Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
LOL inderdaad. Het gewicht is zeker niet het probleem, enkel het volume.
Jammer dat deze niet herlaadbaar is. Bent dus verplicht hardware te vervangen om deze "op te laden".

Tesla is al even bezig met aluminium-lucht batterijen. Het ziet er naar uit dat wij over enkele jaren bij een SC voor de vakantie een aluminium-luchtbatterij in de frunk kunnen laten plaatsen.
Deze biedt dan 1600 km extra bereik. Prijs van deze kilometers zal rond de kosten van benzine liggen.
 
Die Tesla is een rare auto. Heb ik afgesproken met mijn zwager om tijden onze vakantie naar Frankrijk van auto te wisselen en dus zijn BMW Z3 mee te nemen. Hebben we (mijn vrouw en ik) daar nu na een maand in de Tesla te hebben rondgereden, opeens geen zin meer in.

Ik snap alleen iets niet over het opladen in Frankrijk.
Ik lees overal dat Frankrijk (op dit moment nog) type 3c gebruikt als laadkabel. Maar ik lees niemand over laadpasjes.
Weet iemand hoe dat zit in Frankrijk. Kan je daar terecht met de TNM-kaart? of hebben ze in Frankrijk gewoon geen laad-kaarten?

Tevens: heeft iemand een Type 3c->Type 2 kabel te huur/leen voor me in de periode 10 juli - 25-juli?
 
Ter voorbereiding van vakantie route, heb ik hier een laadpaal gevonden:

Leclerc Sarlat: charge point in Sarlat-la-Canéda

Er wordt een gratis 43 kW Type2 aansluiting weergegeven. Dat zou voor mij ideaal zijn om ritje supermarkt te combineren met bijladen.

Wat is de max laadsnelheid (dual chargers, zonder 32A fix)? (+- 80 km/u ?)
Heb ik, ondanks dat dit gratis is, nog een pasje nodig om het te gebruiken? (Ik kon het op de e.Leclerc website niet vinden)

- - - Updated - - -

Die Tesla is een rare auto. Heb ik afgesproken met mijn zwager om tijden onze vakantie naar Frankrijk van auto te wisselen en dus zijn BMW Z3 mee te nemen. Hebben we (mijn vrouw en ik) daar nu na een maand in de Tesla te hebben rondgereden, opeens geen zin meer in.

Ik snap alleen iets niet over het opladen in Frankrijk.
Ik lees overal dat Frankrijk (op dit moment nog) type 3c gebruikt als laadkabel. Maar ik lees niemand over laadpasjes.
Weet iemand hoe dat zit in Frankrijk. Kan je daar terecht met de TNM-kaart? of hebben ze in Frankrijk gewoon geen laad-kaarten?

Tevens: heeft iemand een Type 3c->Type 2 kabel te huur/leen voor me in de periode 10 juli - 25-juli?

Heb ik liggen, ik heb hem wel v.a. 30 juli zelf weer nodig. ;-) (stuur maar PM)
 
Ter voorbereiding van vakantie route, heb ik hier een laadpaal gevonden:

Leclerc Sarlat: charge point in Sarlat-la-Canéda

Er wordt een gratis 43 kW Type2 aansluiting weergegeven. Dat zou voor mij ideaal zijn om ritje supermarkt te combineren met bijladen.

Wat is de max laadsnelheid (dual chargers, zonder 32A fix)? (+- 80 km/u ?)
Heb ik, ondanks dat dit gratis is, nog een pasje nodig om het te gebruiken? (Ik kon het op de e.Leclerc website niet vinden)

Bij winkels heb je zelden een pasje nodig. Maar best eens even naar de winkel bellen als je 100% zeker wil zijn.
 
Interesse in laadkabel type 3 naar type 2?

Wie gaan er dit jaar ook naar Italië of Frankrijk op vakantie met de Tesla? En zijn jullie ook op zoek naar een laadkabel met type 3 connector?
Het is ons (eindelijk) gelukt een kabel met type 2 naar type 3 connector te laten maken. We kunnen er nog een paar extra laten maken, maar de levering is naar verwachting pas eind juli.
Wie mee wil doen (kosten per kabel ca. 500 euro, incl. 8 meter kabel), moet het snel laten weten.
Stuur een mailtje naar [email protected], dan neem ik contact op.
vriendelijke groet, Esther Teunissen.
 
