Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Toscane is een stukje verder dan Gardameer en via de SC haal je het in september waarschijnlijk nog niet.
Ik ga vanuit Lierop (Noord Brabant) - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Aichstetten - Vipiteno (overnachting en publiek laden of bij hotel) en dan de volgende dag door naar Peschiera del Garda

Terugreis: Peschiera del Garda - Vipiteno (uurtje bijlanden en ontbijt) - St. Anton - Aichstetten - Bad Rappenau - Wilnsdorf - Lierop

Zoals je ziet pak ik de terugweg 1 SC extra omdat ik dan ineens wil terugrijden zonder overnachting. Omdat ik de heenreis wel een overnachting heb sla ik de SC in Oostenrijk over.


Dank, andere oplossingen van andere gebruikers welkom ! Zijn er al ervaringsdeskundige ?
 
Dank, andere oplossingen van andere gebruikers welkom ! Zijn er al ervaringsdeskundige ?

nee, dat nog niet. ONs plan is om volgende maand naar Fossombrone te gaan. Volgens diverse website zouden de volgende IKEA vestigingen moeten beschikken over een gratis 22kW laadpunt

Florence, Pisa, Bari, Catania, Chieti, Genua, Brescia, Milaan, Napels, Ancona, Padova, Rimini, Salerno, Turijn, Bologna.

ben nog op zoek naar een bevestiging vanuit IKEA
 
Ik ben twee weken op vakantie in Mayfield, East Sussex in de UK.
Zoetermeer -> Gent (half uur op 22kw) -> Mayfield (via Calais-Dover)

Bij het verblijf kunnen we op 220V laden (kwam aan met 50km Estimated en was na precies 24 uur weer op 361km Estimated). Rijden niet al te veel miles per dag, dus het bij-laden aan 220V gaat prima in de avond/nacht. Wel ook gratis geladen bij de IKEA in Croyden mbv de Ecotricity pas.

2yjybygy.jpg

je2e3ygu.jpg


Verder veel sightseeing en voor de deur kunnen parkeren ;)

tubusyhe.jpg

vypydypu.jpg
 

nee, dat nog niet. ONs plan is om volgende maand naar Fossombrone te gaan. Volgens diverse website zouden de volgende IKEA vestigingen moeten beschikken over een gratis 22kW laadpunt

Florence, Pisa, Bari, Catania, Chieti, Genua, Brescia, Milaan, Napels, Ancona, Padova, Rimini, Salerno, Turijn, Bologna.

ben nog op zoek naar een bevestiging vanuit IKEA

Ben zeer benieuwd naar jou ervaring.
Ikzelf ben van plan begin september naar Cecina te gaan. Ongeveer dezelfde hoogte, maar dan aan de andere kant van de laars.
 
Oei, ander halve week goed gegaan met laden op een UK 220v socket en toen besloot de Shuko naar UK adapter dit te doen:

8a2usaty.jpg


Gelukkig alleen de stop eruit geklapt en verder niks gebeurd. Voor de zekerheid met Tesla Service gebeld en gevraagd wat hun advies is, qua adapter. Ik kreeg toen te horen dat de UMC niet geschikt is om in de UK te laden en dat ik moest gaan laden bij bv. de SuC bij London of andere laders (Ecotricity). Valt me een beetje tegen, had meer van de service verwacht.
 
Oei, ander halve week goed gegaan met laden op een UK 220v socket en toen besloot de Shuko naar UK adapter dit te doen:

8a2usaty.jpg


Gelukkig alleen de stop eruit geklapt en verder niks gebeurd. Voor de zekerheid met Tesla Service gebeld en gevraagd wat hun advies is, qua adapter. Ik kreeg toen te horen dat de UMC niet geschikt is om in de UK te laden en dat ik moest gaan laden bij bv. de SuC bij London of andere laders (Ecotricity). Valt me een beetje tegen, had meer van de service verwacht.

Altijd uitkijken met adapters en aanverwante.
Beter een korte verloopkabel maken met de juiste stekker.

