Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Even iets anders in relatie tot deze thread

Iedereen tevreden over zaken als Airco, Stoelen, Schuifdak in relatie tot lange reizen ?

Misschien andere zaken wat je op de korte afstanden niet direct opvalt maar op lange ritten en eventuele warme landen ?

Stoelen: moa wat houterig gevoel na een uurtje, gevoel alsof iemand je continu in de onderrug aan het duwen is. Langer dan 3 uur aan een stuk hou ik het niet uit. Tegen die tijd moet je meestal toch wel laden dus is verder geen echt probleem. Maar dit zijn wel de slechtste stoelen die ik ooit in een auto heb gehad, op een oude Opel kadett na heel veel jaren geleden... (Grote Franse en Amerikaanse limousines gewend verder)

airco: werkt prima, geen klachten, alleen zou er een directe bereikbare knop moeten zijn om de recirculatie aan te zetten als je achter een stinkerd rijdt (ik ga een koolstoffilter halen binnenkort). Hmmm of zou ik die op een knop op het stuur kunnen programmeren?

schuifdak: ha! Die heb ik expres niet aangevinkt toen ik de auto bestelde :)
 
Even iets anders in relatie tot deze thread

Iedereen tevreden over zaken als Airco, Stoelen, Schuifdak in relatie tot lange reizen ?

Misschien andere zaken wat je op de korte afstanden niet direct opvalt maar op lange ritten en eventuele warme landen ?

Ben er nu drie keer mee op vakantie geweest, gaat prima. Heb alleen wel geleerd dat de auto niet in low moet gaan, dan mis ik het comfort van de stoel. Altijd in autos sportstoelen gehad, mis nog het meeste zijdelingse steun.
pano was pas aangepast, maar heb daar nooit last van gehad..
airco ook prima, zelfs de nodige km,s in eco stand waren prima
 
Stoelen: moa wat houterig gevoel na een uurtje, gevoel alsof iemand je continu in de onderrug aan het duwen is. Langer dan 3 uur aan een stuk hou ik het niet uit.

schuifdak: ha! Die heb ik expres niet aangevinkt toen ik de auto bestelde :)

Mijn oplossing: opvullen van de gleuf waar je kont indrukt, daarmee duw je je onderrug wat naar voren en dus minder dat gevoel dat er iemand in je onderrug aan het duwen is. Ben dit nu al weken aan het uittesten middels wat opgerolde kleine handdoekjes. Ziet er naar uit dat dit wel een redelijk goede oplossing lijkt. Ik ga vervolgens bij een autobekledingsbedrijf hier een opvulling in de stoel laten maken. Voor mij prima als dit een los inzet stuk is, mits het leer maar zelfde structuur en kleur heeft.
 
Mijn oplossing: opvullen van de gleuf waar je kont indrukt, daarmee duw je je onderrug wat naar voren en dus minder dat gevoel dat er iemand in je onderrug aan het duwen is. Ben dit nu al weken aan het uittesten middels wat opgerolde kleine handdoekjes. Ziet er naar uit dat dit wel een redelijk goede oplossing lijkt. Ik ga vervolgens bij een autobekledingsbedrijf hier een opvulling in de stoel laten maken. Voor mij prima als dit een los inzet stuk is, mits het leer maar zelfde structuur en kleur heeft.

Heb af en toe wel last van rugklachten dus zat te denken over het verbouwen van de stoel. Maar dit zou ook een goede oplossing kunnen zijn. Als je het hebt laten maken, ben ik benieuwd waar en voor hoeveel en of het bevalt.
 
Mijn oplossing: opvullen van de gleuf waar je kont indrukt, daarmee duw je je onderrug wat naar voren en dus minder dat gevoel dat er iemand in je onderrug aan het duwen is. Ben dit nu al weken aan het uittesten middels wat opgerolde kleine handdoekjes. Ziet er naar uit dat dit wel een redelijk goede oplossing lijkt. Ik ga vervolgens bij een autobekledingsbedrijf hier een opvulling in de stoel laten maken. Voor mij prima als dit een los inzet stuk is, mits het leer maar zelfde structuur en kleur heeft.

Dat ga ik eens proberen, bedankt voor de tip!
 
Goed om te lezen dat alles steeds beter gaat met reizen door Europa. Ik mis nog wat over op wintersport met de Tesla. Wij gaan dit jaar weer met de kerst, waarschijnlijk Frankrijk. Prima te komen via de SuC maar de laatste etappe, in combinatie met een week staan in stevige kou, geeft toch wat kriebels... haal ik het terug wel naar de SuC? Zeker als newbie met anxiety-non believer eega, wil ik geen risico nemen. Gewoon schuko gaat waarschijnlijk niet lukken omdat je in Frankrijk nooit leuk bij je pittoreske chaletje staat, maar gewoon ergens in een appartement in een jaren 70-blok...
Ervaringen en tips? Echte ervaringen met skidragers / skiboxen (meer dan de test van de whispbars die ik las, hoopgevend overigens). Benieuwd naar wat er komt.
 
