Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
In Burgos en Murcia komen binnenkort ook SuC's. Gibraltar komt steeds dichterbij.
Valencia staat al een week of vier klaar om te worden "aangezet" was er een dag of drie geleden en heb meteen de foto's gepost.
Tesla zou in 2015 geheel Spanje al hebben aangesloten en dat heeft men verschoven.
Ik heb hen al een mail gestuurd betreffende de lange tijd die men in Valencia nodig heeft.
Het antwoord was dat m'n mail is doorgestuurd doch ik heb m'n twijfels of Muncia snel komt
Was deze SUC er geweest in Vakencia en Murcia dan was ik met m'n MS naar hier gereden doch heb nu een ICE gehuurd in Alicante en lever ik weer in bij Malaga!
Ik verlang zo terug naar m'n MS!
 
Schermafbeelding 2016-04-24 om 20.31.30.png
En ook de verwarming uit als het buiten 11 graden is??

Ja, maar dat valt dan erg mee. Met vieren in de auto en een beetje zonnetje van buiten gaat dat wel en verder in range mode verbruikt de kachel al helemaal weinig. Maar dit was de eerste keer met de 70D dus ik heb het eerste deel van de trip eens gekeken wat er mogelijk is. Direct na de fotootjes, toen duidelijk was dat er geen enkel probleem was heb ik de snelheid opgevoerd zodat ik hier aankwam met iets van 35 km rest. Inderdaad is 89 achter een vrachtauto niet echt "jevanhet" maar ik wilde laten zien wat het effect kan zijn als het een keer echt nodig is. Als je dan ziet dat de verbruikslijn ergens in de 120 Wh/km hangt dan is dat best netjes. Bijna 8 km op een Wh, wat zuiniger is dan onze Leaf.

123 km al gereden en 419 nog te gaan is een mooie 542 km waar je wel moeite voor moet doen maar voor als het moet..........
 
AP is dan inderdaad wel ideaal. Vorige zomer vastgesteld dat mijn CC net niet dezelfde snelheid had als de CC van de touringcar (of begrenzer). Liep dus telkens een beetje in of verloor een beetje afstand. Niet handig als je er kort achter wil blijven voor de slipstream en toch niet te kort om het nog een beetje veilig te houden.
 
En als je AP hebt is achter die vrachtwagen hangen ook uit te houden, schiet het alleen tijdstechnisch niet op, maar met laadtijden en range anxiety moet je daar toch rekening mee houden is mij ingefluisterd :)

Nou ja, laten we eerlijk zijn, je doet dit niet om op te schieten. Indirect natuurlijk weer wel want als het er op aan komt en je de keuze hebt om zo te rijden en het in één keer te halen of tussendoor op zoek te moeten gaan naar een laadmogelijkheid dan ben je zo toch sneller uit.
Maar geen dagelijkse kost, maar de luxe van de wetenschap dat het elastiek van het bereik enorm kan worden opgerekt.

En inderdaad ben je dan met AP duidelijk in het voordeel. CC op standje 1 of 2, AP inschakelen en gewoon blijven volgen. Een vrachtauto gaat zelden inhalen dus je kunt hem zijn gang laten gaan. Off the record, ik heb een half uurtje gewoon een tijdschrift zitten lezen en in dat half uurtje zoefde hij vanzelf door met een verbruik van 120 Wh/km. Je kunt een potje schaak overwegen of uiteraard wat mailtjes wegwerken. Niet officieel natuurlijk.

Een andere optie is om aan te haken bij een touringcar. Deze rijden meestal 100 tot 105 km/uur. Deze halen echter wel regelmatig in dus er wordt iets meer activiteit van je gevraagd,
 
  • Like
Reactions: PascalH
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Wat plaatjes van onze lokatie in Hongarije. Met als laatste de uitdaging van komende zaterdag :). Maar, nu 85% geladen dus zal straks met 100% wel beter zijn. Is per slot van rekening al vijf keer gelukt met de 85 en de 70D lijkt het zelfs nog beter te doen. Één keer dus niet gelukt toen we storm op de kop hadden. Toen in Budapest uurtje bijgeladen.
Grappig dat hij in eerste instantie adviseert via Zvolen in Slowakije te rijden wat een reistijd, incl laden daar, van ruim 8 uur naar Wenen oplevert. Maar niet doen.

En ja, de zon schijnt hier.
 
Een van die foto's zou niet verkeerd staan in het topic " luchtvering of niet " ;)

Prettige vakantie verder

Dank je. Ja, we hebben de 70D, die hier nu voor het eerst is, al direct geleerd om wat hoger op de pootjes te gaan op deze lokatie. Dan weet hij het voor altijd.
Nog idee voor verdere software. Mogelijkheid om bij wisseling van auto "alles" mee te nemen dus ook de lokaties van de luchtvering.
 
