You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nieuwe SuC Ellwangen. Sinds donderdag open. Ziet er weer keurig uit. Vandaag 2x ICE zien parkeren bij SuC maar beiden hebben auto verplaatst toen ze zagen dat het een SuC was.
Alles geprobeerd? Stekker gedraaid, ander stopcontact (van andere groep), in auto beginnen met minimum ampere? Verlengkabel misschien net te lang (als je die gebruikt).
Desnoods een keer auto resetten?
Ik probeer in Italy met de shuko te laden. Krijg alleen de melding "fout laadkabel".. Iemand een idee wat dit betekent? Heb de afgelopen dagen de shuko prima kunnen gebruiken op een ander adres in Italy. Vreemd.. en lastig want zonder kom ik niet thuis..
Begrijp dat er hier inderdaad wat spanningswisselingen zijn.. Volgens de eigenaar hier branden hier ook bepaalde typen ledlampen niet (knipperen) - Laat staan mn Tesla.. Pff.. Morgen maar bij de Nissan garage proberen in Lucca.
hi all,
wij gaan over twee weken richting Frankrijk / Deauville. Uit de threads hier begrijp ik dat we daar gratis kunnen laden, zo begreep ik dat ook van de eigenaresse van het huis dat we hebben gehuurd. Ook kunnen we bij het huis zelf laden... maar aangezien dit echt de eerste keer is dat ik op een verre trip ga met de Tesla heb ik wat vragen waar jullie me vast mee kunnen en hoop ook willen helpen .
- het gratis laden in Deauville; heb ik daar een andere laadkabel voor nodig?
- het gratis laden in Deauville; heb ik daar een laadpas voor nodig?
- het laden bij het vakantiehuis: past de standaard stekker gewoon in het stopcontact of moet ik wat extra's kopen / meenemen (lees wel over een verlengsnoer)?
Ik verwacht (met 3 kleine kindjes) niet veel te gaan rijden in de omgeving, dus snel laden is op zich geen must...
Zijn er andere dingen die ik moet weten en nu niet heb gevraagd?
Dank vast voor jullie antwoorden.
Groet
Björn
Thanks voor de antwoorden! Ik verwacht met suc's en lokaal laden prima te redden..
Heb dus een verlengkabel nodig, iemand een link en tip voor welke?
En nog de vraag; kan ik met mijn huidige kabel gewoon laden in Frankrijk of andere kabel noodzakelijk?
hoor graag!
Als je gebruik maakt van de UMC en gewoon op 220 V wilt laden heb je doorgaans een franse stekker nodig (met een pin/gat voor de aarding). Kijk maar even op Franse draadje in TMC
Verlengkabel - voor 220V - niet een gewone, maar een wat dikkere nemen van 2,5 MM. 25 meter gaat prima - langer werkt ook nog wel hoor ik (tot 40 m). Hier zie je een voorbeeld. Kortingscode is toepasbaar voor trouwe TMC bezoekers - te vinden via TMC.
thx, ik heb 'm gelijk besteld!
en in die verlengkabel zit een pin/ gat dus daarmee heb ik gelijk een Franse stekker toch?
Dat zou geen probleem moeten zijn. Ik ken deze route niet, maar heb al meermalen zo'n 500km op 1 lading gereden. Dat is wel een beetje afzien, achter vrachtwagen of grote bestelbus blijven hangen met 90km/u maar als je dat de eerste 100km doet blijkt al snel hoe kritisch de rit gaat worden. Wellicht kun je de rest van die 322km normaal rijden...Is er iemand die ervaring heeft om vanaf supercharcher nabij Monaco/Nice (Frejus Supercharger) naar Milaan (bijladen in Dorno) te rijden niet via Zwitserland? Is het te doen. EVtripplanner geeft aan dat het 322 km is en 120 hoogte verschil. Dus theoretisch zou het moeten kunnen als ik de 85 helemaal aftop op max range. Maar wat is de ervaring in het echt?
Terzijde: weet er iemand wat de status van de SUC in Moers (DE) is?