Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Luchtfilter met actieve koolstof

This site may earn commission on affiliate links.
Nadat ik vanochtend in de dieseldampen van een reeds lang afgeschreven autobus met een LT sticker reed, vervolgens de kerosine dampen bij Schiphol mocht inademen
en tenslotte op de terugweg het genoegen had in de tunnel van de oliedampen van een moderne klassieke MB500SEL te genieten ben ik er klaar mee en ga ik ook maar eens zo'n fijn koolstof filter installeren.
 
Nadat ik vanochtend in de dieseldampen van een reeds lang afgeschreven autobus met een LT sticker reed, vervolgens de kerosine dampen bij Schiphol mocht inademen
en tenslotte op de terugweg het genoegen had in de tunnel van de oliedampen van een moderne klassieke MB500SEL te genieten ben ik er klaar mee en ga ik ook maar eens zo'n fijn koolstof filter installeren.

Ik heb het nu een tijdje in de auto, het scheelt enorm.
 
Ik heb vorig jaar ook zo'n luchtfilter ingekort, maar merkte geen verschil. Dacht dat ik te ver ingekort had.
Maar na een servicebeurt had ik achter een oude Mercedes diesel nog steeds de indruk dat het niet werkt

Misschien alleen i.c.m. interne luchtcirculatie?

Wellicht een suggestie voor Tesla: Retro-Fit de Bio Hazzard Upgrade van de Model X naar Model S?
(ja ik snap dat die niet zomaar gaat passen)
 
Met veel interesse dit forum zitten lezen.

Nu heb ik bij mijn vorige (ICE) auto een MANN frecious plus filter gehad. Veel beter dan een actief koolfilter.

Op de MANN site gezocht, maar voor een model S is er helaas geen. Wel een die erop lijkt FP 2747, die alleen wat ingekort lijkt te moeten worden. Afmetingen zijn 269 x 156 x 30 mm.

Iemand die de afmetingen van het filter van de facelift model S kan bevestigen? Ik lees veel over de pre face-lift.