Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik adviseer niet om het met twee SuC's te doen. Volgens mij kan dat ook niet. Oss - Wilnsdorf en Wilnsdorf - Bad Rappenau en Bad Rappenau - Jettingen en dan naar München. Heen en terug München is dan een peuleschil.
Eigenlijk is dit de oerroute van de Superchargers. Bijna nostalgisch. Maar ze deden het bij mij altijd (zijn er ook overal 8) en zijn zo gelegen dat ze niet snel ge-iced zijn.

bad rappenau is toch vrij uitnodigend naar mening en ervsring
 
Ik adviseer niet om het met twee SuC's te doen. Volgens mij kan dat ook niet. Oss - Wilnsdorf en Wilnsdorf - Bad Rappenau en Bad Rappenau - Jettingen en dan naar München. Heen en terug München is dan een peuleschil.
Eigenlijk is dit de oerroute van de Superchargers. Bijna nostalgisch. Maar ze deden het bij mij altijd (zijn er ook overal 8) en zijn zo gelegen dat ze niet snel ge-iced zijn.

Ik zou eerder satteldorf en neuberg pakken. Zo ben ik naar München gereden.
 
wij zijn een paar weken geleden ook geweest.
Ik zou Zoetermeer ->Oosterhout (SUC) full charge
-> Kortrijk op de markt a 22KW te pakken (ergens ontbijten of lunchen)
Lille zou ik niet gokken want als Ikea t niet doet, en dat schijnt vaak zo te zijn heb je geen uitwijk mogelijkheden

-> dan via de D341 naar le touquet =160 KM

in Le touquet heb ik geen 22KWH laders gezien.
Ook heb je in frankrijk een ander type laadkabel nodig als je openbaar wilt laden (wat overigens in die hoek minimaal is)
Neem wel zo'n verloopstekkertje mee om de polariteit om te draaien , en je gewoon via een stopcontact kunt laden in geval van nood

succes!

Dank voor de tips. ik kan bij het hotel laden via stopcontact, moet voldoende zijn aangezien ik de MS niet veel zal gebruiken daar.
 
Qua totale afstand maakt het inderdaad niks uit, maar Jettingen-Scheppach ligt veel dichter bij München, daardoor heb ik in München zelf niet hoeven laden. Dat was voor mij de reden om via Bad Rappenau/Jettingen-Scheppach te rijden.



ik vind dit een schitterende discussie.:smile:


De uitrol van SuC's in D. is zo ver dat we intussen "l'embarras du choix" hebben !

Hopelijk komt het in de andere landen ook zo ver, hoe sneller hoe liever.
 
Dank voor de tips. ik kan bij het hotel laden via stopcontact, moet voldoende zijn aangezien ik de MS niet veel zal gebruiken daar.

Jettingen heb ik nog wel gepakt, maar mijn route was:

Middelburg -> Oosterhout -> Wilsndorf -> Neuberg -> Satteldorf -> Jettingen -> München

(Oosterhout binnenkort dus vervangen door Urmond).

Zo hoefde ik in München ook niet te laden (stad was gekte tijdens Oktoberfest!).
 
Zo, wij zijn weer terug uit München!
Oktoberfest eindelijk kunnen laten ervaren door vrouw en kind.
Jammer genoeg gisteren niet in één van de grotere tenten kunnen komen: het lijkt elk jaar wel drukker te worden...
Maar de kermis was voldoende voor onze zoon en zelf kan ik wel een hele middag kijken bij 'Das Teufelsrad' :)

De route vanuit Oss verliep perfect via Wilnisdorf, Bad Rappenau en Jettingen.
Wel veel werk aan de gang inderdaad, dus mijn gemiddelde verbruik is lager dan voor vertrek.
Vandaag was het rustiger dus een paar keer 210km/u kunnen doen.

Heel veel bekijks trouwens onderweg en ook bij de sucs. Overigens hebben we alleen in Wilnisdorf andere Tesla's gezien.
Vanmiddag nog een zilvergrijze met lichte leren bekleding en iets van slt in het kenteken. Iemand van hier?

Toen we weer vertrokken stond er hybride (Belgische) Porsche Cayenne(?) aangesloten...???
hij stond bij 1a en ik bij 1b en ik stond nog vol te laten, dus volgens mij laadde de Porsche 0,0 kwh...

Volgend jaar gaan we zeker weer (maar nu met reservering voor in de biertent) en we gaan nu ook vaker weekendjes weg buiten Nederland, want het is gewoon sensationeel hoe fijn de Tesla rijdt ook in Duitsland!

nog wel een vraag aan jullie: DAB ontvangst is in Duitsland ook k.t. Is dat ook jullie ervaring?
en nog een vraag: 3g en tunein internet radio viel ook vaak weg, zelfde ervaring in Duitsland?
 
