Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
De Duitsers zijn ook blij.

Schermafbeelding 2015-11-18 om 12.01.55.png
 
Super! Amsterdam-Eindhoven-Erfstadt-Waldlaubersheim-Hirschberg-Bad Rapppenau. Bijna teveel keuze op de 560km route naar Neckarsulm die ik regelmatig mag rijden...
Sinds ik Tesla rij vergaar ik ook nog eens kennis over de Duitse topografie. De gemiddelde Duitser kent deze SuC plaatsnamen niet.
 
Super! Amsterdam-Eindhoven-Erfstadt-Waldlaubersheim-Hirschberg-Bad Rapppenau. Bijna teveel keuze op de 560km route naar Neckarsulm die ik regelmatig mag rijden...
Sinds ik Tesla rij vergaar ik ook nog eens kennis over de Duitse topografie. De gemiddelde Duitser kent deze SuC plaatsnamen niet.

En het mooie is, vergeleken bij anderhalf jaar geleden, dat je met deze intervals enorm snel weer verder kunt. Traject dat je noemt kent als langste deel 144 km dus net tijd genoeg om even een beker koffie te kopen en je kunt weer verder. En je hoeft je niet in te houden wat snelheid betreft. Bijna leeg laad je met 560 km/uur en dat gaat altijd nog 3x zo snel als je kunt rijden. Klopt natuurlijk niets van maar gaat om de grote lijn.

Mooi dat juist in Duitsland het zo goed gaat.
 
inderdaad! en als het ineens druk is en je veel minder verbruikt dan geplanned er 1 overslaan, of rustig op de Autobahn even de accu leegrijden voor nix met >200km/u: genau wie Super der Supercharger kann sein!

En het mooie is, vergeleken bij anderhalf jaar geleden, dat je met deze intervals enorm snel weer verder kunt. Traject dat je noemt kent als langste deel 144 km dus net tijd genoeg om even een beker koffie te kopen en je kunt weer verder. En je hoeft je niet in te houden wat snelheid betreft. Bijna leeg laad je met 560 km/uur en dat gaat altijd nog 3x zo snel als je kunt rijden. Klopt natuurlijk niets van maar gaat om de grote lijn.

Mooi dat juist in Duitsland het zo goed gaat.
 
Ik ben inmiddels via Berlijn weer in Praag. Eerst de tip daar, Hotel Villa in Praag 10. Het is maar een Schuko, maar je kan er voor EUR 5,00 je Model S vol laden. Het hotel snapt dat :)

De SuC van Berlijn via Dresden naar Praag zijn wel ruk. Begrijp me niet verkeerd, elke SuC is geweldig. Maar bijna 2km van de snelweg af is niet echt snel, daar baal ik bij de SuC soms van, dat ze zo ver van de snelweg liggen. Ik zie ze het liefste dicht bij de snelweg zodat ik weer door kan.

Hier doel ik op Blankefelde en Bersteland.
 
Last edited:
Ik ben inmiddels via Berlijn weer in Praag. Eerst de tip daar, Hotel Villa in Praag 10. Het is maar een Schuko, maar je kan er voor EUR 5,00 je Model S vol laden. Het hotel snapt dat :)

De SuC van Berlijn via Dresden naar Praag zijn wel ruk. Begrijp me niet verkeerd, elke SuC is geweldig. Maar bijna 2km van de snelweg af is niet echt snel, daar baal ik bij de SuC soms van, dat ze zo ver van de snelweg liggen. Ik zie ze het liefste dicht bij de snelweg zodat ik weer door kan.

Hier doel ik op Blankefelde en Bersteland.

Vorige week nog aan de Blankenfelde SuC (vdValk Brandenburg) staan te laden. Viel mij op dat de SuCs vanaf de Autobahn goed te zien zijn, maar het zeker 5 minuten (ofzo) rijden was om er te geraken. Maar goed, die paar extra minuten doen er toch ook niet echt toe op zo'n lange reis, en ik ben toch erg blij met deze SuCs...
 
klopt !
Ik blijf voorstander van het systeem 'lokaal verkeer scheiden van het doorgaand'; maar als je vanuit pakweg Tilburg komt is het wel héél lang rijden op de N2 @80km/u .

Ik heb van iemand die iets met verkeer doet bij de provincie begrepen dat die 80 het gevolg is van een foutje...
Bij het ontwerp zijn er een paar plaatsen (bij bruggen) niet voorzien van een vluchtstrook die wettelijk verplicht is voor een honderd weg.
Derhalve er maar een 80 weg van gemaakt....
Dus... de volgende keer op AP gewoon even dankbaar zijn voor de portie onthaasting die je er voor niets bij krijgt...:biggrin:
 
Ik heb van iemand die iets met verkeer doet bij de provincie begrepen dat die 80 het gevolg is van een foutje...
Bij het ontwerp zijn er een paar plaatsen (bij bruggen) niet voorzien van een vluchtstrook die wettelijk verplicht is voor een honderd weg.
Derhalve er maar een 80 weg van gemaakt....
Dus... de volgende keer op AP gewoon even dankbaar zijn voor de portie onthaasting die je er voor niets bij krijgt...:biggrin:

En de batterij die zich rustig kan voorbereiden op de stroomlawine die hij te verduren krijgt.