Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
b653fa5b142ee5411049e0e37ba0dde7.jpg


Let me help you. Erftstadt.
 
Ga eind april naar Normandie (huisje gehuurd met de familie zo'n 15 km van Mont Saint-Michel vandaan).
Wil er graag in een keer naar toe rijden (kom vanuit Nieuwegein trouwens). Tot Lille allemaal geen probleem natuurlijk, daarna gaat 't wat uitdagender worden. Trip planner en EV Trip planner zeggen via Lille, Rungis en Le Mans rijden. Da's 'n 100 km omrijden. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die zeggen dat 't anders kan? Vind a- 100km omrijden niet zo aantrekkelijk maar zeker zo belangrijk b- de voorgestelde route niet zo mooi. Rij dan liever vanuit Lille over Amiens naar Le Havre en van daaruit naar m'n bestemming.
Amiens en Le Havre zitten paar Chademo chargers.

Praktische vragen;
zijn er andere routes die ik over 't hoofd zie?
als m'n alternatieve route een goede is hoe liggen die Chademo chargers (moet daar wat langer laden dus een gezellige kop koffie of lunch is dan wel zo relaxed)
die Chademo laadpunten, zijn die druk bezet (hier in NL niet nee, dat weet ik, maar iemand ervaring met west frankrijk?)
wat heb ik nodig om in Frankrijk aan Chademo te kunnen laden? (behalve de Chademo adaptor die momenteel uitverkocht is...)
 
At your service !

In het algemeen is mijn ervaring dat het goed is een plan B te hebben.. de beoogde Chademo's deden het niet in alle gevallen
oh.. die had je toen ook al gezien.. -;)

Ik zou met name ook kijken naar E.Leclerc (supermarkten) en Ikea. Dan heb je direct ook plek om te eten. Heb overigens nog nooit op een Chademo hoeven wachten

Ga eind april naar Normandie (huisje gehuurd met de familie zo'n 15 km van Mont Saint-Michel vandaan).
 
Last edited:
Andre, in Ierland is een goed netwerk van laadpalen die is van ESB Cars, zij exploiteren een landelijk dekkend netwerk in Ierland. Ik ben er vorig jaar naar toe geweest en geen problemen gehad. Vaak zijn ze ook 22kW, dus opschietend. Ze hebben een goede helpdesk, opvallend is dat er oplaadpalen waren die er al 2 jaar stonden en bv. 87 kW hadden afgegeven (je kan vaak de kWh-meter gewoon aflezen aan de buitenkant).

Als je een pasje nodig heb, dan hoor ik het graag. ik heb een pasje. Maar ESB stuurt je met liefde een pasje toe.

TIP: let op de ferry van Engeland naar Dublin, als ze je naar boven sturen, goed op de achterwielen letten. Ik reed net over een metalen rand heen en had een hapje uit de wang van de band. Gelukkig geen lekke band, maar relaxed is het niet. Probeer of je niet op het entreedek mag parkeren. Want naar boven rijden betekend ook weer naar beneden rijden over een net zo ongelukkige helling.

Enjoy the stay in Ireland.

Ik ga in juli weekje naar Ierland met de MS. Iemand kennis dat er dan SC staan ?
 
Ik zou inderdaad Kiwhi-pas meenemen. Vaak alleen om te activeren terwijl laden gratis is. Chargemap.com geeft goede informatie.

Gueudet Frères - 19 rue des Otages Amiens. is in centrum bij een voormalig tankstation. maar werkte niet toen ik er was. je zou op lokatie in de garage een pas kunnen krijgen, maar let op openingstijden.
Nissan - Amiens - heb ik prima geladen met Kiwi pas. Zit niet achter een hek, dus je bent niet afhankelijk van openingstijden van de garage.

Ikea - Tourville la Riviere - Rouens. Ben hier gaan laden net voor sluitingstijd, toen ik wegging was parkeerterrein leeg en de uitgang afgesloten. Ik kon er uiteindelijk nog wel uit via de ingang... -;)

Ken je deze site trouwens ? chademo.com
Als backup zou ik er wel voor kiezen een Type2/3c kabel mee te nemen. Geeft je wat meer flexibiliteit.
 
Het is meestal wel handig om wat alternatieven te hebben, omdat de omstandigheden op de dag zelf behoorlijk kunnen variëren. Zo wilde ik terug uit Parijs pas stoppen in Gent, maar door kou en tegenwind bleek het verbruik heel hoog. Ik had geen zin in langzaam rijden dus ben 5 minuten zonder uitstappen in Lille gestopt (ligt vlak langs de snelweg) om vervolgens in Gent verder te laden.
Overigens vond ik het Novotel in Lille prima. Prijzen zijn aan de hoge kant, maar service was goed en het personeel vriendelijk. Het hotel in Gent was helemaal verlaten en zag er uit alsof het elk moment door de curatoren gesloten ging worden. :) Maar misschien waren er daar nog alternatieve eetgelegenheden waar ik niet naar gekeken heb.

Voici mijn verbruik op de heenweg, tussen Voorburg en Nivelles-Sud ging het nog vrij goed door de files (vóór Bergen op Zoom nog een stukje opgereden met vrij een jonge P85D, kan niet vermelden hoe snel dat ging, maar het gemiddeld verbruik zakte er niet van):

IMG_20160219_182500 Voorburg Nivelles.jpg


maar het tweede stuk, van Nivelles naar Parijs, noopte toch tot een extra stopje bij Senlis. Aan de gemiddelde snelheid lag het niet, maar je bent toch stiekem aan het stijgen, en flinke tegenwind geeft dan:

IMG_20160219_213551 Nivelles Senlis.jpg
 
Ja,maar soms toch ook weer een 3c lader bij Leclerc. Heb het niet bijgehouden maar wisselt nogal. Zo'n ding is wel te leen (PM maar even) , dus ik zou voor zeker gaan. Hou wel rekening met mogelijke sluitingstijden. Sommige halen dan ook de stroom hun laadpalen, want ja, er zijn toch geen klanten -;)

Allright. Mooi. Zonder 22 lader ga ik voor 't kunnen gebruiken van de Chademo's en gebruik ik Ikea en Leclerc als backup. Daarvoor dus die type 2/3c kabel nodig begrijp ik? Of is dat voor alle overige locaties die niet Ikea of Leclerc heetten?
 
Slagelse in Denemarken is sinds gisteren ook online. Weer 8 stalls er bij in Denemarken. Inmiddels meer dan zestig stalls daar in bedrijf. Keurig en ook heel goed voor transit.

Zeker! Al mag Randers van mij snel vervangen worden. Wat staat die SuC op een verlate en rare plek.

Zo meer SuperChargers, ook die in Bremen is een hel om te komen.

Ik vind het SuC netwerk echt een mooi iets, maar ze staan, zeker op doorreis, echt niet altijd op handige plekken.
 
Zeker! Al mag Randers van mij snel vervangen worden. Wat staat die SuC op een verlate en rare plek.

Zo meer SuperChargers, ook die in Bremen is een hel om te komen.

Ik vind het SuC netwerk echt een mooi iets, maar ze staan, zeker op doorreis, echt niet altijd op handige plekken.

Dat zal zijn omdat het overal niet zo eenvoudig is om er krachtstroom te krijgen, en een vergunning om er en SuC te mogen bouwen/exploiteren. Dan is een locatie voor het netwerk belangrijk, maar een hele opgave om iets in zo'n omgeving gerealiseerd te krijgen. Dan moet je sommige zaken soms denk ik maar voor lief nemen.
 
Dat zal zijn omdat het overal niet zo eenvoudig is om er krachtstroom te krijgen, en een vergunning om er en SuC te mogen bouwen/exploiteren. Dan is een locatie voor het netwerk belangrijk, maar een hele opgave om iets in zo'n omgeving gerealiseerd te krijgen. Dan moet je sommige zaken soms denk ik maar voor lief nemen.

Dat begrijp ik volledig. Tijd, dat is er nodig. Maar met de huidige plaatsing overtuig je niet iedereen om een EV te kopen