Barcelona: Parking Lliure, naast Camp Nou.
Tjee, zag net het weerbericht. NL volop zon,Iberisch schiereiland huilen met de pet.
Vooral Portugal, maar zover zal je wel niet gaan.
Sterkte Kees!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Barcelona: Parking Lliure, naast Camp Nou.
La Vieille Ferme zelf (waar de SuC staat) is zeer basic maar wel zeer mooie locatie langs de Saône en kindvriendelijk. Een aantal kamers zijn gerenoveerd (de andere zijn daar al dertig jaar op aan 't wachten). Leuk restaurant/terras.Begin juni gaan we naar zuid frankrijk, omdat we met 2 kleine kids rijden wil ik de rit niet in een keer doen, iemand ervaring met een goed (kindvriendelijk) hotel in de buurt van Macon Suc?
Zorg gewoon dat je een goede (en lange) verlengkabel mee neemt. Dan heb je geen Franse adapter nodig. Let wel op, als je in frankrijk inplugt kan het zijn dat je de shuko even moet omdraaien. Zelfs met 10a laden kwamen we vorig jaar prima uit.
Wij zijn afgelopen week naar Kroatië (Istrie) geweest met de Teslarati. Ik lees altijd met veel plezier de reisverslagen en zal jullie mijn ervaringen ook niet onthouden. Niet dat het allemaal erg spectaculair was; rijzen met de Tesla is verrukkelijk, super comfortabel en heerlijk relaxed - easy! Kan haast niet geloven dat ik me een jaar geleden nog druk maakte over de range en laad(on)mogelijkheden.... Here we go:
Op vrijdagochtend rond half zeven vertrokken uit Eindhoven; range charge, AP op 125, range mode on en op naar Waldlaubersheim. Daar volgens goed gebruik met 2% gearriveerd na bijna 3 uur cruisen. Twee koffie, een tosti en kwartiertje in de speeltuin (ikke niet - mijn dochter van zes...) later weer met een bijna volle akku door naar Ellwangen. Wat file bij Heilbronn maar toch nog gemiddeld ruim 100 km/u gehaald weer. In Ellwangen gelunched, prima restaurant, en daarna weer bijna vol richting Irschenberg gegaan waar we het laatste beetje geladen hebben om het hotel in Salzburg te kunnen bereiken. Zo'n 900 kilometer in minder dan 12 uur, viel me niet tegen. Geslapen in Hotel Gruenauerhof in Wals bei Salzburg (tip van het Duitse forum - gratis laden met 11kw); prima hotel met mooie kamers, zeer goed eten en een prachtig zwembad met wellness area. Zaterdagochtend weer met een range charge vertrokken, met de AP op de max toegestane snelheid de Alpen over/door richting Ljubljana. Prima SuC lokatie vlak naast de snelweg bij een mooi hotel. Lekker buiten in het zonnetje op het terras van de koffie genoten en na een half uurtje weer door naar de eindbestemming in de buurt van Porec. Begin van de middag uitgerust gearriveerd (was vroeger wel anders toen ik nog meende dat mijn BMW alleen plankgas op de linkerbaan kon rijden - weliswaar was ik wat sneller op de bestemming maar lang niet zo uitgerust als nu met de Tesla) en snel de Tesla aan de chuko (3kw zonder problemen - met dank aan Loek's verlengkabel!). Gedurende de week nog enkele tripjes gemaakt, alles prima te doen met het laden bij het vakantiehuis. In Porec ook nog heel even aan de (gratis!) 22kw lader gehangen gewoon omdat het kon Deze staat het grote parkeerterrein in de stad, kun je starten met je MTC card of evt even vragen aan de vriendelijke parkeerbeambte bij de kassa die dan met een eigen pasje het laden start. Grappig; het parkeren is dan ook gratis!
Gisterochtend rond half tien begonnen aan de 1350km terug naar huis; dit keer geen overnachting en in een ruk door naar tropisch Nederland. Weer met een range charge begonnen en met zo'n 135 km/uur richting de eerste stop in Villach; de SuC is een klein beetje uit de richting maar het bakkertje met terras maakt alles weer goed. Snel wat bijgeladen om naar Salzburg te komen voor de lunch. Salzburg was een leuke ervaring voor ons; er stonden verschillende Tesla's met rally bestickering op de parkeerplaats (niet aan de SuC's) en het terras is een aanrader met mooi weer. Weer langer gestopt dan gepland en dus weer bijna vol door naar de volgende stop. Na een kleine sanitaire pauze (met laden) in Schweitenkirchen (geloof niet dat die de prijs voor meest idyllische SuC lokatie gaat winnen...) door naar Crailsheim. Daar lekker gegeten in het Golden Nugget restaurant achter de Mac; prima restaurant en beter dan het restaurant in het tankstation waar we tijdens de wintersport trip gegeten hadden. Vol genoeg om met de AP op 150 (waar het kon/toegestaan was) de laatste paar honderd kilometer weg te duwen. Nog snel even wat bijladen in Waldlaubersheim en Erftstadt en om 01.30 weer thuis. 16 uur over ruim 1300km met uitgebreide stops, over het algemeen rustig gereden en weer redelijk fit gearriveerd.
