Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn tussen Kerst en Nieuw een paar dagen naar de Hoge Veluwe in Nederland getrokken.

Hierbij het verslagje... .

Zondagmorgen vroeg de Tesla bepakt met valiezen en aanverwanten voor 4 personen, alles kon probleemloos in trunk en frunk.
Vertrokken uit Ardooie richting Gent, om enerzijds te Suc, daarnaast om Ayla en Wim op te halen die amper op 1800m van de Suc wonen.
Geladen in Gent en een babbel gemaakt met collega Teslarijder die de auto net 1 jaar in bezit heeft en ook supertevreden is over de auto.
Hij was nog niet actief hier op het forum, dus wat reclame gemaakt en hij zal zich aanmelden... .

Van Gent rechtstreeks naar de Suc in Zevenaar en daar in de Burger King het middagmaal genuttigd.
Slechts 2 andere gebruikers aan de Suc, een rode en witte S, beide met Ndl kenteken.

Een uurtje later terug op weg naar Het Loo waar we zowel het Kasteel als de tuinen bezocht hebben.
Tegen valavond naar Beekbergen waar we onze logies hadden.
Leuke cottage met parkeerplaats erbij. De eigenaar wees onmiddellijk het stopcontact aan waar ik mocht laden, indien nodig.
Wel leuk dat er toch al een bekendheid komt met elektrische auto's.
Niet geladen omwille van nog niet nodig... .

De volgende dag naar Burger's Zoo in Arnhem gereden om een dagje 'beestjes kijken' te genieten... .
Tegen 18u naar Apeldoorn gereden waar we gereserveerd hadden in het Orpheus theater voor het ballet "De Notenkraker".
Geparkeerd in de Orpheus ondergrondse parking, ging vlot bij het binnenrijden, wegrijden was echter een heksenketel... .
Mens, je kan niet geloven wat een ongeduld de meeste mensen voor de dag brengen. :eek:

Rustige nacht in de Cottage en ondertussen de Tes laten opladen aan een gewoon stopcontact, al wat erbij kwam aan range was leuk... .

Dag 3 vertrokken richting Kröller-Möller en Natuurpark De Hoge Veluwe, daar een collega Tesla rijder tegen gekomen terwijl Mirella en ik op wandel waren ( zie "Wie waren/was het" ), museum en beeldenpark bezocht en toch veel de bedenking gemaakt "Is dàt nu kunst??". Daarnaast een autotochtje gemaakt in het park zelf om dieren te spotten, echter zonder resultaat, op één eekhoorn niet te na gesproken.

Dag 4 richting Roermond, de dames wilden gaan shoppen... .
Vandaar naar Urmond om te laden aan de Suc, waren maar 2 collega's dus laden ging tot 555km/u.
Het was de eerste keer dat we bleven zitten in de auto tijdens het laden, effectief het gezoem en geronk vastgesteld.
Voldoende geladen om tot Gent te geraken, mijn compagnons voelden niet direct iets om te eten in Urmond bij VDV.
Dus verder gereden zodra voldoende juice om tot Gent te rijden.
Daar om 19u40 aangekomen, was zeer rustig, slechts een drietal Tesla's.
Genoten van de D-Lys resto en daarna Wim en Ayla thuis afgeleverd.
Nog een laatste trip naar Ardooie en de 'tour' zat er op.

Evaluatie van de Tesla S: gewoonweg SUPER !! Grootste stukken op de snelweg op AP gereden, ben 'zot van die auto' !! :love:

Nog enkele beelden:

Suc Zevenaar

IMG_1538.JPG


Kasteel Het Loo
IMG_1540.JPG


Tes bij de cottage

IMG_1561.JPG


Tijger in Burger's zoo

10351146_10207339046868887_2862867823988477397_n.jpg


Onze Cottage By Night ( Tes op de achtergrond )

IMG_1357.JPG


Beeldentuin Kröller-Möller, werk van onze Vlaamse Jan Fabre

IMG_1567.jpg


Suc in Urmond

IMG_1573.jpg


Suc in Gent

IMG_1574.JPG
 
Last edited:
Dat is dan het enige. Franse geaarde contacten werken doorgaans met een Pin voor de aarde. Je stekker zou er dan zo uit moeten zien. Ik heb een twee meter kabel met een dergelijke stekker daarvoor liggen. Doordat je UMC via verlengsnoer aansluit kan je A en B altijd nog wel omdraaien.
QUOTE]

Duidelijk, dank je wel. Als ik de kabel van 20 meter die ik heb helemaal uitrol en daarop aansluit moet het dan ook lukken neem ik aan?
Ik heb de 20 meter kabel van de laadkabel winkel gekocht. Die ziet er volgens mij zo uit als op de foto die jij stuurde.
En begrijp ik dan goed als je bedoelt met A en B omdraaien, dat ik de stekker van de UMC (mannetje) in de verlengsnoer (vrouwtje) andersom er in doe zodat die werkt?
Wat ik niet begrijp is dat de UMC van TEsla ook er zo uit ziet als op jouw foto. wat is dan het verschil?
 
20 meter is qua lengte geen punt - de draden moeten wel 2,5 mm diameter hebben. Maar dat zal wel het geval zijn gezien waar je deze hebt gekocht. Als de UMC deze stekker heeft is het prima. Maar wil je de 20 meter gebruiken dan zal ook de stekker op die kabel een pin-aansluiting moeten hebben uiteraard. Omdraaien heeft betrekking op de plus en min pool. En dat wordt wat lastig met die pin.. Vandaar dt het hebben van een verlengkabel alleen daarvoor al handig kan zijn.

Duidelijk, dank je wel. Als ik de kabel van 20 meter die ik heb helemaal uitrol en daarop aansluit moet het dan ook lukken neem ik aan?
Ik heb de 20 meter kabel van de laadkabel winkel gekocht. Die ziet er volgens mij zo uit als op de foto die jij stuurde.
En begrijp ik dan goed als je bedoelt met A en B omdraaien, dat ik de stekker van de UMC (mannetje) in de verlengsnoer (vrouwtje) andersom er in doe zodat die werkt?
Wat ik niet begrijp is dat de UMC van TEsla ook er zo uit ziet als op jouw foto. wat is dan het verschil?
 
@Xavier Hoe kom je aan zo een hoge laadsnelheid? het meeste dat ik uit een SUC krijg is 325 :confused:

Peter,

Laadstroom ligt hoger als de accu meer leeg is en inderdaad het gebrek aan 'buren' aan de stalls.
Heb op een bepaald ogenblik aan 379 Amps geladen, weliswaar met een iets lagere spanning.
Net toen ik de foto maakte versprong de laadcapaciteit van 555 op 552 km/h.

Xavier
 
Goede avond heren,

Wij willen graag dit jaar met onze Tesla 85 naar St. Tropez. Nu ben ik hier een tijdje aan het volgen en terug aan het lezen over reizen in Frankrijk. Via de site 'supercharge.info' heb ik vrij makkelijk de route kunnen berekenen inclusief hotel overnachting op de heenreis. Ons zoontje in anderhalf dus dat leek ons wel makkelijk en slim.
Ook zie ik bij sommige opmerkingen dat ik niet zomaar kan laden bij ons huisje (Kontiki Riviera) Iets over dat ik de stekker om moet draaien. Is er iemand die dit mij misschien uit zou kunnen leggen?

Hieronder de trip. Wellicht nog tips van de ervaren Tesla reizigers?

p.s. Ga ik met 22 inch en 295 banden achter wel 350 km halen met een volle batterij? Uiteraard met max 130km/h.

Tesla route st tropez

DAG 1
Vertrek: Eindhoven (thuis)


- Stop 1: 2 Rue de Maizières, 57280 Hauconcourt
340 km. 3:23 uur.


- Stop 2: 12 Avenue Charles de Gaulle, 21200 Beaune
349 km. 3:17 uur.


- Stop 3: 145 Rue Pasteur, 38670 Chasse-sur-Rhône
174 km. 1:40 uur. HOTEL


DAG 2
Vertrek: Hotel


- Stop 1: Grand Sud, Aix-en-Provence, Frankrijk
278 km. 2:26 uur


- Eindbestemming: Ramatuelle,

IMG_7042.PNG
 
Met jou setup, banden, en snelheden van 130 km/u, bagage moet je die afstanden echt vergeten. De laadtijd gaat dan veel te lang worden, als je t überhaupt al haalt. Afstanden van 150-250km tussen de SuCs gaan je veel beter bevallen. Stops van 10-30 min. Zijn veel prettiger dan die van een uur of meer omdat je m helemaal vol moet laden.
 
