Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Goeiemorgen. Woensdag staat er een roodtrip op het programma naar Milaan. Gaat normaal gezien wel lukken via het supercharger netwerk MAAR heeft iemand een idee over hoe laden in Milaan Centrum? Welke parkings zijn Tesla vriendelijk, heb ik een speciaal pasje nodig om te laden in Italie? Mercikes voor alle nuttige info :D

Laden en parkeren kan op Piazza Meda midden in het centrum. Alleen heb je wel een speciaal pasje nodig. Die had ik dus ook niet. Beter misschien de Superchargers rondom Milaan benutten.
 
Laadplekken genoeg - 22kW - maar je hebt inderdaad pas nodig van Hera of Due Energia.
Meeste parkeerplekken zijn wel klein voor een Tesla. minimaal 6 m laadkabel is ook handig omdat veel wegen eenrichtingsverkeer zijn en je met parkeren vaak moet insteken. Met een kortere kabel ga je het dan niet halen.

Schermafbeelding 2015-11-02 om 20.54.17.png
 
Helaas niet.. En Alphen aan den Rijn is net een beetje ver rijden voor een pasje denk. :biggrin:
Maar als je ze een mail stuurt of belt sturen ze je pas ook naar een adres in Italie. (ik heb het pasje naar mijn italiaanse hotel laten sturen afgelopen zomer )
Ze zijn er ook best snel in. 2 dagen later was het er al.
 
Helaas niet.. En Alphen aan den Rijn is net een beetje ver rijden voor een pasje denk. :biggrin:
Maar als je ze een mail stuurt of belt sturen ze je pas ook naar een adres in Italie. (ik heb het pasje naar mijn italiaanse hotel laten sturen afgelopen zomer )
Ze zijn er ook best snel in. 2 dagen later was het er al.

Als je kunt zorgen dat deze vanavond in Breukelen komt (dzv een van de andere E-Rally organisatoren?)?
Dan neem ik heb pasje meer naar Bladel....

- - - Updated - - -

Bas dat zou fantastisch zijn. Jij komt toevallig niet naar de 1st Tuesday vanavond? :D

En dan kan ik morgen een stukje Belgïë in rijden (Lommel Barrier / Neerpelt / Houthalen?) voor de overdracht?:cool:
 
Afgelopen weekend met wat vrienden in DK geweest, daar toch de meest aftandse supercharger locatie gevonden: Nørre Alslev , 4 laders op een soort heuveltje in de modder en een onbemand tankstation waar verder niks te krijgen was. Het nabij gelegen wegrestaurant mochten we niet in daar was een privé feestje. En het laden ging ook nog eens op halve kracht dus op terugweg een vol uur gestaan omdat we 90% vol moesten zijn. Op het aanplakbord stond iets van "temporary installation".
Verder wel een mooie trip gehad hoor, wel beetje rond gegeten lijkt wel of elke SuC in DE bij een McDonalds ligt [emoji6]
ImageUploadedByTapatalk1447157898.229537.jpg
 
Afgelopen weekend een leuke trip gemaakt naar Dover. Oversteek met de boot vanaf Calais, dan mag je dus niet bij de Eurotunnel SuC. Gelukkig is de vlakbij gelegen Calais SuC wel openbaar. Twee stalls en vier voorbereid, maar dat is zo te zien al een tijd zo.
Verder niets te doen in de omgeving, behalve de 12 ME busjes bekijken die daar blijkbaar hun ploegendiensten afwisselen vanwege de vluchtelingenstroom.
image.jpeg
 
ofschoon de Duitse McD flink "aan de weg" Timmert met het McCafé dat een fatsoenlijke koffie in servies serveert en als culinaire verrassingen nog chicken wings en een bio-burger op het menu heeft staan :tongue: Kreeg een acute depressie bij de aanblik van het tegenover gelegen wegrestaurant Waldlaubersheim in origineel DDR jaren 70 look.

Ah gelukkig. Ben voor de lange trips een groot BK fan [emoji41]
 
Ik lees juist op twitter dat Kiwhi en TheNewMotion de handen in elkaar slaan en dat de beide netwerken elkaars laadpassen toegang geven.
Excellent nieuws voor wie naar Frankrijk wil, want daar heb je met de Kiwhi-kaart een zeer uitgebreid netwerk.
http://www.automobile-propre.com/breves/carte-kiwhi-egis-europe-the-new-motion/
Au-delà du partage des points de charge de leurs réseaux respectifs, les deux partenaires annoncent également un travail commun pour le lancement de nouveaux services « innovants et qualitatifs ».
Stilaan beginnen de winnaars zich af te tekenen: TheNewMotion in Benelux en nu ook Frankrijk, Plugsurfing in Duitsland (?)