Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Overigens vandaag geleerd dat het SC netwerk in D zich al aardig aan het uitbreiden is. Er zijn er een aantal in aanbouw. Verder heeft een slimme duitser op een Raststaette/Autohof app 'toekomstige faciliteiten' gevonden en zo een aantal (vrijwel zekere) toekomstige locaties 'gevonden'. In ieder geval wordt de 3 vanaf Frankfurt richting Passau goed voorzien. Tel daarbij op dat in Wenen ook een SC in aanbouw is en Budapest is al SCend opeens heel bereikbaar geworden.

Ik ben me aan het orienteren op Turkije. Als onze vakantiebestemming 'haalbaar' wordt (tussen Kusadasi en Bodrum) overweeg ik een poging te gaan wagen.
In Servie (Belgrado) en Bulgarije (Sofia) is het aanbod laadpalen (22kW) karig. In Turkije gaat het wel weer.
We zullen zien. Ik heb nog even. Maar ik heb niet de illusie dat het SC netwerk zich voorlopig voorbij Wenen uit zal breiden.
Ook Chademo helpt niet echt. Voorlopig is Maribor (Slovenie) de laatste in die richting die ik heb kunnen vinden. Maar met een SC in Wenen lijkt de route door Hongarije beter.

De gaten zal ik moeten opvullen met hotels met een krachtstroomaansluiting. (maar niet echt te makkelijkste landen om er achter te komen of die beschikbaar zijn)

Pfff, dat is geen pionieren meer, maar een variant op de Last Frontier....:smile:
 
Volgens mij is het Il Marche in het Italiaans en de Marken in het Nederlands.. -;) kan het ook niet helpen...
we gaan al jaren - huis in de burt van Fossombrone (Barchi)

Nope, tis eigenlijk Le Marche. Ben "afkomstig" van Arcevia (provincie Ancona). Mijn beide grootouders van vaders kant komen uit dat dorpje. Voor mij dus het ECHTE Italië. Waar ze je bijvoorbeeld niet in het Nederlands (met noordelijk accent) aanspreken en bedienen, maar gewoon in het Italiaans. En als het niet lukt in een onverstaanbaar engels ;).
 
Nope, tis eigenlijk Le Marche. Ben "afkomstig" van Arcevia (provincie Ancona). Mijn beide grootouders van vaders kant komen uit dat dorpje. Voor mij dus het ECHTE Italië. Waar ze je bijvoorbeeld niet in het Nederlands (met noordelijk accent) aanspreken en bedienen, maar gewoon in het Italiaans. En als het niet lukt in een onverstaanbaar engels ;).

ok - dankjewel - daar kan ik niet tegen op -;) We gaan al enkele jaren naar Barchi - zo'n 30 km daar vandaan. Ook daar die ervaring ! leuk- dwingt je om enig Italiaans te spreken. Is het jouw inschatting dat we zo ver kunnen komen met de Tesla (zo lang er een SC's staan in Italië) ?
 
Wilnsdorf-Aichstetten is volgen Google 464km, Wilnsdorf-Jettingen 428km, hoe kom je bij 330km?


View attachment 47378

Zelfs 400km is echt geen probleem als het echt moet. Zonder al al te veel in detail te gaan hebben we een verbruik van 202wh/km gehad naar z frank. en daar zitten zowel stukken tussen van 100kmh als 160kmh
het verslag volgt uiteraard later nog wel, maar wou dit toch al meegeven voor de planners.
 
Zelfs 400km is echt geen probleem als het echt moet. Zonder al al te veel in detail te gaan hebben we een verbruik van 202wh/km gehad naar z frank. en daar zitten zowel stukken tussen van 100kmh als 160kmh
het verslag volgt uiteraard later nog wel, maar wou dit toch al meegeven voor de planners.

o ja, nog iets; de gps klinkt echt als een hollander in frankrijk... :biggrin:

sommige plaatsnamen die hij uitspreekt zijn echt niet te verstaan
 
Ik wist vrijdag nog niet of ik kon destination chargen in Vielsalm, dus vanuit Oosterhout (na de lekke band met prop) rustig (110) via Maastricht naar Vielsalm gereden laatste stuk dus flink bergop. Maar door alle paasfiles na 230 km aangekomen met nog 160 typical! Bleek dus dat ik daar wel kon chargen dus voor niets zo rustig gereden...
 
Ik wist vrijdag nog niet of ik kon destination chargen in Vielsalm, dus vanuit Oosterhout (na de lekke band met prop) rustig (110) via Maastricht naar Vielsalm gereden laatste stuk dus flink bergop. Maar door alle paasfiles na 230 km aangekomen met nog 160 typical! Bleek dus dat ik daar wel kon chargen dus voor niets zo rustig gereden...

Was jij dan degene waar ik op de A2 richting Maastricht een tijdje naast/voor/achter heb gereden in de file? Kenteken met allemaal 6en volgens mij.
 
Eventjes op weekendtrip naar Parijs.
Jammer dat Firmware 6.0. door Elon niet als Easter Egg is vrijgegeven, want toch wel vrij veel storende fouten in navigatie. Minder erg omdat het door het paasweekend al bij al niet echt druk is in de binnenstad.
Sta nu stroom te tanken aan 1 van de schaarse Mennekes Type 2 voozieningen in de Lichtstad: Boulevard Victor BP Station. Nooit gedacht dat ik dit merk nog eens met iets positiefs zou gaan associeren.
 
Eventjes op weekendtrip naar Parijs.
Jammer dat Firmware 6.0. door Elon niet als Easter Egg is vrijgegeven, want toch wel vrij veel storende fouten in navigatie. Minder erg omdat het door het paasweekend al bij al niet echt druk is in de binnenstad.
Sta nu stroom te tanken aan 1 van de schaarse Mennekes Type 2 voozieningen in de Lichtstad: Boulevard Victor BP Station. Nooit gedacht dat ik dit merk nog eens met iets positiefs zou gaan associeren.

en niet te veel paaseieren gegeten dit weekend Patrick. ;-)
By the way - wat is de ideale lengte voor een Mennekes Type 2 laadkabel ?
 
en niet te veel paaseieren gegeten dit weekend Patrick. ;-)
By the way - wat is de ideale lengte voor een Mennekes Type 2 laadkabel ?

We moeten de onze nog krijgen, maar hadden 6m geredeneerd, dit omdat als je de kabel helemaal langs de auto moet laten lopen (bijvoorbeeld met paralel parkeren in een eenrichtingsstraat) je genoeg hebt, maar dat ie net niet te lang is als je het niet volledig nodig hebt. Ideaal is denk ik om er twee te hebben; een 4 en 8.

Valt me trouwens op dat er deze week twee pionnen bij zijn gekomen op Superchargers. Binnenkort kan je London al aandoen!
 
en niet te veel paaseieren gegeten dit weekend Patrick. ;-)
By the way - wat is de ideale lengte voor een Mennekes Type 2 laadkabel ?

Ik heb ooit een kabel gekocht bij 1 van de actieve leden op het forum (denk LAADWINKEL.NL , want heb mijn aankoopfacturenboek niet mee op vakantie). Dacht dat deze 6 meter was, maar heb geen echte relevante ervaring om uitspraak te doen. Hier in Parijs hangt er zelf 1 aan de stroompomp. Deze is 3 meter lang, Maar de pomp staat hier niet gehinderd door andere voorwerpen, dus voor hier is dit ruim voldoende.

En wat paaseieren betreft: net zoals je geen Nederlands bier bestelt als je uit Belgie komt, zou het masochistisch zijn om mij te buiten te gaan aan Franse chocolade. Neen dus ;~)