Nogmaals, wat me opvalt is dat het reuze relaxed reizen is met de Tesla; op tijd stoppen doet wonderen voor je algemene gesteldheid (en dat van je passagiers ) en de auto is perfect om comfortabel lange afstanden te rijden. Range is geen enkel probleem en als je zoals Hans schrijft "het bolletje volgt" kom je overal. Stoppen betekent haast per definitie aanspraak van mede Tesla eigenaren (het lijkt wel motor rijden!) of nieuwsgierige vragen en/of blikken van geïnteresseerden. Geen enkele keer hoeven te wachten bij de SuC's.
Kortom, super goed bevallen - hulde voor Tesla en op naar de Costa Brava komende zomer!
Zorg gewoon dat je een goede (en lange) verlengkabel mee neemt. Dan heb je geen Franse adapter nodig. Let wel op, als je in frankrijk inplugt kan het zijn dat je de shuko even moet omdraaien. Zelfs met 10a laden kwamen we vorig jaar prima uit.
Ik ga begin juni ook naar Frankrijk. Hopelijk met de Tesla (als die dan weer rijdt). Ik zal van Chademo afhankelijk zijn omdat in Normandië een soort blind spot is van superchargers. Ik dacht dat de The new motion pas ook in Frankrijk te gebruiken is? Heb ik echt nog andere passen nodig?Kijk op de site van kiwhipass.fr en sodetrel.fr . Beide passen kun je vanuit Nederland aanvragen en geven toegang tot een redelijk netwerk met type 2 laadpunten en chademoladers. Geven ook toegang tot de gratis laadpunten bij Auchan en E.Leclerc.
Ik ga begin juni ook naar Frankrijk. Hopelijk met de Tesla (als die dan weer rijdt). Ik zal van Chademo afhankelijk zijn omdat in Normandië een soort blind spot is van superchargers. Ik dacht dat de The new motion pas ook in Frankrijk te gebruiken is? Heb ik echt nog andere passen nodig?
taalpolitieIk ga begin juni ook naar Frankrijk. Hopelijk met de Tesla (als die dan weer rijdt). Ik zal van Chademo afhankelijk zijn omdat in Normandië een soort blind spot is van superchargers. Ik dacht dat de The new motion pas ook in Frankrijk te gebruiken is? Heb ik echt nog andere passen nodig?
ik zie in die regio geen superchargers. Blind spot dustaalpolitie
een blind spot is de blinde vlek, een deel van het netvlies achter in het oog waar de oogzenuw het oog verlaat. Hier zitten geen zintuigcellen. Met andere woorden; op deze plaats is ieder mensblind. Dit verklaart de naam ook.even een "willekeurig" voorbeeld: een auto in die vlek zou je niet zien aankomen:
Een black spot is het als op een plek ongelukken regelmatig en ook bovenmatig voorkomen
Maar wat je denk ik bedoeld is een white spot: een witte vlek op de kaart dus. als in Normandië met SuC of zoals de 3G/4G dekking bij ons in de straat het witte vlekje op Amsterdam is.
is je S al wel klaar voor de e-rally? wat duurt dat zeg...
Klopt, heb ik afgelopen Kerst ook gedaan. Mijn broer woont al ruim 15 jaar in Stockholm. Terug in 1x naar huis gereden 1500km binnen 19 uur. Was best te doen door de regelmatige laadpauzes en 2x veerboot.Onderweg naar Stockholm hebben we geladen bij deze SC. De navigatie liet ons eerst voorbij de SC rijden. Deze staat namelijk aan de westelijke kant van de snelweg. Via Google maps dacht ik te zien dat je via de "n" weg ten westen van de snelweg via de "achterkant" ook het tankstation/SC kan bereiken en dat lukte. Dit scheelt je 22km. Dus kom je vanuit het zuiden, neem een afslag eerder en via de "n" weg naar de SC. Er is wel een hek maar dat lijkt constant open te staan.
View attachment 174319
@Desiree, leuk verslag, ik denk wel dat je een paar SuC's had kunnen overslaan. En met meet dan 10km restlading aankomen kost echt extra tijd. Je kunt met de Tesla (eigenlijk je rijstijl) extreem nauwkeurig je range beïnvloeden en met minder lang laden had je makkelijk dat uur bespaart. Volgende keer gaat t zeker lukken.
Afgelopen zondag viel t mee bij Beaune. Inmiddels wat laadplaatsen voorzien van rode verf en alle plekken aan beide zijden van Tesla Logo. Laadsnelheid mijn hoogste ooit. Maar een glaasje Orangina à €4,10View attachment 174806
Wie klaagt er over één takelwagen? Dit was vrijdagmiddag in Beaune. Gelukkig hadden ze pilonnen neergezet bij de andere stalls zodat ik zonder problemen kon laden