Dank je. Ja, we hebben de 70D, die hier nu voor het eerst is, al direct geleerd om wat hoger op de pootjes te gaan op deze lokatie. Dan weet hij het voor altijd.
Nog idee voor verdere software. Mogelijkheid om bij wisseling van auto "alles" mee te nemen dus ook de lokaties van de luchtvering.

zou een fluitje van € 0,01 moeten zijn. ook heerlijk ook voor loaners om al je instellingen incl bluetooth instelling mee te nemen op een stickje of zo...
 
Londen heeft een klein dozijn SuC's. Wat wil je nog meer. Ik zou daar zelf echt geen moeite doen om een pasje of zo te vragen. Tenzij je veel rond wil rijden is 1 of 2 keer (hooguit) bijladen voldoende. De route naar Londen is bijna een kralenketting wat SuC's betreft. Heel wat beter dan Frankrijk, zie draadje Rijstijl aanpassen,
 
Eind juni is het weer vakantie en gaan we m'n ouders bezoeken in 'l Escala.
We hebben onze Tesla al sinds juni vorig jaar, maar vorig jaar hebben we de ice genomen om
tot ginder te geraken omdat we nog wat te groen waren op het gebied van Tesla rijden.
Voor dit jaar staat momenteel de ice nog steeds op de eerste plaats om ermee naar ginder te gaan.
Toch heb ik zin om een keertje de Tesla te nemen, maar.....
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar we hebben nog geen enkele laadkaart of app of wat dan ook tot nu toe.
Ik heb die blauwe kabel er wel ineens bij gekocht, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar ik die zou kunnen
gebruiken. Ik heb dit tot nu toe ook nog niet nodig gehad omdat we maximum 250 km op een dag doen en dat
halen we er wel uit. Ik heb dus echt geen enkel idee wat te doen in Frankrijk of Spanje op het gebied van laden.
mijn bedoeling zou zijn om de exclusief de superchargers te gebruiken en dan gewoon met de normale stekker
laden bij m'n pa in Spanje. (als dit al mogelijk is?)
Zijn we compleet gek als we dit zouden doen of is het best haalbaar? We zijn niet van zin om op avontuur te gaan
of af te dwalen van het pad in Frankrijk.
We rijden met 2 personen, wat bagage en onze twee viervoeters (samen 4 kg hond)
Ik ben momenteel wel al bezig met het onder controle krijgen van m'n launch spieren, die op dit ogenblik nog bij
bijna elk beschikbaar moment in actie schieten maar ik zou tijdens de trip vooral op AP willen rekenen om
ons tot ginder te krijgen.
Dus...durven of niet?
 
Eind juni is het weer vakantie en gaan we m'n ouders bezoeken in 'l Escala.
We hebben onze Tesla al sinds juni vorig jaar, maar vorig jaar hebben we de ice genomen om
tot ginder te geraken omdat we nog wat te groen waren op het gebied van Tesla rijden.
Voor dit jaar staat momenteel de ice nog steeds op de eerste plaats om ermee naar ginder te gaan.
Toch heb ik zin om een keertje de Tesla te nemen, maar.....
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar we hebben nog geen enkele laadkaart of app of wat dan ook tot nu toe.
Ik heb die blauwe kabel er wel ineens bij gekocht, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar ik die zou kunnen
gebruiken. Ik heb dit tot nu toe ook nog niet nodig gehad omdat we maximum 250 km op een dag doen en dat
halen we er wel uit. Ik heb dus echt geen enkel idee wat te doen in Frankrijk of Spanje op het gebied van laden.
mijn bedoeling zou zijn om de exclusief de superchargers te gebruiken en dan gewoon met de normale stekker
laden bij m'n pa in Spanje. (als dit al mogelijk is?)
Zijn we compleet gek als we dit zouden doen of is het best haalbaar? We zijn niet van zin om op avontuur te gaan
of af te dwalen van het pad in Frankrijk.
We rijden met 2 personen, wat bagage en onze twee viervoeters (samen 4 kg hond)
Ik ben momenteel wel al bezig met het onder controle krijgen van m'n launch spieren, die op dit ogenblik nog bij
bijna elk beschikbaar moment in actie schieten maar ik zou tijdens de trip vooral op AP willen rekenen om
ons tot ginder te krijgen.
Dus...durven of niet?

Volgens mij is het niet een kwestie van durven, maar van doen. De hele route heb je SuC's en volgens mij hoef je niet van de gebaande paden af om te laden. Zeker als je AP hebt, lijkt het mij een no-brainer :)