You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als die achterbank nou eens wat comfortabeler was, dan was het echt geen probleem die lange ritten...
Yep dat staat hier ook op de wishlist... Met de D zijn die grotere hoofdsteunen geen luxe om whiplash tijdens het optrekken te vermijdenMijn plan is om in het nieuwe jaar i.s.m. Ellermeyer de achterbank onder handen te nemen.
Mijn kinderen zijn 9 en 13, dat is nog te doen, maar mijn vrouw en ik kunnen onmogelijk achterin zitten.
Zie ook: OPROEP: Wie wil het prototype van de verbeterde stoel uitproberen ? - Page 4
Op de onderstaande plaatjes kan je zien dat Tesla het gedeelte achterin de zitting heeft verlaagd.
Ook heeft de rug meer S-vorm gekregen en zijn de hoofdsteunen veel groter.
View attachment 66834View attachment 66835
Misschien krijg ik ze deze keer toch zover dat we bij de Gotthard de pas nemen in plaats van de tunnel en dan gaat het nog zonder op de metertjes te kijken.
Enjoy!
17 uur is echt een uitdaging, voor de passagiers dan:crying:. In een andere auto ook trouwens.Mijn mannen van 7 en 11 nog niet horen klagen, integendeel. Geef nog eens gas pap! Tis dat mijn vrouw niet goed tegen deze kermisattractie kan . Grootste rit was ook nog maar 2 uurtjes. Kids hebben dan ieder een Ipad met een filmpje, dat ging met de Audi ook altijd prima. Van de zomer maar eens zien naar Kroatie en Italie. Heeft iemand trouwens al een deftige bevestiging voor de Ipad aan de hoofdsteun van de voorstoel gevonden?
Dat duurt wat mij betreft veel te lang. Wel dacht ik er aan in bad rappenau te overnachten. En dan rij ik al volgens onderstaande tabel op eieren. Als ik kijk wat ik nu al verbruik dan is het een struggle om onder de 230kw te komen en dan rij ik echt heel rustig op de snelweg (100 km/u), met optrekken etc. Kan door het koude weer komen en dat het onder weg beter gaat?
|
Vorige winter naar Fieberbrunn via Wilnsdorf - Bad Rappenau - Jettingen. Heenreis voorzichtig begonnen (120 -130 km per uur), geen probleem, alle trajecten goed te doen qua range. Terugreis zelfde route, stukken 160 - 180 km gereden, ook geen probleem. Was wel geen echte "winter". Elk traject rustig beginnen, naarmate de reis vordert zie je wat je over hebt en dus kunt gebruiken om sneller te rijden. De sport is om met weinig km over te arriveren... Overigens ook dezelfde ervaring met trips naar Parijs, Londen, Strassbourg en Groningen.
- - - Updated - - -
Morgen naar Berlijn om daar de jaarwisseling te vieren met vrienden.
Route: SuC Kamen (173 km) - SuC Lauenau (156 km) - SuC Hohenwarsleben (163 km) - Berlin.
Relatief korte trajecten, dus ofwel gas/stroom er op en 'linker fahrbahn', ofwel 'mittel fahrbahn' en laadstation overslaan. Ik ga voor optie 1.
Ik heb de trip naar Oostenrijk nogmaals bekeken. De route zevenaar, wilnsdorf, bad rappenau, aichstetetten en dan naar st anton.
Op zich prima maar dat betekent dan wel volgens mij dat je dan meer dan een uur en 20 minuten laadt iedere keer om de maximale range te krijgen.
Kan ik dan beter de route van de evvplanner nemen en dat ik dan meer kan doorrijden en dan iedere keer snel opladen bij de SC's? OF de traditionele route volgen en rustiger aan doen? Weet niet wat wijsheid is, kan ook niet goed inschatten hoe snel het opladen gaat voor de 6 stops. Er zijn wat tegenstrijdige berichten over hoe snel een 60 kw laadt.
Dat duurt wat mij betreft veel te lang. Wel dacht ik er aan in bad rappenau te overnachten.
En dan rij ik al volgens onderstaande tabel op eieren. Als ik kijk wat ik nu al verbruik dan is het een struggle om onder de 230kw te komen en dan rij ik echt heel rustig op de snelweg (100 km/u), met optrekken etc. Kan door het koude weer komen en dat het onder weg beter gaat?
Een alternatieve route is de route die ik via ev trip planner kreeg:
zevenaar, Kamen, Wilnsdorf, Hirschberg,
Satteldorf
Aichstetten
St Anton.
View attachment 67450
Ik ben wel jaloers... Ik zit nu in Frankrijk, en daar zijn de afstanden nogal groot. Erger nog, als je een SuC met een ander moet delen, sta je lang te laden.
Je bent ook iets te vroeg Daniel, staan er deze winter drie op de planning
Morgen naar Berlijn om daar de jaarwisseling te vieren met vrienden.
Route: SuC Kamen (173 km) - SuC Lauenau (156 km) - SuC Hohenwarsleben (163 km) - Berlin.
Relatief korte trajecten, dus ofwel gas/stroom er op en 'linker fahrbahn', ofwel 'mittel fahrbahn' en laadstation overslaan. Ik ga voor optie 1.
Vandaag nog een toevoeging gedaan op de hoogte pagina: Tesla | Hoogte
Je kunt via een icoontje linksonder naar een pagina gaan waar in plaats van de hoogte grafiek een tabel met verbruiksgegevens staat.
View attachment 66676
De kleuren geven aan of bij een bepaald verbruik de route nog te halen is. Standaard wordt met 380 km typical range gerekend (volle accu), maar je kunt dit getal evt. zelf nog aanpassen:
View attachment 66675
Ik zoek nog naar een mooiere manier om dit te kunnen integreren (liefst in één pagina), maar wilde het wel alvast beschikbaar stellen.