Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
In Valencia Spanje, in een 5 sterren Hotel aan de kust, heb ik ook zien hangen aan de muur in de parkeergarage.
Welk hotel was dat? Kan me van pas komen binnenkort!

Ben vandaag begonnen een plan te maken om in de meivakantie naar Taragona te rijden, in twee dagen, met overnachting in Frankrijk dus. Taragona is met de jongste Iberische SuC een mooie uitvalsbasis om nog tochten naar Valencia en Barcelona te maken, Maar wie wil er een paar zinnetjes wijden aan wat de handigste route naar Catalunia tegenwoordig is?

En wat nemen we mee, behalve Type 2, rode stekker en chademo? Alvast bedankt!
 
Tussen alle andere berichten door.
Vandaag is SuC Wertheim online gekomen. Daarmee is de A3 in Duitsland van begin tot eind gecoverd met minder dan 200 km tussen de SuC's. Fijn voor vandaag over 2 weken.

Da's inderdaad heel mooi. Ik moet in de zomer ook naar Hongarije, maar daar is niet veel te laden. Ervaring met andere laadmogelijkheden in Hongarije? Ik moet in het zuiden zijn, in de buurt van Pecs. Zoals het er nu uitziet is Graz de laatste SuC, dan via Slovenie naar de bestemming en het een weekje op 220 doen.
 
Welk hotel was dat? Kan me van pas komen binnenkort!

Ben vandaag begonnen een plan te maken om in de meivakantie naar Taragona te rijden, in twee dagen, met overnachting in Frankrijk dus. Taragona is met de jongste Iberische SuC een mooie uitvalsbasis om nog tochten naar Valencia en Barcelona te maken, Maar wie wil er een paar zinnetjes wijden aan wat de handigste route naar Catalunia tegenwoordig is?

En wat nemen we mee, behalve Type 2, rode stekker en chademo? Alvast bedankt!

Volgend onze Spaanse ev vrienden is de supercharger bij Valencia voor wat betreft de bouwwerkzaamheden gereed. Het is nu wachten op de inbedrijfstelling, wellicht nog afhankelijk van de aansluiting?
 
  • Like
Reactions: Keezje
Via Tours zou het zo'n 70 km extra rijden zijn. Dan moet je daar ook laden, maar dat had anders toch gemoeten. Misschien een goed compromis indien de SuC nog niet werkt?
Dat kan wel maar de weg tussen Tours en Brives is deels RN, dat kost ook extra tijd. En om die 70km extra te kunnen halen moet je bijna tot 100% laden dus ook dat kost nog veel extra tijd. Ik overweeg om 2 Chademo-tussenstops te maken in Chateauroux en Limoges. Ook niet erg snel maar je hoeft in elk geval niet om te rijden. Kiwhi-pas en Sodetrel-pas mee en duimen dat ze werken...

Edit: op het franse deel meent men dat Chateauroux eind deze week opengaat! We zullen zien.
 
Nog een tip voor deze route (maar nog niet zelf uitgeprobeerd!) als je toch onderweg nog boodschappen moet dien: via de E. Leclerc in Romorantin. Bij E. Leclerc kun je gratis laden, je moet alleen even binnen een pasje laten maken, als je die nog niet had.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Nog een tip voor deze route (maar nog niet zelf uitgeprobeerd!) als je toch onderweg nog boodschappen moet dien: via de E. Leclerc in Romorantin. Bij E. Leclerc kun je gratis laden, je moet alleen even binnen een pasje laten maken, als je die nog niet had.
Volgens mij is dat een type-2 punt waarbij ik (enkele lader) max 11 kw kan laden dus dat vergt wel veel geduld.
In Chateauroux is ook een Auchan met een Chademo lader (kiwhipass nodig). En op de Aire de Bois-Mandee een Chademolader van Corri-Door (Sodetrel-pas nodig). De vraag is echter hoe snel deze zijn (Nissan-type wat snel oververhit?) en of ze überhaupt niet defect, ge-iced etc zijn. Nothing beats a Supercharger...
 
Ik kreeg de volgende foto's doorgestuurd van een hotel in Hamburg dat ik deze herfst wil bezoeken, is dit nou de fameuze destination charger? Lijkt mij een standaard krachtstroom aansluiting, maar misschien hoort niet alles op deze foto's bij elkaar..
20160318_103949.jpg
20160318_103958.jpg
20160318_104016.jpg
 
Ik kreeg de volgende foto's doorgestuurd van een hotel in Hamburg dat ik deze herfst wil bezoeken, is dit nou de fameuze destination charger? Lijkt mij een standaard krachtstroom aansluiting, maar misschien hoort niet alles op deze foto's bij elkaar..View attachment 172362

Hoort niet bij elkaar idd maar die 1e foto is duidelijk een standaard krachtstroom aansluiting. Helaas is op de foto niet te zien of het een 16A of 32A variant is. Op de 1e variant kun je direct laden met de Tesla UMC met rode opzetstuk. Op de tweede heb je een 32->16 verloopstuk nodig.
De 2e/3e foto lijkt op een "oude" Roadster lader (enkelfase) , daar heb je met een Model S niks aan helaas.[/ATTACH][/QUOTE]
 
  • Informative
Reactions: MaH
Over een paar weken gaan we naar Italië. We zitten een paar dagen in centrum Milaan voor we doorrijden naar Toscane. Heeft iemand ervaring met hoe het nou zit met Area C en parkeren in de stad? Moeten we iets regelen of kunnen we zo Area C in zonder problemen? Of is het waanzin om te parkeren in de stad en is het beter de Tesla te stallen in P&R Famagosta en dan met de metro?