Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpeg

Wie klaagt er over één takelwagen? Dit was vrijdagmiddag in Beaune. Gelukkig hadden ze pilonnen neergezet bij de andere stalls zodat ik zonder problemen kon laden
 
Bankroetlama;

Natuurlijk mag er kritiek zijn maar die van jou is m.i. verre van juist.

Ik heb jaren VW en Audi gereden, wat coulance regelingen gehad maar normaal heb ik hen vet mogen betalen.

Denk hier aan de problemen met het olie gebruik of hier feit dat m'n arco slecht werd gerepareerd want hij koelde pas na een uur, het was extra betalen.

Misschien had jij een fantastische dealer maar ik betwijfel het omdat bij de dealers de service zorgt voor de inkomsten, aan een nieuwe auto wordt niets verdiend.

Verder niets dan lof voor Tesla, behalve dan dat er nogal een wachttijd is mocht je service nodig hebben.

Ik heb meerdere malen alles opgelost gekregen en dingen gekregen zoals nieuwe matten in de auto.
Dus neem de vrijheid en uit je kritiek maar geef anderen de vrijheid je kritiek te weerleggen.
 
Last edited:
In beaune is ook niet duidelijk aangegeven aan welke kant ze de teslas willen hebben, dacht dat de lijnen aan de andere kant van de stalls opnieuw getrokken waren, tenminste daar heb ik hem toen neergezet
Daar hebben @redevries en jij wel een beetje gelijk in. Op die vier plekken is de grond niet rood en er staan ook geen Tesla logos. Dat is bij de andere en de plekken er tegenover wel het geval.
Toen ik vanmiddag daar weer was, was het lekker rustig. Een Duitser en een Zweed uit Gotenborg waren aan het laden. De Zweed was al 24 uur onderweg met als einddoel Mallorca...
 
s
Dat klinkt toch ook als een serieuze pechmelding? Gewoon bestellen die loaner!

Jullie veel plezier in Bretagne!

De rode S trekt hier in Spanje veel bekijks.

Bij SuC Tarragona naast een Spanjaard staan laden en praatje gemaakt. Zo iemand moet nog echt pionieren... woont een paar honderd km ten noorden van Sevilla dus geen SuC in de verre omtrek, afhankelijk van openbare voorzieningen die het regelmatig niet of slecht doen. Binnenkort voor een servicebeurt naar... Marseille!!

Hij vertelde dat hij als engineer vaak testritten maakt met Audi's, BMW's en dat soort spul (en Lambo's etc trouwens) en ook bij de Duitsers met waslijsten aan 'puntjes' van de rit terugkomt. De noodzakelijke vervanging van zijn DU is voor hem niet al te boeiend.

De Mas bij de SuC Tarragona is wel een heerlijke pleisterplaats BY the way.
Ik zit nu in Malaga met een ICE, had graag met m'n MS gegaan maar volgend jaar kan ik hopelijk tot aan Nerja komen, dan rij ik zeker met de MS.
Fijn dat eindelijk schot in het netwerk zit, nu ook nog een paar SeC en Spanje kan voort.
Tesla moet hier snel zijn want GM biedt hier z'n nieuwe wagens aan met Internet en roaming met eigen telefoon.
 
Vraag al even in een ander onderwerp aangesneden, maar wellicht meer hier op z'n plek. Op diverse plekken in Zwitserland zie ik - laden bij ons hotel geen probleem - staan maar daarbij dat ze C CEE 7/16 stekker (de platte) aanbieden. Dat levert dan vast het neuter probleem op of niet?
Vooralsnog zit het nog niet in de planning maar wel goed om te weten of het gaat werken en/of wat ik dan mee zou moeten nemen (naast dat je op dergelijke WCDs niet teveel stroom wilt laten vloeien :)

Volgens mij is er in Zwitserland geen neuterprobleem. Maar de stekker die jij noemt (veel voorkomend in Zwitserland) zul je wel als verloopstuk moeten hebben om daar te kunnen laden.
 
