Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Linz is inderdaad open, bij het service center, de SuC staan nog niet op de Tesla website
ImageUploadedByTapatalk1436910940.439034.jpg
ImageUploadedByTapatalk1436910962.133224.jpg
 
Mooi al die verhalen. Wordt allemaal veel te makkelijk/comfortabel zo.

Om het toch nog een beetje spannend te maken ga ik dit jaar op Turkije avontuur (The Grand Tesla Turkey Tour). Dat is tot Hongarije of Kroatie (welke route het wordt weet ik nog niet) een peuleschil. Maar daarna wordt het weer leuk.

Heb al aardig wat voorstudie gedaan, maar kan nu als ik morgen weer terug ben in NL eindelijk echt aan de vakantie denken/plannen/werken.

Hoop ik ook wat tijd te vinden om jullie op de hoogte te houden van de plannen en uiteindelijk de trip zelf. Zal er wel een apart draadje voor openen als het zover is.
 
Om het toch nog een beetje spannend te maken ga ik dit jaar op Turkije avontuur (The Grand Tesla Turkey Tour). Dat is tot Hongarije of Kroatie (welke route het wordt weet ik nog niet) een peuleschil. Maar daarna wordt het weer leuk.

Denk soms met 'weemoed' terug aan de tijd dat er nog helemaal geen SuperChargers stonden (muv Noorwegen), en zelfs een rit naar Antwerpen al een spannende onderneming was! :)
 
Kwam langs Monte Ceneri in het zuiden van Zwitserland- hoefde er eigenlijk niet eens te stoppen omdat ik s'nachts in het hotel had geladen (wat een luxe tegenwoordig !) maar wilde het wel even zien. Moet een van de weinige spots zijn waar je zelfs als doorsnee Tesla rijder niet zo snel gaat staan -;)

FullSizeRender-11.jpg
 
Hoop ik ook wat tijd te vinden om jullie op de hoogte te houden van de plannen en uiteindelijk de trip zelf. Zal er wel een apart draadje voor openen als het zover is.
Kijk nu al uit naar je verhalen. Wel zo handig om even een Turkije draadje aan te maken. Raken je post niet verzeild tussen de "soepel" (is3:tongue:) verlopende vakanties in de rest van europa:wink:
 
Denk soms met 'weemoed' terug aan de tijd dat er nog helemaal geen SuperChargers stonden (muv Noorwegen), en zelfs een rit naar Antwerpen al een spannende onderneming was! :)

Ja, de tijd dat je nog vage ferries moest nemen, waarbij het risico op schipbreuk niet denkbeeldig was. En rijden door Frankrijk met enkel je UMC met de schuko aansluiting. Rode stekkers waren niet leverbaar, en bovendien kwam je er in Frankrijk achter dat je type 2 stekker aldaar bij de weinige laadpunten niet paste.

Goeie oude tijd [emoji38]
 
Inderdaad, tot 100% laden in lully en van daaruit mbv. Chargemap.com into the unknown ... richting zuiden.
En goed weten dat dit maar een dik jaar geleden is :smile:

Ps. Elon zei toen in febr. 2014 nog dat 99% zeker tegen de paasvakantie van 2014 er snelladers zouden zijn in Frankrijk. ... hoe naïef van ons om dit te geloven:redface:
 
Ja, de tijd dat je nog vage ferries moest nemen, waarbij het risico op schipbreuk niet denkbeeldig was. En rijden door Frankrijk met enkel je UMC met de schuko aansluiting. Rode stekkers waren niet leverbaar, en bovendien kwam je er in Frankrijk achter dat je type 2 stekker aldaar bij de weinige laadpunten niet paste.

Goeie oude tijd [emoji38]
A trip down memory lane....iedereen op het forum meelevend, zoekend naar oplossingen, plaatsvervangend kramp in de kuiten.....het lijkt zooooo lang geleden, een echte classic story :biggrin:
 
Inderdaad, tot 100% laden in lully en van daaruit mbv. Chargemap.com into the unknown ... richting zuiden.
En goed weten dat dit maar een dik jaar geleden is :smile:

Ps. Elon zei toen in febr. 2014 nog dat 99% zeker tegen de paasvakantie van 2014 er snelladers zouden zijn in Frankrijk. ... hoe naïef van ons om dit te geloven:redface:

FVO,
Maar nu de rest van Spanje nog,

Vorig jaar April was Duitsland nog een probleem, toen ging ik, groen als ik was met 80 km ruimte en met de SUC op 100 km nog op pad naar een alternatief waarbij de laadkaart van NMT niet werkte tegen de belofte in.
Nu barst het daar van de SuC's en is het avontuur er wel af!

Ik had met de kennis van vandaag toen gewoon die 100km gaan.
Komt bij dat de betere software het gebruik vandaag veel voorspelbaarder heeft gemaakt zoals Hans al aangeeft.

Ipv daarvan toen veel gezocht en gebeld, uiteindelijk resulterend met nul reserve.

12 uren later, (Pinksteren, zelfs Renault was dicht ondanks de ANWB aanbeveling) kwam ik op een sleepwagen aan bij de SuC in Wilnsdorf.
Daar geladen waarbij de jeugd me veelvuldig benaderde en hun bewondering uitspraken.
Vroeg hen of ze ook hadden gezien dat ik net van een sleepwagen was afgereden maar dat vonden ze niet zo bijzonder als de T zelf!

S'nachts waren we uiteindelijk om 04.00 bij het hotel.

Dus dat blijft een "dierbare herinnering".
 
A trip down memory lane....iedereen op het forum meelevend, zoekend naar oplossingen, plaatsvervangend kramp in de kuiten.....het lijkt zooooo lang geleden, een echte classic story :biggrin:

Ik weet dat ik zelfs nog het voorstel heb gedaan om een type3-kabel via het estafette-principe tot bij Daniel te krijgen...

HVT, klopt, zonder prediction de berg op naar ons hotelletje en 60km typical verbruiken op een afstand van slechts 15km en met 20km resterend aankomen ...