Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn tussen eind december een paar dagen in Rotterdam, omgeving Weena.

Is dit een Tesla veilige buurt?
Suggesties als Must See ?
Als je er in het weekend wilt zijn (vrijdagmiddag tot zondagavond/maandagochtend) moet je me maar even een PM sturen. Sowieso kun je in P1 onder het Groothandelsgebouw kiezen uit 8 * 11 kW en 4 * 22 kW. Aan het Weena en pal naast het prachtige Centraal Station. Op mooie dagen zie je er zomaar vijf of meer Tesla's staan. Meeste vakken goed ruim.

Straatparkeren op het Weena zelf is niet goed mogelijk, in de omgeving wel, met genoeg laadpunten ook, maar je betaalt 2,50 tot 3,33 per uur terwijl P1 2,50 kost (en dan heb ik het niet over het PM tarief :rolleyes:). Ik vind de wijk veilig maar je mooie S dagenlang in een straat in Centrum laten staan zou ik toch niet doen.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: jm71
Veilig genoeg. Blijft een stad uiteraard. Must see: De Markthal. Heeft ook prachtige ruime parkeergarage daarin met korting voor EV's (helaas alleen NL kentekens) en laadpalen. Goedkoop parkeren centrum Rotterdam - Interparking Markthal En vele andere highlights, Rotterdam is een must-see destination volgens Lonely Planet. En ook volgens mij, geboren Amsterdammer Rotterdam Tourist Information: het informatiepunt voor toeristen en bezoekers

Welcome to Rotterdam!

Check voor de toeristen big five: Lonely Planet Travel Guides and Travel Information

Aanrader: Met metro naar Wilhelminaplein (auto is langzamer, zelfs een Tesla), lopen naar Hotel New York, de hoerenloper over naar Katendrecht: daar de Feniks Food Factory voor heerlijk bier en eten, en, oh nostalgie: daarnaast het flipperkast museum. Iets verderop de SS Rotterdam.

Tesla veilig? Jawel. Parkeren op straat of in de parkeergarage Schouwburgplein bij het Weena is geen probleem. Diverse 11kw laders in de buurt, in de garage zijn er twee.
Er schijn lekkage met lakschadedreiging te zijn, dat wel.

Veel plezier!

Als je er in het weekend wilt zijn (vrijdagmiddag tot zondagavond/maandagochtend) moet je me maar even een PM sturen. Sowieso kun je in P1 onder het Groothandelsgebouw kiezen uit 8 * 11 kW en 4 * 22 kW. Aan het Weena en pal naast het prachtige Centraal Station. Op mooie dagen zie je er zomaar vijf of meer Tesla's staan. Meeste vakken goed ruim.

Straatparkeren op het Weena zelf is niet goed mogelijk, in de omgeving wel, met genoeg laadpunten ook, maar je betaalt 2,50 tot 3,33 per uur terwijl P1 2,50 kost (en dan heb ik het niet over het PM tarief :rolleyes:). Ik vind de wijk veilig maar je mooie S dagenlang in een straat in Centrum laten staan zou ik toch niet doen.


@ErnstT , @Jkr85 en @Keezje : Bedankt voor de info !! :):):)

Xavier
 
Ik ben weer begonnen met de routeplanning richting skien in Zwitserland. Ivm school van de kinderen kunnen wij pas vrijdagmiddag gaan rijden. Een paar jaar geleden hebben wij overnacht bij hotel Kaiserhof toen met VW. Nu heb ik hen net een mail gestuurd of ze een laadpunt in hun garage hebben, maar kreeg direct antwoord van niet. Wel een stuk verder in een parkeergarage.
Hebben jullie goede ervaringen met een ander hotel in Karlsruhe waar ik kan laden (bij voorkeur met 3-fase...).
Thanks.
 
Ik ben weer begonnen met de routeplanning richting skien in Zwitserland. Ivm school van de kinderen kunnen wij pas vrijdagmiddag gaan rijden. Een paar jaar geleden hebben wij overnacht bij hotel Kaiserhof toen met VW. Nu heb ik hen net een mail gestuurd of ze een laadpunt in hun garage hebben, maar kreeg direct antwoord van niet. Wel een stuk verder in een parkeergarage.
Hebben jullie goede ervaringen met een ander hotel in Karlsruhe waar ik kan laden (bij voorkeur met 3-fase...).
Thanks.
Hotel Gasthof Rebland. 230V heb ik daar destijds gekregen, een 3-fasen-stopcontact was men aan het overwegen, mogelijks is het daar nu al. Even bellen dus.

