pvh
Active Member
Heb zojuist gereserveerd bij Mercure bij de SuC Auxerre en Four Points bij de SuC Ljubljana. Ik denk juist dat het fijn is om te overnachten bij een SuC. Full charge, als het druk is, géén probleem.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoe denken jullie over het rechtstreeks naar Bad Rappenau rijden vanuit Eindhoven (427 km).
Bijv met 100 op cc (ik heb 19" en rijdt de laatste 8000km gemiddeld 189w/km, dus dat zou nog beter kunnen als ik me niet laat verleiden tot sprintjes....)
Hierdoor zou ik dan de 61 kunnen volgen en dan een klein stukje door op de 6 op en neer en dan weer door richting Egerkingen....
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou dit in September willen doen om aan het Lago Maggiore te geraken...
Natuurlijk zou SC Stein het verschil kunnen maken indien die in de komende weken beschikbaar zou komen....
Bijv met 100 op cc (ik heb 19" en rijdt de laatste 8000km gemiddeld 189w/km, dus dat zou nog beter kunnen als ik me niet laat verleiden tot sprintjes....)
Hierdoor zou ik dan de 61 kunnen volgen en dan een klein stukje door op de 6 op en neer en dan weer door richting Egerkingen....
Als ik je bijdragen lees dan zie ik dat je in de praktijk erg gunstige waarden haalt. Dat betekent dat je er zelf ook vertrouwen in kunt hebben.
In andere posts zie ik diverse malen dat men van Nivelle naar Auxerre rijdt op één lading en dat lukt dan ook.
Bovendien, je komt in beide scenario's langs Kreuz Kerpen en dan heb je er al een kleine 100 op zitten. Pas dan hoef je te beslissen. Wordt het een makkie, dan de 61, valt het tegen kun je altijd nog de 4 onder Keulen volgen naar Wilnsdorf.
De winst is een dikke 80 km en een laadsessie (want bij Wilnsdorf ben je toch altijd wel een 40 minuten aan het laden om naar Bad Rappenau te gaan en daar dan ook weer). Zou ik het zijn dan en ziet het er gunstig uit bij Kerpen, dan zou ik er voor gaan!
En ja, voor plaspauzes etc. kun je overal terecht en hoef je hooguit een paar honderd meter extra te rijden.
We horen het t.z.t. wel. Ik ben benieuwd.
Hoe denken jullie over het rechtstreeks naar Bad Rappenau rijden vanuit Eindhoven (427 km).
Bijv met 100 op cc (ik heb 19" en rijdt de laatste 8000km gemiddeld 189w/km, dus dat zou nog beter kunnen als ik me niet laat verleiden tot sprintjes....)
Hierdoor zou ik dan de 61 kunnen volgen en dan een klein stukje door op de 6 op en neer en dan weer door richting Egerkingen....
Heeft iemand hier ervaring mee?
QUOTE]
Nu dat lijkt me goed te doen, als je aan de hand van INSTANT rijden gaat.
Op de onderste helft open je energie, en dan daarboven op 10 km instant.
Nu krijg je continu een indicatie aan de hand van je rijstijl in de laatste 10 kilometer,
Op deze wijze rijd ik dus rustig een afstand die groter is dan typical.
Zodra je bv een stuk 80 gereden hebt zie de te verwachten kms omhoog gaan
Ga je 100 rijden of zelfs maar een viaduct op als je nog maar weinig
hebt zie je het wegsmelten... maar bij hetnaar beneden gaan van het viaduct komt er weer bv 2 bij
(vooral als je beneden de 30 zit zie je dit)
Dus zoals ik altijd zeg tegen mensen die denken dat mijn snoertje tekort is..
Het grootste voordeel van een elektrische auto... is;
Hoe langzamer je rijdt hoe verder je komt!
Verder heb je dan nog ca 5kw maal 5 is 20 a 30 onder 0! Uit je "reserve" accu.
Je hebt ook voldoende 22kW laders op de route. Zou eerder daarvoor kiezen, hoef je niet om naar een SuC idd. Je kan wel op de Autobahn langzaam gaan rijden, maar is ook niet echt bevorderlijk denk ik voor de veiligheid. Op 22kW 30 minuten plaspauze houden, toch weer 50km erbij (als je duolader en 32a fix hebt uiteraard, anders 25 of 40)
Wat overigens ook een uitkomst zou zijn, zou het openen van een SC bij Mogendorf zijn.... In de periode van de opening van Wilnsdorf werd daar druk over gespeculeerd, en ik had de indruk dat die er snel zou zijn. Echter al maanden niets meer over gelezen. Heeft iemand daar meer info over?
Waarom staat er nu net één paal vooraan de parkeerplaats en de rest achteraan tegen de bomenkant?
Waarom staat er nu net één paal vooraan de parkeerplaats en de rest achteraan tegen de bomenkant?
Dat zie je op meer plaatsen, o.a. ook Wilnsdorf. laten we het er maar op houden dat die handig is voor wie vooruit wil parkeren. De echte (technische) reden zal er ook wel zijn maar die weet ik niet.
Ik vind het alleen jammer dat ze de "varkensruggen" niet meer gebruiken. Handig bij het achteruitrijden zodat je niet te ver door rijdt en altijd goed staat (hooguit scheef zoals bij mij vaak
Varkensrug is link met luchtvering die naar low zakt
Bedankt voor de info!!!Egerkingen in Zwitserland is actief. Heb er gisteren prima kunnen laden. Vreemd dat Tesla het nog steeds niet meldt overigens... Op het parkeerterrein van Mövenpick Hotel beetje van de snelweg af - 24/7 bereikbaar. eerste twee uur gratis parkeren (wel altijd kaart valideren - apparaat staat buiten voor de deur - Van der Valk model zeg maar). Hotel heeft separaat restaurant en bar, zag er goed uit. Gratis Wifi. Verder weinig te beleven. Op loopafstand een grote Erotik Markt en daarnaast een Mac Baby. Een Mac-variant die ik nog niet kende... Voor ieder wat wils zeg maar...Heb het zelf maar bij een espresso gehouden -
View attachment 56182
View attachment 56183
View attachment 56184
Egerkingen in Zwitserland is actief. Heb er gisteren prima kunnen laden. Vreemd dat Tesla het nog steeds niet meldt overigens... Op het parkeerterrein van Mövenpick Hotel beetje van de snelweg af - 24/7 bereikbaar. eerste twee uur gratis parkeren (wel altijd kaart valideren - apparaat staat buiten voor de deur - Van der Valk model zeg maar). Hotel heeft separaat restaurant en bar, zag er goed uit. Gratis Wifi. Verder weinig te beleven. Op loopafstand een grote Erotik Markt en daarnaast een Mac Baby. Een Mac-variant die ik nog niet kende... Voor ieder wat wils zeg maar...Heb het zelf maar bij een espresso gehouden -
Heb toevallig thuis ook zo'n ding op mijn p-plaatsje liggen en ook op low is dat geen enkel probleem. Weet alleen niet of er ook nog hogere "ruggen" in omloop zijn dat zou zomaar kunnen.
Waarom staat er nu net één paal vooraan de parkeerplaats en de rest achteraan tegen de bomenkant?