Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
En de file info op de navi pakt dit stuk dus niet adequaat genoeg mee is jullie inschatting? Of is het vooral dat het vervelender rijden met als die werkzaamheden? wij werden een paar weken geleden namelijk ook via Satteldorf gestuurd vanwege lange file op de weg stuttgart - ulm

- - - Updated - - -



ik had er een tijdje geleden eentje te leen van een collega. Kinderen vonden het inderdaad fantastisch om achteruit te kunnen kijken (vanaf 5 ongeveer kunnen ze over de achterklep heen kijken) en om een eigen plekje te hebben, maar de politie vond het wat minder fantastisch. Twee keer aangehouden in een weekend om te laten zien dat ik dat echt niet zelf dr in had geknutseld:)
Ha, wat ze al niet verzinnen om je auto eens wat van dichterbij te mogen bekijken :)
 
Ik vraag waarschijnlijk naar de bekende weg, maar is er al een goede site voor het daadwerkelijk kunnen inschatten van de range / hoeveel bij te laden voor de volgende supercharger waarbij ook rekening wordt gehouden met hoogteverschillen? Ik heb wel eens suggesties voorbij zien komen maar weet niet meer precies waar.
 
Ik vraag waarschijnlijk naar de bekende weg, maar is er al een goede site voor het daadwerkelijk kunnen inschatten van de range / hoeveel bij te laden voor de volgende supercharger waarbij ook rekening wordt gehouden met hoogteverschillen? Ik heb wel eens suggesties voorbij zien komen maar weet niet meer precies waar.

Ervan uitgaande dat je navigatie hebt. Wanneer je bij de SuC staat te laden stel je de navigatie in op de volgende SuC op je reis.

Dan open je de energy app en kiest voor Trip

Dan zie je een lijn van linksboven naar rechtsonder die aangeeft hoeveel rest je hebt bij aankomst bij de gekozen volgende SuC, of hoeveel je tekort komt.

Deze lijn schuift tijden het laden in realtime omhoog en het beste kun je dan wachten totdat hij een procent of 15 reserve aangeeft. Dan kun je gerust gaan rijden en als je dit scherm open laat zie je hoe je rijdt in verhouding tot de voorspelling.

Werkt prima want houdt ook rekening met hoogteverschillen (niet met tunnels en ook nog niet met weer dus met flinke tegenwind een procent of vijf extra reserve nemen).

Succes!
 
Last edited:
Ervan uitgaande dat je navigatie hebt. Wanneer je bij de SuC staat te laden stel je de navigatie in op de volgende SuC op je reis.

Dan open je de energy app en kiest voor Trip

Dan zie je een lijn van linksboven naar rechtsonder die aangeeft hoeveel rest je hebt bij aankomst bij de gekozen volgende SuC, of hoeveel je tekort komt.

Deze lijn schuift tijden het laden in realtime omhoog en het beste kun je dan wachten totdat hij een procent of 15 reserve aangeeft. Dan kun je gerust gaan rijden en als je dit scherm open laat zie je hoe je rijdt in verhouding tot de voorspelling.

Werkt prima want houdt ook rekening met hoogteverschillen (niet met tunnels en ook nog niet met weer dus met flinke tegenwind een procent of bij extra reserve nemen).

Succes!

Dank je! Klinkt erg eenvoudig eigenlijk.
Morgen ga ik heen en weer naar Hannover (beurs). Ik had bedacht om bij Emsbüren voldoende bij te laden om met wat marge Lauenau (vlak voor Hannover) te halen, daar goed vol te chargen en dan op de terugweg weer bij Emsbüren te chargen. Thuis-Lauenau is ruim 370km, dat wordt denk ik iets te spannend, zelfs met een maximale charge.
 
Dank je! Klinkt erg eenvoudig eigenlijk.
Morgen ga ik heen en weer naar Hannover (beurs). Ik had bedacht om bij Emsbüren voldoende bij te laden om met wat marge Lauenau (vlak voor Hannover) te halen, daar goed vol te chargen en dan op de terugweg weer bij Emsbüren te chargen. Thuis-Lauenau is ruim 370km, dat wordt denk ik iets te spannend, zelfs met een maximale charge.