Wel afgesloten individuele garages.
 
Ik ben weer begonnen met de routeplanning richting skien in Zwitserland. Ivm school van de kinderen kunnen wij pas vrijdagmiddag gaan rijden. Een paar jaar geleden hebben wij overnacht bij hotel Kaiserhof toen met VW. Nu heb ik hen net een mail gestuurd of ze een laadpunt in hun garage hebben, maar kreeg direct antwoord van niet. Wel een stuk verder in een parkeergarage.
Hebben jullie goede ervaringen met een ander hotel in Karlsruhe waar ik kan laden (bij voorkeur met 3-fase...).
Thanks.
Karlsruhe-Süd, vlak bij de A5, Radisson Blu hotel, heeft 1 11kW laadpunt, gratis. Deze zomer gebruikt. Je moet wel betalen voor parkeren, euro of 10 geloof ik (geldt voor alle auto's).
 
Vandaag contact gehad met Tesla over Destination Chargers. Uiteraard geen details gehad maar wel de mededeling dat er de komende weken in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland erg veel bij gaan komen. Overigens zit het hotel dat ik samen met de hoteleigenaar aandroeg nog niet in deze batch. Houdt de website en de navigatie in de gaten, zou ik zeggen.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Gisterenavond zijn we aangekomen met de Tesla op Ibiza. Vanmorgen naar het oplaadpunt gereden op de parkeerplaats en via de app de paal geactiveerd. Het werkt!! Dit in tegenstelling tot wat de operator aangaf. Het is een 22kW punt dus gaat ook nog lekker snel. Had de auto in Valencia helemaal vol geladen zodat ik eventueel heen en weer zou kunnen rijden op een lading, maar dat hoeft niet gelukkig.
 
Gisterenavond zijn we aangekomen met de Tesla op Ibiza. Vanmorgen naar het oplaadpunt gereden op de parkeerplaats en via de app de paal geactiveerd. Het werkt!! Dit in tegenstelling tot wat de operator aangaf. Het is een 22kW punt dus gaat ook nog lekker snel. Had de auto in Valencia helemaal vol geladen zodat ik eventueel heen en weer zou kunnen rijden op een lading, maar dat hoeft niet gelukkig.

Cool! Dat is nu eens een roadtrip die ik ook wel eens wil ondernemen...Mijn echtgenote is verzot op Ibiza, tenminste de periode tussen oktober en eind mei.
 
IMG_4681.JPG
IMG_4682.JPG
Vandaag de foto's gekregen van de krant. Tijdens onze aanwezigheid zijn we geïnterviewd door de lokale krant van Ibiza. Die gekke Nederlanders ook. De plannen op Ibiza zijn groot, ze willen in de komende jaren de verhuurmarkt op Ibiza minimaal 10% elektrisch maken, hiervoor komen er 7 laadstations op het eiland. Maar dan moet wel de overheid meewerken op Ibiza, maar de eerste berichten zijn goed. En er is een Nederlands tintje bij, namelijk FastNed en de architect (ook een Nederlander, die al jaren in Spanje woont en werkt) gaan dit samen proberen te bewerkstelligen.
 
View attachment 203295View attachment 203294 Vandaag de foto's gekregen van de krant. Tijdens onze aanwezigheid zijn we geïnterviewd door de lokale krant van Ibiza. Die gekke Nederlanders ook. De plannen op Ibiza zijn groot, ze willen in de komende jaren de verhuurmarkt op Ibiza minimaal 10% elektrisch maken, hiervoor komen er 7 laadstations op het eiland. Maar dan moet wel de overheid meewerken op Ibiza, maar de eerste berichten zijn goed. En er is een Nederlands tintje bij, namelijk FastNed en de architect (ook een Nederlander, die al jaren in Spanje woont en werkt) gaan dit samen proberen te bewerkstelligen.

Mooi.