Ok even een envelop/bierviltje omgedraaid hier: dus 75,9kWh beschikbaar na range charge, 68,6kWh verbruikt dus nog 7,3kWh over wat overeen moet komen met die 29km die nog over is. Bij 236Wh/km komt dat overeen met 6,8kWh dus je batterij presteert in de praktijk zelfs een pietsje beter dan in theorie
Tsja en de overige verbruikers... ik denk/gok dat als je alles aanzet (airco vol aan etc) je misschien wel 2kW vermogen kunt verstoken, maar dat het tijdens een normale rit niet meer zal zijn dan 500W gemiddeld. Als je dat vergelijkt met de 20kW (grofweg) die de motor nodig heeft om je auto boven de 100km/h te houden, dan praten we over een verhouding 1 op 40. Dat komt overeen met 1,7kWh danwel 7km bereik op deze rit. Moeilijk te zeggen of die nou wel of niet in het verbruikscijfer verwerkt zitten op de tripmeter...
PS: zie net dat dit de vakantie thread is, deze discussie zou echt in het verbruiksdraadje moeten zitten...