Of hier bestellen - 5 meter kost € 380 ex verzendkosten.

Interesse in laadkabel type 3 naar type 2?

Wie gaan er dit jaar ook naar Italië of Frankrijk op vakantie met de Tesla? En zijn jullie ook op zoek naar een laadkabel met type 3 connector?
Het is ons (eindelijk) gelukt een kabel met type 2 naar type 3 connector te laten maken. We kunnen er nog een paar extra laten maken, maar de levering is naar verwachting pas eind juli.
Wie mee wil doen (kosten per kabel ca. 500 euro, incl. 8 meter kabel), moet het snel laten weten.
Stuur een mailtje naar [email protected], dan neem ik contact op.
vriendelijke groet, Esther Teunissen.
 
Een kort verslag van onze trip naar Rødby dit weekend.

Trip is 600 km, dus laden onderweg is nodig en er zijn geen Superchargers. Heenweg via Zevenaar naar Bremen. Een beetje om, maar fijn om door te kunnen rijden in Duitsland. Bewust in de avond gaan rijden met een geplande stop in Bremen bij het 7things hotel. Wat een goed concept is dat! Basic hotel met toch een beetje due design touch. Bar in het hotel is loungy, goede wijn, eenvoudig eten (zeg maar: als je het kan opwarmen, hebben ze het..... Pizza etc)

Laden aan 1 van de 6 22kw palen. Allemaal ge-ICEd trouwens, maar hotel manager had er 1 zelf ge-ICEd voor ons! Opladen werkt met any rfid kaart, zelfs je ov chip. Stroom is gratis! Goed geslapen, ze hebben familie kamers met stapelbed voor de kids. Volgende ochtend door naar de Ferry.

In Denemarken geladen op de bestemming: Lungholm Castle, tevens de bruiloftslocatie.
9yru5y9u.jpg

u7adutus.jpg

Rode stekker in de keuken, net lang genoeg.

Auto vervolgens ingezet als bruidsauto
aqa4yvy2.jpg


Na twee dagen bruiloft weer terug naar NL.

Op de terugweg konden we niet overnachten vanwege werkverplichtingen vandaag, dus in één dag terug zonder SC. Wederom naar Bremen, bij het hotel geladen. Het hotel ligt naast het wetenschapsmuseum, broertje van NEMO, dus perfect voor kinderen, met super speeltuin. Vlak erachter ligt restaurant Campus met goed betaalbaar eten en veel keuze ook voor vegetariërs en veganisten.

Terug deze keer direct over Enschede, dus 350 km. Met de CC op 120 prima gered, vertrok met 403km, kwam aan met 10km.

Kortom, zolang de SC er nog niet is, is 7things een aanrader! Maar ik hoop toch dat ze er een gaan realiseren binnenkort, want rij graag eens door naar Noorwegen.
 
Interesse in laadkabel type 3 naar type 2?

Wie gaan er dit jaar ook naar Italië of Frankrijk op vakantie met de Tesla? En zijn jullie ook op zoek naar een laadkabel met type 3 connector?
Het is ons (eindelijk) gelukt een kabel met type 2 naar type 3 connector te laten maken. We kunnen er nog een paar extra laten maken, maar de levering is naar verwachting pas eind juli.
Wie mee wil doen (kosten per kabel ca. 500 euro, incl. 8 meter kabel), moet het snel laten weten.
Stuur een mailtje naar [email protected], dan neem ik contact op.
vriendelijke groet, Esther Teunissen.

Ik ga naar Peschiera del Garda in Italie en heb route uitgestippeld via de SC en 1x bijladen in Vipiteno (Italie) aan een publieke laadpaal met type 2.
Dus volgens mij heb ik geen extra kabel nodig.
 
