Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Toevallig even ingezoomd op Hamburg... en dan lees ik dat je voor 1/3/16 een nieuw kenteken aan moet vragen met e op het eind...
En (maar even heel vluchtig gelezen) niets over "toeristen met ev".... omdat die toch niet verder dan om de hoek kunnen komen?
Maar.... zou mooi zijn om hier gebruik van te kunnen maken, ook zonder speciaal kenteken (misschien landelijk in Dld een EV emissiesticker tvv umweltsticker?)...
Wie schrijft die Deutsche Autobrief? :biggrin:
 
Toevallig even ingezoomd op Hamburg... en dan lees ik dat je voor 1/3/16 een nieuw kenteken aan moet vragen met e op het eind...
En (maar even heel vluchtig gelezen) niets over "toeristen met ev".... omdat die toch niet verder dan om de hoek kunnen komen?
Maar.... zou mooi zijn om hier gebruik van te kunnen maken, ook zonder speciaal kenteken (misschien landelijk in Dld een EV emissiesticker tvv umweltsticker?)...
Goed idee! Als die sticker ook voor Duitsers wordt ingevoerd hoeven ze dat belachelijke plan met die "e" in het kenteken ook niet uit te voeren :mad:
 
Goed idee! Als die sticker ook voor Duitsers wordt ingevoerd hoeven ze dat belachelijke plan met die "e" in het kenteken ook niet uit te voeren :mad:

In Noorwegen hebben we daar ook wat woorden om gehad met een medewerker van een veerpont. Alle electrische voertuigen mogen gratis met de boten mee (passagiers moeten wel betalen) maar eentje wilde er niet aan: er stond geen 'EL' in onze kentekens dus we hadden geen elektrisch voertuig. Na een hele korte discussie maar zo gelaten: de kosten waren 2 euro en daar ga ik me niet al te druk over maken...
 
In Noorwegen hebben we daar ook wat woorden om gehad met een medewerker van een veerpont. Alle electrische voertuigen mogen gratis met de boten mee (passagiers moeten wel betalen) maar eentje wilde er niet aan: er stond geen 'EL' in onze kentekens dus we hadden geen elektrisch voertuig. Na een hele korte discussie maar zo gelaten: de kosten waren 2 euro en daar ga ik me niet al te druk over maken...

Wij hebben ook even een discutie gehad met die "NORSE NOOR" tot we voelden dat hij ons van de boot zou zetten, dan toch maar betaald:wink:
 
De veerpont van die NORSE NOOR was zeker niet elektrisch? :tongue:
Die niet. Eentje verderop wel: de MV Ampere.

Voor de techneuten onder ons hier wat schema's :)
ampere.jpg
 
Die niet. Eentje verderop wel: de MV Ampere.

Voor de techneuten onder ons hier wat schema's :)
Tjonge... accu in de boot meer dan 10 maal grotere capaciteit dan in onze Tesla's... terwijl de range waarschijnlijk meer dan 10 maal kleiner zal zijn? Ook grappig dat de laadstations aan de wal ook een accu hebben, kennelijk is het vermogen te laag van de laadstations om in de tijd dat de veerboot aan de wal ligt voldoende bij te laden.
 
Ik ben dit weekend naar de kerstmarkt in Essen geweest. Ik zei tegen mijn vrouw; ik kan lekker hard, want in Essen zijn heel veel laadpalen (te zien in mijn New Motion appje). Kom ik daar met 70km range aan en inderdaad; zat palen. Wel eerst een paar keer pech omdat iedereen op die plekken mag parkeren, maar het ging.

Wat ik niet wist was dat 't weer heel anders werkt in Nederland. Ik had geen zin om het daar uit te zoeken, maar ik zag later dat het met plugsurfing.com mogelijk moet zijn om die palen aan het werk te krijgen. Volgende keer nog maar eens proberen.

Gelukkig was SuC Moers maar 19km verderop. Voor ik mijn bitterballen op had zat mijn auto alweer vol en scheurde ik weer lekker naar Zevenaar (waar ik woon, niet op te superchargen) ;)

Vorige week op de kerstmarkt in Aachen geweest en mijn New Motion pas werkte gewoon.
 
Klopt waarschijnlijk beide, ik bedoel de kans is vrij groot dat de New Motion pas in Essen werkt, tenminste als er op de palen een paslezer zit. Sommigen kunnen alleen met de GSM geactiveerd worden.
En ja, met plugsurfing.com werkt het eveneens met grote kans van slagen.
Dat was 2 - 3 jaar geleden wel anders. Bijna elke gemeente in Duitsland een eigen afrekensysteem... uiteraard nooit rekening gehouden met buitenlanders, al niet eens met Duitsers buiten de regio...
 
Tjonge... accu in de boot meer dan 10 maal grotere capaciteit dan in onze Tesla's... terwijl de range waarschijnlijk meer dan 10 maal kleiner zal zijn? Ook grappig dat de laadstations aan de wal ook een accu hebben, kennelijk is het vermogen te laag van de laadstations om in de tijd dat de veerboot aan de wal ligt voldoende bij te laden.

Laden met 20 kW/minuut.. Dat is pas superchargen :)