Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ze hebben de boodschap begrepen igg. Ik blok dus de gehele sectie van die garage.
Mensen moesten er via de ingang uit, ik zit nu bi de tunnel op 3G dus foto volgt later. Heb aangegeven dat er meer aan gaan komen vandaag en hetzelfde gaan doen. Ze gingen de gasten opzoeken en verzoeken elders te parkeren. Erg snelle lader is het ook niet. Kreeg zo een 34kW oid.
 
He had hem er ook dwars voor kunnen zetten, dan had je alleen de ICE-er gepakt

Aangezien de mensen er via de andere kant uit konden, en er een medewerker gedurende mijn laadsessie lekker ging uitleggen aan de mensen dat ik moest laden en dat het niet anders kon was het niet zo dat ik onschuldige het vervelend heb gemaakt. Zelfs die ICE op de stallen zijn denk ik door het personeel van het hotel daar neergezet. Ze waren igg heel aardig en begripvol.
 
2cd6d856c19cc42a42d149ad25c4736a.jpg
 
Overigens, hier moet je onderdoor rijden om naar de garage te geraken
34a9b4bd769b2dada2ae99548e50ca37.jpg


Hier is de garage waar de SuC staat. Direct rechts na 40 meter bij binnenrijden staan de stalls. Foto hiervan heb ik al eerder gepost ;)
278f50bb89a7f74e8429f0df305f0cbe.jpg


Hier kom je uit als je het het bord hotel lobby volgt en daar moet je je parkeerticket laten valideren (keyfob laten zien). Let op, is maar 30 minuten geldig dus haal hem op de terugweg, als je weggaat
db53ed3c013f9af84dc266ad4090fdd8.jpg


Rechtdoor zie je de autoverhuur, door die boog lopen om koffie te krijgen.
4611e36510517bfff59dd6a32116f658.jpg


En hier is dus de koffie:
53c5e9b1f019c659b73b05a64f0e9f6c.jpg


Rechts van de autoverhuur ga je naar buiten en kan je een leuke foto maken van de Tower Bridge: (zo heet de SuC ook)
8233d6dbcfee85a37b1c006afaa27b61.jpg


Wil je nog koffie om mee te nemen? Als je uit de garage met de auto komt moet je eerst weer helemaal rond. Dan is er na de slagboom direct een Starbucks. Maar beter eerst halen voor je weggaat. De uitgang slagboom is namelijk direct na de ingang waar je naar beneden rijdt. Je kan dan naar beneden lopen de garage in als je koffie hebt gehaald en ben je direct bij je auto
8b4f97f2e8c34babba2d3136b16af611.jpg
 
Last edited:
Prima gedaan Paul. Hopelijk maken deze acties duidelijk dat dit niet kan en een slechte reclame is voor de parkeergarage/het hotel. Bij mijn sportschool hebben ze twee laadplaatsen en daar staan twee oranje "kegels" op die je als je gaat laden opzij zet en daarna weer terug. Werkt prima. Zou zeker in parkeergarages te doen moeten zijn.
Bij ons op kantoor hebben we ook 2 laadpunten die ook door hybrides gebruikt worden. Alleen die heren laten hun wagen gewoon staan wanneer die nar 3 uur is volgeladen zodat je als Tesla rijder er niet meer bij kan. Ik heb ze daar een paar keer op aangesproken maar de heren (van een ander bedrijf) vonden het 'lastig' om hun auto te verzetten vanwege al die vergaderingen die ze hadden. Ik heb toen een keer gewoon mijn Tesla er dwars voor gezet zodat ze niet weg konen en dus toen een 'erg lange' dag op kantoor hadden.
 
Ik ben ook nog even naar Dartford,
Bluewater, Greenhithe, Kent gegaan. Wat een gigantisch complex zeg. 12.000 parkeerplaatsen, giga winkel centrum. De navigatie brengt je best goed waar je moet zijn, echter door al dat drukke verkeer en ook nog links rijden maakt het toch best een uitdaging. Afijn, je moet de borden valet parking en young drivers volgen, dan kom je hier uit en hou je links aan, je moet op de bgg blijven
6751ff79340d5eb1aca156ef7fae4e45.jpg


Let wel, er zijn maar 2 stalls beschikbaar, de overige 4 zijn nog in aanbouw
6ab6c13406f80e67716f406f555e4e4f.jpg

6e8b28bd2ef78a71c0d6ecafe4c67412.jpg


Echt rap zijn ze ook niet, had al wel best volle accu maar toch lijkt het erop dat ze gelimiteerd zijn. Ook best logisch, ze willen dat je minstens 2 uur shopt daar. Met deze rate heb je dat wel nodig. Ik was echter best goed vol al.
2d28b57907d8944d584ce97d64c5b10b.jpg


Overigens ben ik niet meer bij Maidstone op de terugweg gestopt, had nog bijna 100 typical over aankomst Gent. Was met 95% vertrokken uit Dartford en heb niet zuinig gedaan.
 
Vandaag nog een toevoeging gedaan op de hoogte pagina: Tesla | Hoogte

Je kunt via een icoontje linksonder naar een pagina gaan waar in plaats van de hoogte grafiek een tabel met verbruiksgegevens staat.


hoogte_screenshot1a.jpg



De kleuren geven aan of bij een bepaald verbruik de route nog te halen is. Standaard wordt met 380 km typical range gerekend (volle accu), maar je kunt dit getal evt. zelf nog aanpassen:

hoogte_screenshot2.jpg


Ik zoek nog naar een mooiere manier om dit te kunnen integreren (liefst in één pagina), maar wilde het wel alvast beschikbaar stellen.
 
@Merijn, je bent je roeping mis gelopen ! Zeer mooi ! Maar ben toch nog een beetje brutaal voor een extra optie  Kan het "ballontje" op de hoogte view meelopen zoals met de blauwe stip ? Zo kan je beter volgen of je nog genoeg juice heb tijdens het rijden

Bedoel je de tooltip met info bij de grafiek die je nu krijgt als je op de grafiek klikt?
Iemand (jij misschien) had dat inderdaad al eerder gevraagd, maar dat was nog niet zo makkelijk te maken. Om dezelfde reden (kijken of je genoeg range hebt tijdens het rijden) heb ik de refresh knop voor je huidige locatie erbij gemaakt. Dan wordt een nieuwe grafiek getekend, bijvoorbeeld vanaf je huidige locatie naar je bestemming. Ik zal je verzoek nog wel op de lijst laten staan. Wellicht iets voor later (via Github).
 
Merijn, lijkt me een erg handige toevoeging. Maar ik snap niet helemaal hoe ik de tabel onderweg moet gebruiken. Is het de bedoeling om onderweg je typical verbruik zo te houden als in de eerste regel van de tabel of zoals de tweede regel??

Dat blijft natuurlijk het dilemma met een route met veel hoogteverschillen. Het is moeilijk aan te tonen of je op een specifiek moment op die route het juiste verbruik haalt.
De eerste regel geeft een basisverbruik aan: het verbruik zonder hoogteverschillen. Deze is bedoeld als referentiekader, omdat je meestal wel een idee hebt welke rijstijl je moet hanteren om een bepaald verbruik (op vlak terrein) te halen.
De tweede regel telt daarbij het extra verbruik voor de hoogteverschillen op. Hierop zou je je dus moeten richten tijdens het rijden. Maar het is natuurlijk een gemiddelde voor de hele route dus als je net op de top van een berg bent aanbeland, zal je verbruik veel hoger zijn dan het gemiddelde over de hele route.
Eigenlijk is de tabel meer bedoeld voor het plannen voorafgaand aan de reis (of tijdens het laden bij een SuC). Je kunt dan zien hoeveel range je nodig hebt om op je bestemming te komen (laatste regel) en dat dan voor verschillende rijstijlen. In bovenstaand voorbeeld zie je dat je redelijk rustig moet rijden (rijstijl 210 Wh/km) om met een comfortabele marge op je bestemming aan te komen.