontje van Tesla Service Centre Den Haag afgewacht. Om half vier kwam die dan. "Helaas nog geen witte rook" was de Tesla reactie. Ik vraag me af of dit eigenlijk betekend of het probleem al vastgesteld is of niet. Morgen dag 4 in de werkplaats. Dit zijn al meer dagen dan dat ik er zelf mee heb kunnen rijden sinds de delivery met 400 eigen km's op de teller. We houden de moed er maar weer in. To be continued....

p.s. ik hoop wel dat ik m'n Model S na reparatie meteen met de nieuwe software update V9.0 geïnstalleerd terug krijg.
Hey John,

Inderdaad geen aangename ervaring, ben benieuwd wat de oorzaak van het probleem is.
 
Blijkbaar is er iets veranderd in de reparatiemethode van Tesla, of SeC Den Haag houdt zich er niet aan.
De gehanteerde LLRU filosofie betekent in principe dat de eerste lijn (het SeC) zich niet bekommerd over de dieperliggende aard van de fout of de mogelijke remedie, maar het onderdeel gewoon vervangt. Uiteraard na visuele controle op loszittende connectortjes, antenne, etcetera en een installatie van de meest recente firmware.
In dit geval bestaat die oplossing uit het vervangen van het LTE module, of anders de totale middelste scherm/computer unit. Als die niet op voorraad zijn, kan de auto niet gerepareerd worden. In overleg treden met de klant lijkt mij dan niet meer dan normaal.
 
Waarschijnlijk niet relevant voor dit probleem, maar ik heb al LTE connectiviteit verloren wat opgelost raakte door alle USB poorten vooraan vrij te maken en te rebooten. Blijkbaar kunnen sommige USB apparaten roet in het eten gooien als de MCU opstart; de LTE modem is namelijk ook een USB device op het moederbord van de MCU, en als de USB controller van slag geraakt door een problematische USB stick of dergelijke, dan kan ie de LTE modem ook niet vinden.
 
Gelukkig net voor het weekend mn auto weer terug en alles werkt! Er is niets vervangen en dus ook niets losgehaald aan het interieur of dashboard. Het probleem is via specialisten vanuit Engeland op afstand hersteld. De computer is "geflashed" en software opnieuw geïnstalleerd daarna deed alles het. Wel bijzonder dat mijn persoonlijke voorkeuren nog bewaard zijn gebleven (thuisadres navigatie, luchtvering memory stand, Homelink voor het toegangshek, etc.) In ieder geval blij dat alles het weer doet na 4 dagen en ik er nu eindelijk van kan genieten.