Zo, wij zijn weer terug uit München!
Oktoberfest eindelijk kunnen laten ervaren door vrouw en kind.
Jammer genoeg gisteren niet in één van de grotere tenten kunnen komen: het lijkt elk jaar wel drukker te worden...
Maar de kermis was voldoende voor onze zoon en zelf kan ik wel een hele middag kijken bij 'Das Teufelsrad' :)

De route vanuit Oss verliep perfect via Wilnisdorf, Bad Rappenau en Jettingen.
Wel veel werk aan de gang inderdaad, dus mijn gemiddelde verbruik is lager dan voor vertrek.
Vandaag was het rustiger dus een paar keer 210km/u kunnen doen.
Apart, ik vind het via Neuberg en Satteldorf fijner rijden. Kortere stukken tussen de SuC dus korter laden en sneller rijden.

Wel leuk dat er nog meer Model S'en naar Oktoberfest zijn geweest :)

Heel veel bekijks trouwens onderweg en ook bij de sucs. Overigens hebben we alleen in Wilnisdorf andere Tesla's gezien.
Vanmiddag nog een zilvergrijze met lichte leren bekleding en iets van slt in het kenteken. Iemand van hier?

Toen we weer vertrokken stond er hybride (Belgische) Porsche Cayenne(?) aangesloten...???
hij stond bij 1a en ik bij 1b en ik stond nog vol te laten, dus volgens mij laadde de Porsche 0,0 kwh...

Volgend jaar gaan we zeker weer (maar nu met reservering voor in de biertent) en we gaan nu ook vaker weekendjes weg buiten Nederland, want het is gewoon sensationeel hoe fijn de Tesla rijdt ook in Duitsland!

nog wel een vraag aan jullie: DAB ontvangst is in Duitsland ook k.t. Is dat ook jullie ervaring?
en nog een vraag: 3g en tunein internet radio viel ook vaak weg, zelfde ervaring in Duitsland?
De 3G viel bij mij ook vaak weg, maar ook op mijn mobiel. Ik heb in DE gewoon Spotify via mijn mobiel aan staan.
 
En hoe was jouw/jullie Oktoberfest beleving?

over 3g nog iets: het duurt wel 10-20km voordat de verbinding is overgezet naar de Duitse of andersom Nederlandse mast.
Dat heeft ons met de eRally afgelopen mei ook al parten gespeeld (we hadden toch wel vet verloren, is geen smoesje)
hebben jullie die ervaring ook?
 
Ja, dat weet ik en andere jaren is het me ook altijd wel gelukt om zonder reservering of omkopen van een ober binnen te komen, maar dit jaar niet... Maar wie het was dit jaar ook voor het eerst met zoon van 12 erbij, dus misschien gaf ik daarom te snel op... Volgend jaar regel ik het maar eens met een leverancier uit Beieren o.i.d.
 
En hoe was jouw/jullie Oktoberfest beleving?
Ik was met 5 vrienden (26 ~ 31) naar Oktoberfest, geniaal!

over 3g nog iets: het duurt wel 10-20km voordat de verbinding is overgezet naar de Duitse of andersom Nederlandse mast.
Dat heeft ons met de eRally afgelopen mei ook al parten gespeeld (we hadden toch wel vet verloren, is geen smoesje)
hebben jullie die ervaring ook?
Ja, dat merkte ik ook. Andere berichten gaven aan dat met versie 6.0 dit beter moet zijn. Die had ik er toen nog niet op staan.

de bierfeesten móet je in één van de biertenten beleven.

( de rest is eigenlijk een grote kermis. )
Zeker! Voor volgend jaar staat onze planning om met 3 Model S'en tegelijk te gaan :)
 
Hmmmm.... in Londen is inmiddels de vierde SuC lokatie (in aanbouw). Toch ook maar iets in/bij Amsterdam?

- - - Updated - - -

Ik vertrek zo met 3 vrienden naar Berlijn. Zondag weer terug, ging vooral om de reis. Ben benieuwd, ik zal de ervaringen hier weer plaatsen.

Lauenau kun je net nog niet meepikken. Ligt wel mooi op de route. Zal nog een weekje of wat duren maar is al half klaar. Ook weer 8 stalls.
 
Hmmmm.... in Londen is inmiddels de vierde SuC lokatie (in aanbouw). Toch ook maar iets in/bij Amsterdam?

- - - Updated - - -

Lauenau kun je net nog niet meepikken. Ligt wel mooi op de route. Zal nog een weekje of wat duren maar is al half klaar. Ook weer 8 stalls.
En waarom staat die nog niet op Superchargers ?

Zou je deze willen melden op [email protected] ?