Niet in één keer proberen. Ik zou Emsbüren even aandoen. Kunt daar ook lekker een klein hapje eten in restaurant bij tuincentrum. Verder prima natuurlijk.
 
Hallo Ray,

ik rij ook op Goede Vrijdag naar Koge, en daarna door naar Zweden en Noorwegen.
Ik kies vanuit omgeving Eindhoven voor de route Kamen - Lauenau - Hamburg, en dan naar Puttgarden.
Daar de veerboot naar Rodbyhavn, van daar door naar Koge. Op die manier is Hamburg - Koge 299 km, waarvan 20 km op de boot.
Scheelt kilometers en laadtijd. CU in Koge?

Hi Andreas, hoeveel scheelt de boot qua afstand en hoevaak vaart de boot? Who knows, we will meet in Køge. Ben heel benieuwd hoe het gaat de hele dag onderweg. Ik heb een bruine Tesla (zijn er niet heel veel van)
 
Ik vraag waarschijnlijk naar de bekende weg, maar is er al een goede site voor het daadwerkelijk kunnen inschatten van de range / hoeveel bij te laden voor de volgende supercharger waarbij ook rekening wordt gehouden met hoogteverschillen? Ik heb wel eens suggesties voorbij zien komen maar weet niet meer precies waar.

http://www.daglievemensen.nl/tesla/hoogte.htm
 
Niet in één keer proberen. Ik zou Emsbüren even aandoen. Kunt daar ook lekker een klein hapje eten in restaurant bij tuincentrum. Verder prima natuurlijk.

Eens, 370 is echt niet te doen en waarom zou je ook? Dordrecht - Hanover is een prima traject met lekker veel SC's waar het helemaal niet nuttig, nodig en prettig is om een SC over te slaan. heen vol weg uit Dordrecht, kwartiertje laten in Emsbuhren, 10 minuten in lanau en dan op de terugweg wel of niet even stoppen in lauenau om je koffie bij te vullen en dan via emsbuhren weer naar huis. Doordat de afstanden lekker kort zijn ussen de chargers kan je onderweg altijd nog beslissen om langer te laden als je je lunch nog niet op hebt ...
 
Eens, 370 is echt niet te doen en waarom zou je ook? Dordrecht - Hanover is een prima traject met lekker veel SC's waar het helemaal niet nuttig, nodig en prettig is om een SC over te slaan. heen vol weg uit Dordrecht, kwartiertje laten in Emsbuhren, 10 minuten in lanau en dan op de terugweg wel of niet even stoppen in lauenau om je koffie bij te vullen en dan via emsbuhren weer naar huis. Doordat de afstanden lekker kort zijn ussen de chargers kan je onderweg altijd nog beslissen om langer te laden als je je lunch nog niet op hebt ...

Morgen ga ik Rotterdam-Emsburen-Launau-Hannover doen en donderdag terug over dezelfde route.
100% vertrek, 241 km rijden, laden tot 55-60%, 159 km rijden, laden tot 50%. Verwacht 2 uur te doen tot eerste SuC, 25 minuten koffie en een broodje doen, dan 1:15 naar volgende SuC, 15-20 minuten koffie en dan nog 30 minuten naar Hotel in Hannover. Naar de Messe, mogelijk laden daar (heb mooie laaddraaischijf, zie hieronder) en dan terug hotel en volgende dag weer Messe en vanuit de Messe route terug...
IMG_0412.JPG
IMG_0413.JPG
 
Hi Andreas, hoeveel scheelt de boot qua afstand en hoevaak vaart de boot? Who knows, we will meet in Køge. Ben heel benieuwd hoe het gaat de hele dag onderweg. Ik heb een bruine Tesla (zijn er niet heel veel van)

Hamburg SuC - Koge via Putgarden: 287 km, 4 uur 12 min.
Hamburg SuC - Rodekro - Koge: 436 km, 4 uur 11 min. + laadtijd in Rodekro.
Boot van Puttgarden naar Rodby vaart ieder half uur, prijs vanaf 39,--.
Boottocht duurt 45 minuten, mooie onderbreking van de reis (bij mooi weer....).
 
