Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Lully, ook weer alleen, even relaxen
zebuhene.jpg
5yhe7u9e.jpg
 
Net terug van een weekje Noord-Hessen, het gebied onder Kassel zeg maar. De plaatselijke oplaadpunten van EWF zijn goed gelegen in o.a. Korbach, Bad Wildungen en Kassel en leveren 22kwh tegen 0 euro. New Motion en Essent pasje werkten prima.

ehezahyh.jpg

Korbach

utyzure3.jpg

Kassel

Op de snelweg dankzij de SuC Kamen me gewoon Duits gedragen. 150/160 met ook hele stukken 180. Verbruik op 300+ maar zolang je voldoende marge hebt is dat goed te doen.

In het hotel een Duitser aan de Tesla gekregen. Hij reed nu Mercedes maar vond de Tesla stukken mooier, zeker toen ik hem vertelde over de SuperChargers.

Kamen op de terugweg was semi-ICEd op een vrijdagavond. Druk bij Connie's. Zelf ook maar bij Connie's gegeten, prima American Diner met zelfs een Vegan optie op de kaart!

4e2ehe4e.jpg
 
Wij gaan naar brix, frankrijk, aangezien de superchargers in Frankrijk nog iets achterlopen had ik een Ikea op het oog;
eerst langs supercharger in BE (Nivelles)

En dan (rustig) door naar Ikéa - Tourville La Rivière : borne de charge rapide à Tourville la Rivière

Alleen geeft nu aan dat laden daar waarschijnlijk niet gaat lukken? Iemand toevallig een laatste update of het daar lukt?
of evt alternatief in regio? ....of is evt verloop CHAdeMO mogelijk/beschikbaar?

Alvast dank voor reacties!
 
Net terug van een weekje Noord-Hessen, het gebied onder Kassel zeg maar. De plaatselijke oplaadpunten van EWF zijn goed gelegen in o.a. Korbach, Bad Wildungen en Kassel en leveren 22kwh tegen 0 euro. New Motion en Essent pasje werkten prima.

Korbach

Kassel

Op de snelweg dankzij de SuC Kamen me gewoon Duits gedragen. 150/160 met ook hele stukken 180. Verbruik op 300+ maar zolang je voldoende marge hebt is dat goed te doen.

In het hotel een Duitser aan de Tesla gekregen. Hij reed nu Mercedes maar vond de Tesla stukken mooier, zeker toen ik hem vertelde over de SuperChargers.

Kamen op de terugweg was semi-ICEd op een vrijdagavond. Druk bij Connie's. Zelf ook maar bij Connie's gegeten, prima American Diner met zelfs een Vegan optie op de kaart!
Die in Korbach heb ik ook nog gestaan, was een 3x16A en een 3x32A als ik me niet vergis.
In Kassel nog Hercules en de wasserspiele gezien?
 
Wij gaan naar brix, frankrijk, aangezien de superchargers in Frankrijk nog iets achterlopen had ik een Ikea op het oog;
eerst langs supercharger in BE (Nivelles)

En dan (rustig) door naar Ikéa - Tourville La Rivière : borne de charge rapide Ã* Tourville la Rivière

Alleen geeft nu aan dat laden daar waarschijnlijk niet gaat lukken? Iemand toevallig een laatste update of het daar lukt?
of evt alternatief in regio? ....of is evt verloop CHAdeMO mogelijk/beschikbaar?

Alvast dank voor reacties!

Het is 50km om en je hebt een type3c naar type2 kabel nodig. (Vast wel te leen of te huur) maar centre commercial Aeroville ten noorden van Parijs is puik om een aantal uur door te brengen veel 22kWh palen. Zie mijn vorige post en met dank aan pvh voor de kabel!
 
Wij gaan naar brix, frankrijk, aangezien de superchargers in Frankrijk nog iets achterlopen had ik een Ikea op het oog;
eerst langs supercharger in BE (Nivelles)

En dan (rustig) door naar Ikéa - Tourville La Rivière : borne de charge rapide Ã* Tourville la Rivière

Alleen geeft nu aan dat laden daar waarschijnlijk niet gaat lukken? Iemand toevallig een laatste update of het daar lukt?
of evt alternatief in regio? ....of is evt verloop CHAdeMO mogelijk/beschikbaar?

Alvast dank voor reacties!

Op ChargeMap - a community driven map of charging points for electric vehicles staan een stuk of 10 andere laadpalen in Rouen, maar allemaal wel met de franse stekker (type 3c). Heb je daar geen kabel voor, dan zou je kunnen overwegen om 100km eerder in Amiens te laden, daar staat een type 2 lader: Gueudet Frères - 19 rue des Otages Amiens : borne de charge rapide Ã* Amiens (tijdens kantooruren), maar dieper in Normandie wordt het wel moeilijk denk ik zonder 3c kabel.
Mocht je geen alternatief vinden dan kun je nog bij mijn oom laden bij Dieppe: Le Manoir de Tessy : borne de charge Ã* Ouville-la-Rivière met de UMC (max 11kW/50km/h). Is wel een 50km om maar als je er rond het diner bent en je belt of mailt van te voren dan kun je vast mee eten aan de heerlijke table d'hôtes (gastvrouw spreekt ook engels en duits), of zelfs overwegen er te overnachten in één van de chambres d'hôtes :wink:

PS: met 100 a 110km/h over de péage is zuiniger en sneller dan met 90km/h (en lager) over de routes nationales dus laat je niet verleiden door de kortere binnendoor routes. Je verbruikt namelijk veel energie in het afremmen en optrekken in alle dorpjes en er zijn veel meer heuvels is mijn eigen ervaring (en je moet altijd heuvel op het dorpje uit).

PS2: Chademo nog niet beschikbaar helaas...
 
Last edited: