Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dit was overigens de post waar het idee voor het maken van de tabel vandaan kwam: #1909
Fantastisch Merijn, ben nu onderweg naar Z-Frankrijk en heb zelf zo'n tabel gemaakt mbv jouw site. Die kolommen onder de 200 lijken me niet zo relevant. Ik zit nu tussen de 250-280. Valt best tegen. Rij 100-125km/u. 5pers, 2gr, bagage en weinig wind.
Oh ja, als ik m aan de SuC hang kijk ik hoe lang het volgende stuk is en wat mijn verbruik het laatste stuk was. Ik weet dan hoeveel range ik moet laden om de volgende SuC te halen bij een bepaald gemiddeld verbruik.
 
Bedoel je de tooltip met info bij de grafiek die je nu krijgt als je op de grafiek klikt?
Iemand (jij misschien) had dat inderdaad al eerder gevraagd, maar dat was nog niet zo makkelijk te maken.

Dat was ik enkele weken geleden.
Het nieuwe blauwe bolletje is eigenlijk hetzelfde als wat de gps aangeeft. Maar dit zorgt er wel voor dat je geen dilemma meer hebt en dus enkel daglievemensen en de verbruksgrafiek op het split screen hoeft te zetten. Dus zeker geen verloren moeite!
 
Na toch wel een lange vermoeiende reis, 17uur aangekomen in Z-Frankrijk. Scheelt met m'n fossiel 5 uur. Terug maar iets anders plannen, overnachting denk ik. Het goede nieuws is dat ik hier kan laden met de eigen UMC aan 2 verlengsnoeren. Dat valt me niet tegen:biggrin:.
image.jpg

image.jpg
 
5 uur extra is wel erg lang!

Je vakantie begint al zodra je vertrekt. Erg lange afstanden rijden met een model S is naar mijn mening ook onthaasting. Heb in de zomer een rit van 1200 km gemaakt op een dag met de S, en door de diverse verplichte stops eigenlijk prima "uitgerust" aangekomen. In het verleden toen ik nog met de auto op vakantie ging was ik een stuk jonger maar dronk makkelijk een blik of 15 Redbull weg om scherp te blijven en nog zat ik soms met erg vermoeide ogen te rijden. Ook hield ik niet van stoppen, en tanken was het enige moment dat er gestopt werd, en dan nog wilde ik zo snel mogelijk weg. Nu MOET je even rust nemen en een kop koffie of wat te eten halen. Ben van menig dat het er voor mij in ieder geval een stuk veiliger op geworden is zo.
 
Helemaal mee eens ! Die gekte om maar zo snel mogelijk vanuit Italië die 1.500 Km naar NL af te leggen - waar ik voorheen nogal last van had - slaat ook helemaal nergens op. Ik ben nu veel meer uitgerust... dus veiliger. Dat de auto ook zo veel relaxter rijdt dan een ICE helpt volgens mij ook. Het viel mij direct op een jaar geleden. De eerste lange rit uit Davos.. Wat een verademing !

Je vakantie begint al zodra je vertrekt. Erg lange afstanden rijden met een model S is naar mijn mening ook onthaasting. Heb in de zomer een rit van 1200 km gemaakt op een dag met de S, en door de diverse verplichte stops eigenlijk prima "uitgerust" aangekomen. In het verleden toen ik nog met de auto op vakantie ging was ik een stuk jonger maar dronk makkelijk een blik of 15 Redbull weg om scherp te blijven en nog zat ik soms met erg vermoeide ogen te rijden. Ook hield ik niet van stoppen, en tanken was het enige moment dat er gestopt werd, en dan nog wilde ik zo snel mogelijk weg. Nu MOET je even rust nemen en een kop koffie of wat te eten halen. Ben van menig dat het er voor mij in ieder geval een stuk veiliger op geworden is zo.
 
Hmm. Ik hoop dat mijn kinderen er ook zo over denken. Ik ben van plan deze zomer voor het eerst met de MS naar Italië te gaan, samen met vrouw en vier kinderen. Qua bagage moet het kunnen, maar ik denk dat ik mij nog wel even goed moet verdiepen in de supercharges. De kinderen roepen altijd wel om meer stops, maar 1500 km gaat zo wel lang duren.
 
Hmm. Ik hoop dat mijn kinderen er ook zo over denken. Ik ben van plan deze zomer voor het eerst met de MS naar Italië te gaan, samen met vrouw en vier kinderen. Qua bagage moet het kunnen, maar ik denk dat ik mij nog wel even goed moet verdiepen in de supercharges. De kinderen roepen altijd wel om meer stops, maar 1500 km gaat zo wel lang duren.
Dat is precies het punt. Voor de bestuurder is het een grote verbetering dat je regelmatig moet stoppen. De passagiers die normaal lekker doorslapen in de nacht zijn een stuk minder enthousiast.
 
Hangt van de leeftijd af denk ik.. M'n dochters zijn 11 en bijna 13. Een SuC betekent een whopper en even lekker naar buiten ! Ik heb dit jaar Italië gedaan (1.500) km, maar wel in twee dagen. Maar toen hadden we nog geen SuC's na DE. Moet er nog eens over nadenken of ik er straks een of twee dagen over wil gaan doen.. er zijn nu zoveel laad-mogelijkheden.. Dat betekent ook dat je sneller kunt rijden van de ene naar de volgende.
 
Hangt van de leeftijd af denk ik.. M'n dochters zijn 11 en bijna 13. Een SuC betekent een whopper en even lekker naar buiten ! Ik heb dit jaar Italië gedaan (1.500) km, maar wel in twee dagen. Maar toen hadden we nog geen SuC's na DE. Moet er nog eens over nadenken of ik er straks een of twee dagen over wil gaan doen.. er zijn nu zoveel laad-mogelijkheden.. Dat betekent ook dat je sneller kunt rijden van de ene naar de volgende.

Met vijf en zeven is het ook best te doen. In de zomer moeten we ze van de speelplaats sleuren omdat de auto "vol" is en ze hebben het nog steeds over het picknicken op het veldje bij Bad Rappenau.

We hebben ook een keer een nacht doorgereden en daarbij sliepen ze gewoon door als we een dik half uur stil stonden. Het kost meer tijd maar zeker voor de bestuurder is het een geruststellend feit dat er weer een stop komt. Gewoon de kilometers aftellen. En naarmate de dichtheid toeneemt worden de stops ook korter. Het maakt een enorm verschil of je tot 250 km laadt of tot 350. Die laatste 100 km gaan nu eenmaal erg langzaam.
 
10, bijna 13 en bijna 15. Vroeger in de Peugeot 807 meestal met de passagiersstoelen in de slaapstand de hele nacht door, en dan maakten ze zomaar zes uur slaap, inclusief moeders, hoewel die af en toe wakker kon schrikken en met een brul en de armen in de lucht de rest dan wakker maakte als ik iets harder moest remmen. Ik vond het heerlijk en zou het zo weer doen. Scheelde ook de nodige Whoppers en ander ongezond voer. Maar de kids vragen al een paar jaar: "gaan we dan wel ergens slapen?" en zo doen we het dus.

Komend jaar waarschijnlijk opnieuw Italië en dat zal nu een uur of vijf minder lang duren, maar daarmee vervalt ook een extra bezoek aan Milaan en Bologna. We zien wel, met de SuC's veel mogelijkheden om te plannen, relaxed te rijden, en te genieten. Misschien krijg ik ze deze keer toch zover dat we bij de Gotthard de pas nemen in plaats van de tunnel en dan gaat het nog zonder op de metertjes te kijken.

Enjoy!