Eens, 370 is echt niet te doen en waarom zou je ook? Dordrecht - Hanover is een prima traject met lekker veel SC's waar het helemaal niet nuttig, nodig en prettig is om een SC over te slaan. heen vol weg uit Dordrecht, kwartiertje laten in Emsbuhren, 10 minuten in lanau en dan op de terugweg wel of niet even stoppen in lauenau om je koffie bij te vullen en dan via emsbuhren weer naar huis. Doordat de afstanden lekker kort zijn ussen de chargers kan je onderweg altijd nog beslissen om langer te laden als je je lunch nog niet op hebt ...

Hij kan ook Kamen aandoen, daar een hapje eten.
Dan door naar Hannover, terug in Lauenau even goed laden en dan naar Emsburen, Zevenaar is qua verblijf alleen een koffie waard.
Nog nooit in Emsburen geladen dus vraag me af hoe het restaurant daar is?
Hoor het graag.
 
Ik wil eigenlijk dinsdagmiddag naar Parijs rijden, Tesla veilig parkeren in de buurt van hotel, woensdag beurs, woensdagmiddag/avond weer naar huis.

Ik neem aan dat de beurs op "Parc des Expositions" is aan de noordzijde van Parijs? Als dat zo is en je kan in die buurt moeilijk een hotel vinden zou ik zoeken naar een hotel in de buurt van vliegveld Charles de Gaulle. Doe ik zelf ook wel eens. Er zitten daar hele ritsen hotels die ook pendelbussen hebben die je naar de metro van Charles de Gaulle brengen en vandaar is het maar 1 of 2 haltes naar Parc des Expositions. Ideaal.
Laatste keer (oktober 2014) zat ik in Holiday Inn Charles de Gaulle. Was prima voor één nacht. Heeft een eigen afgesloten en behoorlijk groot parkeerterrein, dus uitstekend in dat opzicht. Laden kan daar voor zover ik weet niet, maar als je er maar één dag bent zou ik gewoon bij de SuC van Senlis laden.
 
Ik neem aan dat de beurs op "Parc des Expositions" is aan de noordzijde van Parijs? Als dat zo is en je kan in die buurt moeilijk een hotel vinden zou ik zoeken naar een hotel in de buurt van vliegveld Charles de Gaulle. Doe ik zelf ook wel eens. Er zitten daar hele ritsen hotels die ook pendelbussen hebben die je naar de metro van Charles de Gaulle brengen en vandaar is het maar 1 of 2 haltes naar Parc des Expositions. Ideaal.
Laatste keer (oktober 2014) zat ik in Holiday Inn Charles de Gaulle. Was prima voor één nacht. Heeft een eigen afgesloten en behoorlijk groot parkeerterrein, dus uitstekend in dat opzicht. Laden kan daar voor zover ik weet niet, maar als je er maar één dag bent zou ik gewoon bij de SuC van Senlis laden.
Nee helaas, daar was de beurs vroeger. Het is nu, 1 place de la Porte de Versailles - 75015 Paris. Laden is idd geen must, alleen handig, kan ik Senlis overslaan op terugweg.
 
Senlis overslaan? Kan, maar mijn ervaring is dat Senlis Gent op zich wel te doen is, maar met wind en regen valt het erg tegen. En voor op de terugweg viel mij op dat het Belgische wegdek ik staat bleek om mijn verbruik NOG verder te verhogen.

En... Voer hier even je adres in: Stations | Autolib

Ik zie daar meerdere plekken in de buurt. Het mooie van het Autolib concept is dat je 15 min van te voren je plek al kunt reserveren, dan weet je dus dat er een plekje voor je is.
In dat kader is het wel handig om van te voren even via Google Maps te kijken of er wel ruimte is voor een Tesla. De standaard Autolib autos die je daar ziet zijn ongeveer zo groot als een Smart.
 
Nee helaas, daar was de beurs vroeger. Het is nu, 1 place de la Porte de Versailles - 75015 Paris. Laden is idd geen must, alleen handig, kan ik Senlis overslaan op terugweg.

Hotel Oceania ligt aan de andere zijde van de Peripherique, 5 -10 minuten lopen van de beurshallen. Goede ervaringen mee.
je kunt er ook parkeren, hebben een eigen parkeergarage.
Anders verderop in Rue Ernest Renan de autolib-plaatsen, of nog iets verder Vinci Park Issy les Moulineaux, inclusief laadvoorzieningen (Rue de General Leclerc 60).