Ter voorbereiding voor de vakantie volgende maand...opzoek gegaan naar een laad-systeem in Frankrijk.
Volgens mij is de enige: http://www.kiwhipass.fr/ou-l-utiliser/carte-des-bornes-disponibles.html met best wel aardige spreiding. Wordt ook door BMW voor de i3 gepromoot.
Formulier voor Fransen ingevuld. Nep-geboorte-district opgegeven. verkeert adres..en €6 euro via Visa betaald.
Ik dacht nog: "kansloze missie" .
Krijg ik niet onderstaande e-mail van ze:

Hi,
You ordered a KiWhi Pass on our website.
It seems that you live out of France. Could you send us your address to sent you the card.
Best regards
KiWhi Pass Support

:smile:
 
Ter voorbereiding voor de vakantie volgende maand...opzoek gegaan naar een laad-systeem in Frankrijk.
Volgens mij is de enige: http://www.kiwhipass.fr/ou-l-utiliser/carte-des-bornes-disponibles.html met best wel aardige spreiding. Wordt ook door BMW voor de i3 gepromoot.

Voorlopig zijn daar nog niet zo heel veel laadpunten actief, als alle groene bollen inderdaad op korte termijn open zullen zijn is de spreiding vrij goed. Waarschijnlijk zijn tegen dan ook al een aantal superchargers actief.
Wat ze bedoelen met de chargetypes Rapide en Accélérée is niet helemaal duidelijk alsook de prijs voor het laden per uur? Oranje en rood tarief?
Waarschijnlijk is er wel een Type3c naar Type2 kabel nodig.
 
Hahaha! Dat is een goeie. Overigens is er in dit geval wel een (enorm) verschil of je zoekt naar Nederlandse of Belgische resultaten :)

Nieuw op het FORUM.
Maar ter info wel uit Vlaanderen.
Maar zo te zien hebben jullie het verschil niet gemerkt.


Mijn vraag was vr RICKKUSTERS "Ik ga naar Peschiera del Garda in Italie en heb route uitgestippeld via de SC en 1x bijladen in Vipiteno (Italie) aan een publieke laadpaal met type 2.
Dus volgens mij heb ik geen extra kabel nodig."

We spreken toch dezelfde taal !?
 
Nieuw op het FORUM.
Maar ter info wel uit Vlaanderen.
Maar zo te zien hebben jullie het verschil niet gemerkt.


Mijn vraag was vr RICKKUSTERS "Ik ga naar Peschiera del Garda in Italie en heb route uitgestippeld via de SC en 1x bijladen in Vipiteno (Italie) aan een publieke laadpaal met type 2.
Dus volgens mij heb ik geen extra kabel nodig."

We spreken toch dezelfde taal !?

Hoi Filip,

Welkom op het forum. We spreken inderdaad dezelfde taal, maar in Nederland is Dijk en Duin een bekend /beladen begrip, zeker in Noord-Holland. Dat was ook de reden dat ik in mijn reactie al aangaf dat dit in Vlaanderen waarschijnlijk een andere connotatie heeft.

Niettemin, waar het mee begon is dat het niet duidelijk was waar je oorspronkelijke reactie betrekking op had. Het is een goede gewoonte om in zo'n geval de context van de oorspronkelijke vraag even mee te nemen. Daar is de quote of citaat functie voor, die heb ik hierboven ook gebruikt. De discussie binnen dit forum is niet altijd even linear, en dan is een korte referentie handig.

Enfin, tot zo ver wat achtergrond, hopelijk kan Rick je vraag beantwoorden...
 
In september naar Toscane in Italie.
Kan U de uitgestippelde route bezorgen ?
Dank,

Toscane is een stukje verder dan Gardameer en via de SC haal je het in september waarschijnlijk nog niet.
Ik ga vanuit Lierop (Noord Brabant) - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Aichstetten - Vipiteno (overnachting en publiek laden of bij hotel) en dan de volgende dag door naar Peschiera del Garda

Terugreis: Peschiera del Garda - Vipiteno (uurtje bijlanden en ontbijt) - St. Anton - Aichstetten - Bad Rappenau - Wilnsdorf - Lierop

Zoals je ziet pak ik de terugweg 1 SC extra omdat ik dan ineens wil terugrijden zonder overnachting. Omdat ik de heenreis wel een overnachting heb sla ik de SC in Oostenrijk over.