Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben heel benieuwd naar de verhalen van iedereen die naar Zuid-Europa gaat deze zomer. Iedereen is erg gericht op het SC netwerk en daarmee de mogelijkheid om een bestemming in Zuid-Frankrijk of Italie te bereiken, maar wat ik me steeds afvraag: en dan? Dan ben je daar, zet je dan je auto weg en lig je drie weken op je handdoekje? Wij zijn altijd redelijk actief op vakantie, dagelijkse ritjes door de Toscaanse heuvels gecombineerd met een duik in een zwembad. Ik zie me toch niet elke drie dagen maar weer richting die Supercharger bij Florence rijden. Wij verblijven meestal in zogeheten agriturismo's (kleinschalige appartementencomplexen, doorgaans oude wijnboerderijen) en dan zou ik met een verlengsnoer uit het keukenraampje met goedkeuring van de eigenaren de auto moeten opladen. Maar ik doe ongetwijfeld te moeilijk. Een wintersport is anders, daar staat je auto meestal een week stil op de bestemming, maar bij een zomervakantie lijkt me dat je niet alleen afhankelijk bent van een supercharger netwerk op de route er heen. Ben dus heel benieuwd naar de ervaringen.
 
1) Uitstap ardennen. 150 Km enkel. Weekendje weggebleven. Mijn vrouw heeft me verplicht om met de mobiele laadpaal aan de shuko te laden (tesla UMC werkte niet). Ik vond het niet nodig, maar toen ze zondag in groep beslist hadden nog een uitstapje naar een kasteel te maken alvorens huiswaarts te keren had mijn vrouw (weer) gelijk. Laden wanneer het kan!

2) Uitstap Legoland Deutschland. Omweg van 50km via Wilnsdorf. Ik heb de wagen nog maar enkele weken. Dus nog weinig voeling met range ed. Gestart met Range Charge en alle instellingen op energysaving mode. Max 120. Maar dat was allemaal niet nodig. De laatste 20 km op zijn duits gereden. En sindsdien gewoon mee met het verkeer. Max snelheid +5km/h en waar het mocht en kon 150-170. Op de heenweg steeds een uur geladen. Koffie, beetje speeltuin een zoetje. Heerlijk en weer de wagen in. Laatste SC was op 400m van het hotels 12km van legoland. Opgeladen en McDo.
Daarna hotel in en morgens naar legoland. Daar was op de hoofdparking een laadpaal zo wist ik, maar we zaten in het vakantiedorp en dus helemaal aan de andere kant van het park. Het was niet nodig dus niet gebruikt.Wel op 3 nachten 18km range kwijt. En op terugweg meteen goed meegereden met de ice's. En steeds 100km meer geladen dan nodig, dus op 40 min weg.
Simpel besluit. SuperChargen is the max.

3) Eergisteren in Aken een STAWAG paal gaan testen. Op ladenetz vond ik dat alle grote steden met hun eigen energieleverancier hun klanten voorzien van een laadkaart. Maar toch geprobeerd met mijn love to load kaart en hup ik kon 3 fase 26amp laden. Zou leuk zijn om te weten of dat bij al die andere leveranciers ook zou werken.
 
Onze valiezen staan klaar om morgenochtend om 7u00 te vertrekken naar Le Pouget (FR).

De route
Ter info, de stop in Freiburg is om een uurtje af te toppen en een overnachting is gepland in Annecy. De 2e dag rij ik via St.-Laurent du pont om een omweg van 30km te vermijden en in Montélimar plannen we een 2-tal uurtjes middagpauze met 11kW-laden.

PS: Voorlopig ziet het er naar uit dat ik ook van geen enkel pasje of buitenlandse sim-kaart gebruik zal hoeven te maken.
 
Last edited:
Onze valiezen staan klaar om morgenochtend om 7u00 te vertrekken naar Le Pouget (FR).

De route
Ter info, de stop in Freiburg is om een uurtje af te toppen en een overnachting is gepland in Annecy. De 2e dag rij ik via St.-Laurent du pont om een omweg van 30km te vermijden en in Montélimar plannen we een 2-tal uurtjes middagpauze met 11kW-laden.

PS: ik hoop aan mijn principe te kunnen vasthouden van geen-enkel pasje of buitenlandse sim-kaart te hoeven gebruiken!

succes! (met al die wegenwerken)
 
Onze valiezen staan klaar om morgenochtend om 7u00 te vertrekken naar Le Pouget (FR).

De route
Ter info, de stop in Freiburg is om een uurtje af te toppen en een overnachting is gepland in Annecy. De 2e dag rij ik via St.-Laurent du pont om een omweg van 30km te vermijden en in Montélimar plannen we een 2-tal uurtjes middagpauze met 11kW-laden.

PS: Voorlopig ziet het er naar uit dat ik ook van geen enkel pasje of buitenlandse sim-kaart gebruik zal hoeven te maken.
Je bent een held. Ben reuze benieuwd naar je reisverslag. 500km omrijden en 2 dagen reizen krijg ik er bij mijn vrouw nog niet doorheen. Wat zou het toch veel schelen als er al wat MEER SUPERCHARGERS!!!! waren. Wij gaan over 2 weken dezelfde kant op voor een week. Rij m'n fossiel nog maar een keertje uit de showroom....:crying:
 
Onze valiezen staan klaar om morgenochtend om 7u00 te vertrekken naar Le Pouget (FR).

De route
Ter info, de stop in Freiburg is om een uurtje af te toppen en een overnachting is gepland in Annecy. De 2e dag rij ik via St.-Laurent du pont om een omweg van 30km te vermijden en in Montélimar plannen we een 2-tal uurtjes middagpauze met 11kW-laden.

PS: Voorlopig ziet het er naar uit dat ik ook van geen enkel pasje of buitenlandse sim-kaart gebruik zal hoeven te maken.

Ik ben nu al benieuwd naar je verslag!!
 
Je bent een held. Ben reuze benieuwd naar je reisverslag. 500km omrijden en 2 dagen reizen krijg ik er bij mijn vrouw nog niet doorheen. Wat zou het toch veel schelen als er al wat MEER SUPERCHARGERS!!!! waren. Wij gaan over 2 weken dezelfde kant op voor een week. Rij m'n fossiel nog maar een keertje uit de showroom....:crying:

Och, de reis begint als ik de deur achter me dichtsla en de rest zien we wel. Ik vind het trouwens relaxter om 110km/h te moeten rijden dan te knallen met kans op boetes. Nee, de tijd dat ik met de moto van Marseille naar huis reed in 10u ligt al 10 jaar achter me. BTW, het auto-alternatief zou een Peugeot 107 zijn :biggrin:. Hoewel we met de TGV zeer goede ervaringen hebben.

En om op de snelladers te wachten daarvoor heb ik geen geduld meer.