Vanwege de langdurige hoge stroom.
 
Op mijn zoektocht naar laadpunten in Italie zie ik dat RWE in en ten noorden van Milaan ook enkele 22kW punten heeft - zo ook in Zwitserland.
Met de gewone RWE/Essent pas en app zou je daar ook gewoon moeten kunnen laden. Iemand daar al ervaring mee ?
Overigens goede reden om de hardware fix tbv 100% 22kW laden tijdig aan te laten brengen.

Wow, die had ik nog niet gecontroleerd. Dat is super !
Helemaal gelijk met de 32A fix, dit zal toch veel schelen met de tijd die geladen moet worden.
De grootste uitdaging is om palen te vinden in Italie die we kunnen gebruiken.

Zover ik heb begrepen maken veel gebruik van het bedrijf ENEL, maar hier een pasje voor krijgen schijnt een uitdaging te zijn, zelfs voor italianen.

Indien ik met de RWE app/pas/laadmogelijkheid in Milaan terecht kan, dan is dat al een hele opluchting.

Volgende uitdaging zou Pisa zijn, hier nog een 22kw lader vinden die beschikbaar is en dan moet het geen probleem zijn om tot in Cecina te komen.
 
Op mijn zoektocht naar laadpunten in Italie zie ik dat RWE in en ten noorden van Milaan ook enkele 22kW punten heeft - zo ook in Zwitserland.
Met de gewone RWE/Essent pas en app zou je daar ook gewoon moeten kunnen laden. Iemand daar al ervaring mee ?
Overigens goede reden om de hardware fix tbv 100% 22kW laden tijdig aan te laten brengen.



Volgens dit bericht dat ik van RWE/Essent ontving kan je alleen in Duitsland laden, maar helemaal duidelijk is het niet.


Op uw verzoek hebben wij het voor u mogelijk gemaakt uw elektrische auto op te laden op het Duitse RWE-netwerk.

U heeft akkoord gegeven om een LaadPas Vaak abonnement af te nemen om in aanmerking te komen voor het laden in Duitsland. In de bijlage van deze e-mail vindt u uw nieuwe contract. Dit abonnement gaat in op xxxxxxx en is geactiveerd op uw bestaande laadpas met nummer xxxxxxxx. U kunt al wel met directe ingang in Duitsland opladen.

Hoe het werkt
Anders dan bij opladen in Nederland, kunt u op het internationale RWE laadpunten netwerk geen laadpas gebruiken. In plaats daarvan gebruikt u de RWE Effizienz smartphone app ‘ekWh’. Daarvoor heeft u de volgende gegevens nodig:


Noot: U kunt geen gebruik maken van de Essent E-Rijden app om te laden op het
internationale RWE laadpunten netwerk.

Met de ekWh app kunt u een beschikbaar laadpunt zoeken en een laadsessie starten of
stoppen. Als u het laadpuntnummer weet, kunt u dat ook direct invoeren.

Via de voorkeursinstellingen kunt u uw (Duitse) ContractID en wachtwoord vooraf instellen.
 
Oei, ander halve week goed gegaan met laden op een UK 220v socket en toen besloot de Shuko naar UK adapter dit te doen:

8a2usaty.jpg


Gelukkig alleen de stop eruit geklapt en verder niks gebeurd. Voor de zekerheid met Tesla Service gebeld en gevraagd wat hun advies is, qua adapter. Ik kreeg toen te horen dat de UMC niet geschikt is om in de UK te laden en dat ik moest gaan laden bij bv. de SuC bij London of andere laders (Ecotricity). Valt me een beetje tegen, had meer van de service verwacht.
deze stekkers zijn gebouwd tot max 13A (terwijl de Shuko tot max 16A gaan). tesla forceert het laden met de shuko tot 13A om wille van langdurig gebruik , dus je zou het verstand moeten hebben op de tesla op 10A te zetten als je de UK stekker gebruikt. anders krijg je vroeg of laat zoiets als op de foto, of nog erger....
 
deze stekkers zijn gebouwd tot max 13A (terwijl de Shuko tot max 16A gaan). tesla forceert het laden met de shuko tot 13A om wille van langdurig gebruik , dus je zou het verstand moeten hebben op de tesla op 10A te zetten als je de UK stekker gebruikt. anders krijg je vroeg of laat zoiets als op de foto, of nog erger....

Staat inderdaad al twee dagen met 10A te laden ipv 13A. Had ik zelf ook al verstandiger geacht. ;)
 
Net met Rick alles afgestemd. Ik ga vrijdag 4 juli op en neer naar Innsbruck om dar te testen. Van Innsbruck naar het gardameer is nl nog maar 160 km. Als wr iemand zin heeft, feel free ro join!
Innsbruck? Welke laadvoorziening is daar dan? Volgens Googlemaps is het van Innsbruck tot het meest noordelijke puntje van het Gardameer toch 225km. En tot zuidkant Gardameer is het 267km. Nog steeds haalbaar, maar geen 160km...
Wij willen 7 juli vertrekken voor vakantie naar italie, eindbestemming Pisa. Ben bezig om voor elkaar te krijgen dat ik 22kW kan laden in Varese, wat net haalbaar moet zijn vanaf Aichstetten (324km). Desnoods een splash-and-dash met 22kW in Lindau, 50 km ten zuiden van Aichstetten. Hotelovernachting in Varese (dan zou ook 11kW al OK zijn dus).
 
Volgens dit bericht dat ik van RWE/Essent ontving kan je alleen in Duitsland laden, maar helemaal duidelijk is het niet.


Op uw verzoek hebben wij het voor u mogelijk gemaakt uw elektrische auto op te laden op het Duitse RWE-netwerk.

U heeft akkoord gegeven om een LaadPas Vaak abonnement af te nemen om in aanmerking te komen voor het laden in Duitsland. In de bijlage van deze e-mail vindt u uw nieuwe contract. Dit abonnement gaat in op xxxxxxx en is geactiveerd op uw bestaande laadpas met nummer xxxxxxxx. U kunt al wel met directe ingang in Duitsland opladen.

Hoe het werkt
Anders dan bij opladen in Nederland, kunt u op het internationale RWE laadpunten netwerk geen laadpas gebruiken. In plaats daarvan gebruikt u de RWE Effizienz smartphone app ‘ekWh’. Daarvoor heeft u de volgende gegevens nodig:


Noot: U kunt geen gebruik maken van de Essent E-Rijden app om te laden op het
internationale RWE laadpunten netwerk.

Met de ekWh app kunt u een beschikbaar laadpunt zoeken en een laadsessie starten of
stoppen. Als u het laadpuntnummer weet, kunt u dat ook direct invoeren.

Via de voorkeursinstellingen kunt u uw (Duitse) ContractID en wachtwoord vooraf instellen.

Mijn ervaring een maand geleden op een RWE paal aan de zuidkant van Zurich (Kantoor/Distributie Renault Zwitserland; twee grasovergroeide parkeerplaatsen met RWE palen) is dat het NIET werkt. App weet mij, na aanmelden en opgeven paalnummer, netjes te melden dat ik niet voor deze palen geautoriseerd ben.

Ik gok dat je die authorisatie met een vriendelijk verzoek aan Essent of RWE (vooraf) alsnog wel kunt krijgen op je account.
Anders is bellen met RWE terwijl je daar staat nog een optie. Maar dan wel binnen kantooruren.
Ik stond er 's avonds en kon niemand bereiken.

Overigens stond bij de parkeerplaatsen dat je het gebruik bij de receptie moet melden. Ik gok dat ze daar dan ook wel een pasje voor je hebben om de paal te activeren. Maar ook dit werkt alleen tijdens kantooruren.
Dus wellicht kan iemand dat nog eens proberen.

https://www.google.com/maps/place/R...2!3m1!1s0x47900ea3d6d1fc97:0xcff4b7b4bed5c686