Het gaat m helaas niet worden, geen tijd voor de terugreis op dinsdag... Hoop dat er gauw een nieuwe kans komt, anders maar eens voor de lol naar Dorno, zodra de SuC daar open is (Egbert, ga je dan ook?)

:rolleyes: Het gaat m toch worden, m'n solo rit naar Wenen, zondag heen, dinsdag terug, heerlijk! :cool:

Na Regensburg wil ik dan opladen in Amstetten, bij de Smatrics lader die ik met mijn TNM pas zou moeten kunnen gebruiken. (Iemand ervaring mee? In geval van twijfel zou ik wel een Smatrics pas willen lenen ... van wie kan dat nog, regio Rotterdam / Den Haag..?)
 
:rolleyes: Het gaat m toch worden, m'n solo rit naar Wenen, zondag heen, dinsdag terug, heerlijk! :cool:

Na Regensburg wil ik dan opladen in Amstetten, bij de Smatrics lader die ik met mijn TNM pas zou moeten kunnen gebruiken. (Iemand ervaring mee? In geval van twijfel zou ik wel een Smatrics pas willen lenen ... van wie kan dat nog, regio Rotterdam / Den Haag..?)
Haha dus toch! Veel plezier alvast. Wel afzien hoor helemaal alleen zo'n lange rit :rolleyes:
 
:rolleyes: Het gaat m toch worden, m'n solo rit naar Wenen, zondag heen, dinsdag terug, heerlijk! :cool:

Na Regensburg wil ik dan opladen in Amstetten, bij de Smatrics lader die ik met mijn TNM pas zou moeten kunnen gebruiken. (Iemand ervaring mee? In geval van twijfel zou ik wel een Smatrics pas willen lenen ... van wie kan dat nog, regio Rotterdam / Den Haag..?)

Mooi, goede reis en niet teveel zorgen maken over bereik, dat valt namelijk steeds mee als je maar de rechtervoet in de gaten houdt. En actief met de hulpmiddelen die de auto heeft voor uitgekiend rijden, maar daar hebben we het al over gehad.
 
Mooi, goede reis en niet teveel zorgen maken over bereik, dat valt namelijk steeds mee als je maar de rechtervoet in de gaten houdt. En actief met de hulpmiddelen die de auto heeft voor uitgekiend rijden, maar daar hebben we het al over gehad.

Tuurlijk, maak me zeker geen zorgen. Heb wat ervaring door onze vakantie naar Le Marche, en daar ging ook alles goed. Dat ik op de terugreis 's morgens bij het hotel ontdekte dat het laden was gestopt, ben ik ook allang vergeten.:rolleyes: En, het grote voordeel is, ik ben alleen, dus als we een stuk moeten lopen, is er niemand die tegen me klaagt.
 
Tuurlijk, maak me zeker geen zorgen. Heb wat ervaring door onze vakantie naar Le Marche, en daar ging ook alles goed. Dat ik op de terugreis 's morgens bij het hotel ontdekte dat het laden was gestopt, ben ik ook allang vergeten.:rolleyes: En, het grote voordeel is, ik ben alleen, dus als we een stuk moeten lopen, is er niemand die tegen me klaagt.
Voordeel is dat je nu een melding krijgt als hij stopt met laden:smile:
 
Het is dan wel geen vakantie in Europa maar toch; dinsdag ga ik naar Grindelwald voor een paar dagen, vrijdag weer terug. Ik kijk er al een poosje naar uit eens een mooie afstand met de Tesla te rijden. Met behulp van de site van Merijn heb ik de onderstaande tabel gemaakt als richtlijn voor onderweg.
Afstanden SuC's.JPG

De afstand via deze route is 1031km met de ICE zou het 895 geweest zijn.
Mijn all time average zit nog op 251 kwh/km. Sinds de E-rally 233kwh/km. Ik moet dus wel een beetje opletten tussen Bad Rappenau en Egerkingen.

Met het openen van SuC's Urmond en Metz zou de volgende route misschien ook kunnen. Zoetermeer-Nivelles of Urmond - Metz - Egerkingen - Grindelwald. Scheelt 1 laadstop alleen is het stuk tussen Met en Egerkingen noch kritischer. Misschien dat ik het op de terugweg aandurf. Zal deze optie ook nog eens door het programma van Merijn halen:smile:.

Had gehoopt dat de navigatie V6.0 aanzienlijk verbetert zou zijn, zoals zelf automatisch de optimale route langs de SuC's berekenen maar helaas.. De kaart ziet er wel wat scherper uit en de navigatie is nu instaat om een route van meer dan 200km te berekenen. Elon is een aardige kerel maar hem op z'n woord geloven dat doen we maar niet meer sinds z'n toezeggingen in Amsterdam:rolleyes:
 
Last edited:
Mijn all time average zit nog op 251 kwh/km. Sinds de E-rally 233kwh/km. Ik moet dus wel een beetje opletten tussen Bad Rappenau en Egerkingen.

Heb Egerkingen - Bad Rappenau gedaan met 5 personen, vol beladen, deels regen. In mijn herinnering meeste gewoon 110 - 130, laatste stuk nog even gas erop om m leeg te maken, kwam zo met 3 km Typical aan. Kan dus prima. Mijn ata staat op 224.

Veel plezier!