Ik ben de afgelopen zomer ook naar St. Tropez gereden. Ik ben vertrokken uit Hengelo, SuC Urmond (230 km), dan SuC Metz (300 km), dan door naar Nancy (ik dacht 100 km), toen Nuits Sainte Georges (bestaat nu niet meer, is nu Beaune geworden. Dat is trouwens ruim 20 km verder dan NSG, dus ongeveer 260 km). Overnachting bij hotel en SuC in Vienne. Dit is allemaal prima te doen.
Tweede dag alleen geladen in Orange (is 8 stalls en Aix slechts 2). Vanuit Orange moest ik naar Port Grimaud, dus Ramatuelle is dan ook goed te doen.
Laden op de camping gaat prima, ik heb een kort kabeltje gemaakt met een Franse stekker (met gat als voor aarde pin) en contra aan de andere zijde. Hierin stop je dan de Tesla lader. Werkt het niet de stekker van de Tesla lader omdraaien.
 
Vakanties zijn lange ritten rijden en ik neem Oosterhout maar eens als voorbeeld.

Vandaag weer eens met de neus op de feiten gedrukt!

Ik wil niet negatief schrijven maar Oosterhout is zoals vele oudere chargers.

Oosterhout is de eerste van Nederland en ik ga daar wel eens laden als ik na een grote rit weer verder weg wil.

Vandaag met m'n nieuwe er voor het eerst geweest, had willen kijken hoeveel er echt in het nieuwe pakket zou gaan want het is een 90 kwh model die in feite sneller zou laden dan een 85Kwh, maar bij stand 254km na meer dan 30 min laden maar weg gegaan want doorladen tot vol zou echt onredelijk zijn voor de andere MS-sen dus maar afgebroken want het was L a n g z a a m.... en kreeg er in die tijd "slechts" 140 km bij!!!

Er waren 5 andere Tesla's en ja, de vierde die kwam parkeerde op de B van mijn A, (waarom zijn er zoveel rijders die niet weten dat de apparatuur twee stations bedienen) maar toch.

Oosterhout stelt ECHT teleur, het is absurt 80% te beloven in
30 minuten, de website van Tesla schrijft over hun superchargers;

Tesla Superchargers zijn gratis oplaadstations die Model S opladen in een aantal minuten in plaats van uren. De stations zijn strategisch geplaatst om het aantal stops tijdens reizen over lange afstanden te minimaliseren. Daarnaast zijn ze omgeven door restaurants, winkelcentra, en WiFi hotspots. Elk station bevat meerdere Superchargers zodat u snel weer op weg.

En bij de laadmogelijkheden schrijft Tesla onder kopje Model S;
270km in 30 minuten, ik zat nog niet op de helft.!!

Oosterhout behoort zo snel mogelijk te worden verbeterd.

Tesla beloofd veel, denk hier aan de range die explosief gaat stijgen volgens EM en dan gaat Oosterhout echt slecht presteren, zwaardere accu pakketten, model X, Model 3....

Oosterhout is niet de enige matige supercharger.

De auto bevalt me maar sommige Hybrides gebruiken echt weinig benzine maar kunnen tot 200 km echt mee en die hebben een flinke range.

Ik accepteer deze situatie gedwee omdat ik het een super auto vind, snel, comfortabel en veilig.
Het wachten indien ik dwars door Europa rij is het enige forse nadeel wat echt kan worden opgelost door betere superchargers, ik kan me voorstellen dat Tesla het voltage omhoog gooit, dan wordt de kabel niet warm.
Kan me ook niet voorstellen dat Tesla dit echt laat gebeuren met de in de nek hijgende concurrentie want het is echt geen goedkope wagen en de prijs laat ruimte voor anderen.

Ik vraag me af waarom het zo lang duurt iets aan deze situatie te verbeteren en hoop dat Tesla qua SuCs beter gaat presteren.
Dit kan zoiets als een class action uitlokken, de website is duidelijk, de beloftes die daar vermeldt staan waren al verzwakt maar komen nu nog niet uit.
Deze belofte is al naar beneden bijgesteld, 80% is van 30 min naar 40 min gegaan.

Jammer, jammer maar Tesla moet z'n beloftes echt herschrijven of iets doen aan de oudere SuCs.
 
Last edited: