Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag terug gekomen van vakantie in Zuid Frankrijk. Ik was erg verrast dat bij alle SUC locaties waar we hebben geladen, er laders bezet werden gehouden Tesla's van hotelgasten (overigens geen Nederlandse gebruikers). Valance: 1/8, Beaune: 2/8, Nancy: 2/4, Urmond, 1.

Ik ben benieuwd hoe dit zal zijn in het hoogseizoen, en wanneer de Model 3 veelvuldig is uitgeleverd. Wat mij betreft zou Tesla daar echt beleid op moeten maken. Bijvoorbeeld, binnen 1 jaar, 1x langer dan 2 uur aan een SUC, is een waarschuwing. 2e keer binnen 1 jaar is 1 maand geen gebruik van SUC's.

Dat komt wel goed. Laten we het maar aan Tesla overlaten. Die hebben er meer kijk op dan wij en weten de prioriteiten te leggen waar ze horen.
 
Wat mij betreft zou Tesla daar echt beleid op moeten maken. Bijvoorbeeld, binnen 1 jaar, 1x langer dan 2 uur aan een SUC, is een waarschuwing. 2e keer binnen 1 jaar is 1 maand geen gebruik van SUC's.

+1 en geen belang of het hotelgasten zijn of niet (die kunnen aan DeC's gaan hangen indien beschikbaar). SuC's zijn voor snelladen, niet wagen laten overnachten.
 
Aangezien de Model 3 Supercharging niet standaard zal dit wel meevallen. Daarnaast weet nog niet hoe de model 3 eigenaren gaan moeten betalen: eenmalige fee, per gebruik, per kwh, per minuut,...

Lijkt mij verstandig van Tesla aangezien ze hier een probleem mee kunnen voorkomen.
 
Dat zijn enkel speculaties, wij weten nog van niets

Elon zei op de aandeelhoudersvergadering:
"Obviously, [free Supercharging] fundamentally has a cost. [...] The obvious thing to do is decouple that from the cost of the Model 3. So it will still be very cheap, and far cheaper than gasoline, to drive long-distance with the Model 3, but it will not be free long distance for life unless you purchase that package. I wish we could, but in order to achieve the economics, it has to be something like that."

Dus het zal of een optie worden of een andere methode. Logisch ook, de Model 3 basisprijs willen ze zo laag mogelijk houden.
 
Ik weet het niet 100% zeker. Mijn vermoeden daarop komt vanwege het tijdstip (tussen 00.00 en 9.00), de locaties in Frankrijk (niet veel andere plekken om naar toe te gaan dan in het hotel zelf), mijn laadduur op deze locaties (bijna 1 uur), de kentekens (Belgisch, Oostenrijks, Zwitsers, Duits) en omdat de hotels op de nachtwaker na volledig stil waren vermoed ik dat het hotelgasten waren.
 
Ik reed ook vorige week donderdag op vrijdag nacht terug vanuit zuid frankrijk, stond een nederlandse P85 bij beaune aan de lader met waarschijnlijk een hotelgast, maar ik moet zeggen dat het ook weinig uitmaakt met nog 7 stalls vrij. Verder de hele rit niet een tesla gezien, pas in urmond stond er nog een.
 
Ik weet het niet 100% zeker. Mijn vermoeden daarop komt vanwege het tijdstip (tussen 00.00 en 9.00), de locaties in Frankrijk (niet veel andere plekken om naar toe te gaan dan in het hotel zelf), mijn laadduur op deze locaties (bijna 1 uur), de kentekens (Belgisch, Oostenrijks, Zwitsers, Duits) en omdat de hotels op de nachtwaker na volledig stil waren vermoed ik dat het hotelgasten waren.
[DETECTIVE] Door de temperatuur van banden en laadkabel te controleren kun je eenvoudig vaststellen of er recent gereden c.q. geladen is met de betreffende auto. Maak je ter vastlegging nog even een kiekje met de infraroodcamera. Klaar...[/DETECTIVE]
 
  • Informative
Reactions: S-19910
net online de auto geregistreerd om te rijden in Slowakije. (10€ voor 10 dagen)
Geen sticker, maar op basis van nummerplaatherkenning

Zijn er nog handige tips of weetjes om met de tesla in en naar Slowakije te rijden?

Met Slowakije kan ik je niet helpen. Was een paar weken geleden wel in Oostenrijk en heb ook twee keer geladen bij de SuC in Wenen, waar jij waarschijnlijk ook langs zult rijden. Wat ik je kan meegeven is dat je voor een stop daar tijd moet inruimen, er zijn slechts 4 stalls (2 paren) en die waren beide keren allemaal bezet, plus 1 of 2 wachtende auto's. Dat betekent dat je voor een volle batterij al gauw anderhalf tot twee uur kwijt bent. Op een plek waar niets te doen is, het is bij een SeC maar verder is er niets.

SuC Wenen.jpg


Dat is allemaal best te doorstaan maar als je je tegen het eind van een lange reisdag instelt op een korte laadstop alvorens Slowakije in te rijden, kan het tegenvallen. Nu ben je gewaarschuwd en misschien tref je straks een lege SuC aan, dan valt het weer helemaal mee :cool:

Goede reis!
 
  • Informative
Reactions: Steven
Met Slowakije kan ik je niet helpen. Was een paar weken geleden wel in Oostenrijk en heb ook twee keer geladen bij de SuC in Wenen, waar jij waarschijnlijk ook langs zult rijden. Wat ik je kan meegeven is dat je voor een stop daar tijd moet inruimen, er zijn slechts 4 stalls (2 paren) en die waren beide keren allemaal bezet, plus 1 of 2 wachtende auto's. Dat betekent dat je voor een volle batterij al gauw anderhalf tot twee uur kwijt bent. Op een plek waar niets te doen is, het is bij een SeC maar verder is er niets.

View attachment 183378

Dat is allemaal best te doorstaan maar als je je tegen het eind van een lange reisdag instelt op een korte laadstop alvorens Slowakije in te rijden, kan het tegenvallen. Nu ben je gewaarschuwd en misschien tref je straks een lege SuC aan, dan valt het weer helemaal mee :cool:

Goede reis!

Alles hangt af van het tijdstip waarop je komt. Als je het zo uitkient dat je ofwel vroeg in de ochtend ofwel laat in de avond/in de nacht daar komt heb je nergens last van. Maar er zijn piektijden. Ik heb daar ook al een paar keer lang gebivakkeerd. Wanneer je kinderen bij je hebt is er Bogi park waar ze dan in dat uurtje hun energie kwijt kunnen, binnen uiteraard de openingstijden.

Maar Wenen verdient beter, een volwaardige SuC langs de hoofdroute zou veel schelen, en dan ook eentje in Hongarije voor Budapest, dan hoef je ook geen range charge te doen.
 
bedankt voor de tips,
We doen de trip in 2 dagen, we overnachten de eerste dag in de omgeving van de SuC Hengersberg (D)
de volgende dag is het nog 670km te gaan. Ik schat rond 13uur in Wenen aan te komen. Daar moeten we vol laden, want de afstand naar de SuC Zvolen is 282km

Wij hebben in de voorjaarsvakantie dit hotel zowel op de heen als de terugreis als overnachting gebruikt. Net niet te ver van de A3 maar erg mooie omgeving. Ze hebben een Destination Charger aangevraagd maar ik weet niet of die er al is. Maar met St. Valentin als volgende SuC kun je met een korte laadpauze in Hengersberg al voldoende hebben. Men is enthousiast wat Tesla betreft en daarom verzoek ingediend (en ik heb hen ook aangemeld). Wij gaan er komende maand ook weer overnachten.

Vital & Wellnesshotel Schuerger, Thurmansbang, Duitsland
 
thanks, ik bekijk het deze avond wel eens.
Een ander idee. Weet er iemand de stand van zaken van de SuC Katowice in Polen. als deze klaar zou zijn kan ik via Dresden- Polen, zo naar mijn bestemming, en hoef ik Wenen niet te doen. slechts een verschil van 4km tov Duitsland-Oostenrijk- Slowakije