Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
En nog over toen we thuis kwamen:
u8e6aqu8.jpg
 
dan heb je minstens nog 21 te gaan, blijkt uit testen van donderdag jl.

Dit zal ik toch nog even moeten leren.
Momenteel 2500km! nog nooit buitenhuis geladen, en nog niet onder de 80km gezakt.:redface:
Heeft de versie met 60kWh dezelfde hoeveelheid energie nog beschikbaar voor 'reserve'rijden als de teller van resterende range eenmaal op 0 is gekomen?
 
Hi,
Momenteel zijn we aan het overwegen om met de Tesla op vakantie te gaan naar Italie in de zomer 2014. Ondanks de vele online maps met oplaadpunten ben ik nog nergens een site tegengekomen waar je je route kunt plannen van hotel naar hotel met oplaadpunten. Helaas ligt het supercharger netwerk er nog niet. Ik gebruik nu deze tool om te kijken wat er binnen de radius ligt en dan in combinatie met een oplaadpunten kaart. Onze gedachte is om dan in een paar etappes naar de bestemming te rijden en steeds een hotel te nemen en wat van de omgeving te gaan zien tijdens het laden. Helaas overtuigt me dit toch nog niet helemaal. We hebben 3 jonge kinderen (1,3,5) waardoor je niet heel flexibel bent. Het is niet handig om je Tesla aan de andere kant van de stad achter te laten en dan met reisspullen & de kinderen de halve stad door. Of stel dat een laadpunt bezet is. Etc etc.

Zijn er al Tesla rijders die met hetzelfde bezig zijn?
Zo nee, zijn we te ambitieus en is het wellicht verstandiger om nog een jaartje te wachten totdat het supercharger netwerk er ligt?
Zo ja, hoe pakken jullie dit aan?

gr. Dennis

Ben je inmiddels hier wat verder mee gekomen ?

Wij gaan medio juli naar Il Marche - in de buurt van Fossombrone. We huren daar een vakantiehuis - opladen ter plekke 220V is geen probleem. Als tegen die tijd de superchargers zijn doorgetrokken tot Bologna kunnen we er zo heen rijden. Zeker zijn we daar niet van en daarnaast wil ik eigenlijk hoe dan ook ook wel wat meer flexibiliteit ter plekke.

Al zoekende loop ik tegen deze side aan: https://www.eneldrive.it/ Is er iemand die her ervaring mee heeft, is het betrouwbaar ? Als ik het goed begrijp bieden ze ook Type 2 laadpunten. Nog niet helemaal naar zuiden maar voor ons qua afstand liggen de laadpunten ver genoeg.
 
Ben je inmiddels hier wat verder mee gekomen ?

Wij gaan medio juli naar Il Marche - in de buurt van Fossombrone. We huren daar een vakantiehuis - opladen ter plekke 220V is geen probleem. Als tegen die tijd de superchargers zijn doorgetrokken tot Bologna kunnen we er zo heen rijden. Zeker zijn we daar niet van en daarnaast wil ik eigenlijk hoe dan ook ook wel wat meer flexibiliteit ter plekke.

Al zoekende loop ik tegen deze side aan: https://www.eneldrive.it/ Is er iemand die her ervaring mee heeft, is het betrouwbaar ? Als ik het goed begrijp bieden ze ook Type 2 laadpunten. Nog niet helemaal naar zuiden maar voor ons qua afstand liggen de laadpunten ver genoeg.

Je kunt je vraag ook even in het Italië forum zetten, die zijn ook uitermate behulpzaam met dit soort vragen: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12144-Italy
En met Google Translate is er read-only ook al veel info te halen! :)
http://translate.google.com/transla...eslamotorsclub.com/showthread.php/12144-Italy

Update: en daar lees is dit (met dank aan Google Translate)
u de kaart nodig hebt, maar Enel voor de buitenlandse mensen is een beetje ingewikkeld.
Ik maakte het contract vanmorgen en ze een Italiaanse bankrekening (althans in Bologna) nodig hebben om het te maken.
Tot nu zonder opdracht niet mogelijk om de kaart en Enel anderzijds niet mogelijk om een ​​prepaid kaart te kopen.
Ik hoop dat in de toekomst zal er iets op deze manier snijden makkelijker zijn, want het lijkt nogal dom.

