Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben recentelijk in het Disneyland hotel en Newport bay geweest. Beide hotels hebben (een beperkt aantal) laadpalen. Even melden bij de receptie en dan maken ze de paal open voor je. Let wel op dat je een verlengkabel meebrengt want de Tesla shuko past er niet in. Deze is te groot voor het kastje.
Dat is voor de "oude" UMC's van toepassing. Bij de nieuwe zit er standaard 20cm snoer aan de schuco.
 
Je kan gratis je eindadapter shuko omwisselen voor een 'pigtail' type. Dat heb ik ook gedaan. Deze is in feite een stekker met 30cm snoer, wat dan op je umc wordt aangesloten. Scheelt vooral in dit soort gevallen met laden. (Ik laad altijd op de main parking place v disney).

Het kan zijn dat een normale UMC daar niet werkt, (was bij mij zo). Heb in Noorwegen afgelopen zomer een noorse UMC op de kop getikt. Daarmee kan ik zonder (neuter)problemen overal in frankrijk of belgie met shuko laten mocht dit nodig zijn[emoji6].

Ik ben recentelijk in het Disneyland hotel en Newport bay geweest. Beide hotels hebben (een beperkt aantal) laadpalen. Even melden bij de receptie en dan maken ze de paal open voor je. Let wel op dat je een verlengkabel meebrengt want de Tesla shuko past er niet in. Deze is te groot voor het kastje.
 
Ik heb net via het Spaanse ev forum vernomen dat de werkzaamheden aan de supercharger bij Valencia zijn begonnen! Daarmee wordt de Spaanse Middellandse zee kust een stuk beter bereikbaar per Tesla.

Hotel Posadas de Espana
Mapa de puntos de recarga para vehÃ*culos eléctricos

Valencia!
Vier plekken op privé terrein van het hotel.
Parkeerterrein is overigens niet heel royaal, dus ik hoop dat ze een beetje vrijgehouden worden.
Hotel is eenvoudig maar ziet er netjes uit. In de directe buurt verder niet veel te doen, vooral redelijk chique kantoren.

Kom ik hier even piepen hoe ik voorbij Tarragona nog kan laden.. En jullie hebben dit net voor me uitgezocht - Thanks :)

Als de SuC nog niet actief is tegen juli, had ik voorlopig deze Nissan dealers als backup.

http://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/7597_rafael-almenar
http://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/7447_nissan-rafael-almenar
 
In Oostenrijk (St. Pölten) maken ze het spannend.

Ik gok op een drietal Destination Chargers, maar je weet nooit. Er komt ook een Tesla Store.

Schermafbeelding 2016-03-11 om 12.55.05.jpg
 
Ik zit een kleine planning te maken als ik met Pasen naar Aosta vertrek. Nu heb ik via EV Trip planner de route ingevoerd maar nu zie ik op een van de SC staat 1.15 uur laden en nog een van 47 min.
in hoever moet ik die EV Trip planner serieus nemen ?

Ik heb even een printje gemaakt vanuit een app. Met deze route, ik weet niet of het de kortste is, is de langste interval 200 km. Ik heb even vanaf Amsterdam gemeten, die sla je natuurlijk over omdat je vol van huis gaat.

Met deze intervallen zit je aan laadtijden van 15/20 minuten en misschien een keertje 40 minuten (Waldlaubersheim). De eerste stop zal natuurlijk Eindhoven zijn.

Dus die lange laadtijden zijn niet nodig. Misschien geeft hij een route via Frankrijk. Dat kan ik niet beoordelen maar deze zou ik nemen. Flink doorrijden en kort laden.

IMG_1427.PNG


- - - Updated - - -


Edit,

Dan word ik zelf ook nieuwsgierig en dit is wat de tripplanner van de auto zelf zegt.

Vanaf Erftstadt is dan gemeenschappelijk. Ik moet er wel bij melden dat dit een 70D is dus met een kleinere batterij en daardoor wat meer laden (denk ik).
Schermafdruk 2016-03-11 16.15.32.png
 
EV trip

Zevenaar 43 min laden
Moggendorf 35
Hirschberg 29 min
Achern 1.17 uur
Martigny 22 min

Bedankt alvast voor het printje. Misschien heb ik een instellfout ergens

Ik zou niet via Mogendorf gaan, kans op drukte is daar rond die tijd enorm, maar de links-rheinische A61 pakken.

En verder zou ik niet bij Achern helemaal vol laden om dan in één keer in Martigny te komen maar nog even te onderbreken in Egerkingen. Is ook heel mooie lokatie daar en ligt redelijk aan de weg.

Alvast een goede reis!
 
Pak eigenlijk altijd de 61.Die laatste tip pas ik dan ook toe. Thanks

Nog een laatste. Tenzij je echt hard wilt rijden, wat het schema van de planner in de war brengt, zou ik heel precies de aanwijzingen opvolgen, dus gaan rijden wanneer hij zegt dat er genoeg is en dan via het bolletje en het lijntje sturen. Mocht hij een hoge rest aangeven, zeg >10%, dan kun je iets versnellen zodat je met de ideale 3% aankomt. Het laden duurt dan weer ietsje langer maar zit in de zone waar hij het snelste laadt, waarschijnlijk ergens tussen de 550 en 580 km/uur.
Verder de auto volgen. Werkt rustgevend.