Vraag al even in een ander onderwerp aangesneden, maar wellicht meer hier op z'n plek. Op diverse plekken in Zwitserland zie ik - laden bij ons hotel geen probleem - staan maar daarbij dat ze C CEE 7/16 stekker (de platte) aanbieden. Dat levert dan vast het neuter probleem op of niet?
Vooralsnog zit het nog niet in de planning maar wel goed om te weten of het gaat werken en/of wat ik dan mee zou moeten nemen (naast dat je op dergelijke WCDs niet teveel stroom wilt laten vloeien :)
Die stekker gaat volgens mij zeker problemen geven met de standaard UMC: er is immers geen aarding aanwezig. Dus iet omwille van het neuterprobleem, want dat is in Zwitserland niet aan de orde, maar omwille van het ontbreken van de aarding.
 
Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt? Ik reed gisteren vanuit Zwitserland over de Jura Frankrijk in en tot aan Beaune bleef de MS volhouden dat de maximum snelheid op secundaire wegen 80 was en op de snelweg 110. Ondanks borden met daarop 90 en 130 kreeg ik steeds op het dashboard de lagere limieten te zien. Vanochtend was het weer opgelost. Op de N6 kwam er weer gewoon 90 in beeld. Ik begrijp ook niet helemaal hoe dit kan optreden. Iemand anders wel?
 
Gewoon even de bestemming in je navigatie ingeven. Met alle superchargers en route is er niets spannend meer aan. Hooguit soms even op je snelheid letten.

Ik wil niet lullige doen.. maar is dit echt een serieuze vraag ? Je zit in 'l Escala op 40 km van een SuC, De route erheen heeft ook overal SuC's. Lekker ook voor die honden een paar keer stopen.. Dus "compleet gek" ? nee hoor, hartstikke normaal !
Morgen gaan zou ik zeggen.. Geniet er van !

Ik ben eerder wat zenuwachtig over de snelheid, in Frankrijk kan je al een keertje wat beter doorrijden en dat is dan net wat ik niet mag doen, daarbij heb ik zo goed als nul ervaring met superchargen, dus weet ik ook niet wat ik mag verwachten op het gebied van wachttijden aan de SuC's tijdens de vakantie periode, ik zie toch geregeld berichten voorbij komen van overvolle SuC's, of ingenomen door een ICE etc, ik
kan moeilijk afwijken van het supercharger pad zonder extra kabels en laadkaarten. Misschien binnenkort een keertje een testritje doen naar Metz en terug, mezelf wat moed inrijden. :)
 
  • Like
Reactions: Noelis
Ik ben eerder wat zenuwachtig over de snelheid, in Frankrijk kan je al een keertje wat beter doorrijden en dat is dan net wat ik niet mag doen, daarbij heb ik zo goed als nul ervaring met superchargen, dus weet ik ook niet wat ik mag verwachten op het gebied van wachttijden aan de SuC's tijdens de vakantie periode, ik zie toch geregeld berichten voorbij komen van overvolle SuC's, of ingenomen door een ICE etc, ik
kan moeilijk afwijken van het supercharger pad zonder extra kabels en laadkaarten. Misschien binnenkort een keertje een testritje doen naar Metz en terug, mezelf wat moed inrijden. :)
Ga een keertje mee op een roadtrip! Dan ervaar je wat er wel en niet mogelijk is, maar bv ook hoe je plannen kan bijstellen als het anders loopt. Ohja, het is ook nog gezellig.
 
  • Like
Reactions: gvands
Ik ben eerder wat zenuwachtig over de snelheid, in Frankrijk kan je al een keertje wat beter doorrijden en dat is dan net wat ik niet mag doen, daarbij heb ik zo goed als nul ervaring met superchargen, dus weet ik ook niet wat ik mag verwachten op het gebied van wachttijden aan de SuC's tijdens de vakantie periode, ik zie toch geregeld berichten voorbij komen van overvolle SuC's, of ingenomen door een ICE etc, ik
kan moeilijk afwijken van het supercharger pad zonder extra kabels en laadkaarten. Misschien binnenkort een keertje een testritje doen naar Metz en terug, mezelf wat moed inrijden. :)

Ik zou er niet teveel over inzitten. De meeste SuC's daar zijn inmiddels uitgebreid naar 6 of 8 stalls en daar is de kans dat je moet wachten minimaal. En als het al zo is kost het je hooguit 20 minuten extra. De auto is het beste hulpmiddel en met de trip voorspeller (lijn met bolletje) moet je bijna van kwade wil zijn om het niet te halen :)
 
  • Like
Reactions: gvands