Da's vervelend....
 
Last edited:
Inmiddels reactie gekregen van GruppoHera, heb hem hieronder geplaatst. Goed nieuws, ik heb mijn laadpas voor Italie aangevraagd :)

Reactie van autoelettrica[a]gruppohera.it

"1) we could send you by e-mail all the documents you need to sign a contract with our commercial company Hera Comm (unfortunately the docs are only in Italian). Once you sign the contract, we’ll send you a charging card that you can use in every Italian charging station installed by either Hera or Enel (onhttp://mobility.gruppohera.it/http://mobility.gruppohera.it you may find a map of all the charging stations). The tariff is very cheap and you pay only the energy you use. The advantage of this type of solution is that you may start to charge as soon as you pass the Italian border (and find a charging station) and also you may keep active the contract in order to use the card if you come back to Italy.

2) You may book a free-trial-card (just by replying to this e-mail with all the details on your trip) and collect it by one of our Customer Offices (in the city of Modena, Imola, Bologna or wherever you first arrive). The card must be returned to one of our offices before you leave. Obviously, in this case you may charge your Tesla only for the period of time in which you’re around our area (Emilia Romagna Region).
We tried to give you a first set of information you can use to decide how to plan your trip.
We are at your disposal for any further detail. Do not hesitate to contact us.
"
 
Inmiddels reactie gekregen van GruppoHera, heb hem hieronder geplaatst. Goed nieuws, ik heb mijn laadpas voor Italie aangevraagd :)

Reactie van autoelettrica[a]gruppohera.it

"1) we could send you by e-mail all the documents you need to sign a contract with our commercial company Hera Comm (unfortunately the docs are only in Italian). Once you sign the contract, we’ll send you a charging card that you can use in every Italian charging station installed by either Hera or Enel (onhttp://mobility.gruppohera.it you may find a map of all the charging stations). The tariff is very cheap and you pay only the energy you use. The advantage of this type of solution is that you may start to charge as soon as you pass the Italian border (and find a charging station) and also you may keep active the contract in order to use the card if you come back to Italy.

2) You may book a free-trial-card (just by replying to this e-mail with all the details on your trip) and collect it by one of our Customer Offices (in the city of Modena, Imola, Bologna or wherever you first arrive). The card must be returned to one of our offices before you leave. Obviously, in this case you may charge your Tesla only for the period of time in which you’re around our area (Emilia Romagna Region).
We tried to give you a first set of information you can use to decide how to plan your trip.
We are at your disposal for any further detail. Do not hesitate to contact us.
"

Dankjewel - ik zag ook de PM.
Dat gaat helpen. Heb je ok al een beeld gekregen van de type aansluitingen? - ik kom er niet helemaal achter. Bij de individuele palen op de genoemde site staat alleen "Mennekes".
Denk dat het daarbij ook goed is een beeld te krijgen van de betrouwbaarheid. Staan ze er echt en werken ze.??
Ik heb nog een vraag uitstaan bij de Italiaanse sectie van dit forum - zal nog eens opnieuw kijken of we daar info van kunnen krijgen.
 
Dankjewel - ik zag ook de PM.
Dat gaat helpen. Heb je ok al een beeld gekregen van de type aansluitingen? - ik kom er niet helemaal achter. Bij de individuele palen op de genoemde site staat alleen "Mennekes".
Denk dat het daarbij ook goed is een beeld te krijgen van de betrouwbaarheid. Staan ze er echt en werken ze.??
Ik heb nog een vraag uitstaan bij de Italiaanse sectie van dit forum - zal nog eens opnieuw kijken of we daar info van kunnen krijgen.

Was in de veronderstelling dat het type 2 was, maar not sure. Ga het navragen. Communicatie gaat wel op zijn italiaans qua snelheid :)
 
Inmiddels reactie gekregen van GruppoHera, heb hem hieronder geplaatst. Goed nieuws, ik heb mijn laadpas voor Italie aangevraagd :)

(...) Once you sign the contract, we’ll send you a charging card that you can use in every Italian charging station installed by either Hera or Enel (onhttp://mobility.gruppohera.it you may find a map of all the charging stations). "

Pfff... dat wordt geen Toscane/Umbrië/Marche voor ons deze zomer... :crying: