Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt route via Urmond is ook een optie, nauwelijks langer, maar was toen nog net niet open. Bovendien was op de heenweg de A2 in NL een en al file ellende . Terug zijn we via waldlaubersheim (2 dagen open) direct doorgereden naar opa&oma in Nijmegen. Gaat wel maar 290 km is net wat ver dus rustig aan op een lege autobahn.

Over 2 weken gaan we nog lang weekend naar Sankt Anton. dan óf via Urmond óf via Mogendorf afhankelijk van het verkeer en of de SC klaar is. Wel fijn dat er zo langzamerhand opties komen. Iemand enig idee waarom Mogendorf zo lang duurt?

Mogendorf zit er nu echt aan te komen. http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=9&t=1453#p106350

Wij gaan net een week later en dan is onze bestemming een kilometer of zestig voor St. Anton.

In ieder geval via A61> Voor ons, vanuit Tilburg, is het dan het handigste om vol weg te rijden en even wat bij te laden in Urmond en dan Waldlaubersheim.

Maar alternatief is dan Mogendorf, maar dat is weer 275 km en dus weer wat opletten. Vandaar dan mogelijkheid om A3 te volgen en A7 naar Satteldorf en vandaar naar Aichstetten.

Het beste is om op dat moment aan de hand van de drukte op de wegen de route te kiezen.

Je weet dat ik adviseer om Stuttgart - Ulm te mijden vanwege rommelige stuk bij Stuttgart en heel lange werkzaamheden met al snel file tussen Stuttgart en Ulm.

OT, zie ik je vrijdag?
 
aha! Mogendorf ziet er goed uit, die is wel online over 2 weken!

Dan heb ik utrecht-zevenaar-mogendorf als optie 1 en utrecht-urmond-waldlaubersheim als optie 2 afhankelijk van verkeer.

In zuid Duitsland via Sulz-Vöhringen rijden lijkt me niet echt realistisch toch? Voor 260KM laatste stuk de bergen in moet ik wel heel erg lang laden.
 
Hier nog een wintersportganger met de Tesla. Wij zijn op vrijdag (20-2) met drie kleine kinderen van Berkenwoude (bij Gouda) via Zevenaar-Wilnsdorf-Hirschberg-Achern-Hotel Egerkingen- naar Betten in zuid zwitserland gegaan. Wel wat file gehad maar het laden ging prima, alleen in Wilnsdorf was het druk en waren niet alle stalls in gebruik maar konden we wel gelijk laden. Vanaf zevenaar kreeg ik wel wat stress omdat de reserve in het eerste stuk DL erg snel terug loopt, uiteindelijk makkelijk gehaald, Het hotel bij Egerkingen is een aanrader, mooie familiekamer en niemand bij de chargers. In de parkeergarage in Betten had ik een plekje gereserveerd naast een stopcontact, helaas zijn die in Zwitserland heel anders en had ik geen verloopstekker, op een andere plek bleek een rood stopcontact te zitten waar de rode stekker in paste helaas stopte het laden steeds na 1 min onduidelijk waarom. Tesla zwitserland gebeld, erg vriendelijk geholpen, bleek de spanning in dit stopcontact te veel te wisselen waardoor hij stopte. Daarom helaas tijdens de week niet geladen waardoor we op de terugweg niet via de lotschenbergtunnel maar om via Martigny moesten.
De terugreis was dus Betten-Martigny-Egerkingen-Achern-Waldlaubersheim (net geopend)-Urmond-Berkenwoude. We vertrokken in Betten om 18uur op zaterdag en waren op zondagochtend 6 uur thuis, bij geen enkele SC een andere Tesla gezien.
Al met al erg goed bevallen, het ritme van 2 uur rijden half uurtje verplichte pause geeft mij wel rust. Het puzzelen bij het laden hoe veel reserve mee te nemen is ook leuk waardoor de reis voor mijn gevoel niet langer was dan vorig jaar met een audi. Ik heb van meerdere mensen het aanbod gekregen om tijdens de vakantie van auto te wisselen maar ik denk dat ze ook de volgende vakantie pech hebben.
 
Leuk om lezen Korving; ik ga bijna dezelfde route doen met Pasen (Zermatt). Zal de aangename pause van de Lötschbergtunnel (wagen op trein) ook moet missen, om via Martigny te rijden en maximaal op te laden voor de terugweg, want in Täsch (waar je je wagen moet achterlaten om de trein naar Zermatt te nemen) zijn er letterlijk duizenden parkeerplaatsen maar geen enkele lader, voor zover ik zie :crying:.

Zermatt zelf heeft honderden laders (want alle wagens zijn er elektrisch - ICE's zijn verboden) maar er mogen geen privé-wagens rondrijden, dus we mogen er niet binnen met onze S'jes (tenzij we misschien een taxi-licentie aanvragen of zo!).
 
Last edited:
Op weg terug vanaf St Anton overal de enige bij de SuC's:

c9cc22f295f5b391df985e49b01c3539.jpg
 
Op weg terug vanaf St Anton overal de enige bij de SuC's:

c9cc22f295f5b391df985e49b01c3539.jpg

Is die spanband er vanaf waarop stond defect? De hoes zit nog wel om die andere stall heen. Overigens toen ik daar aan het laden was vorige week parkeerde er een grote bus om even bij de Mac wat te halen. Die plek leent zich er erg voor om geICE'd te worden door wat grotere voertuigen.
 
Last edited:
Ah dat ziet er een stuk beter uit dan toen wij er waren! Ook weer een extra SC online, maar nog steeds 7 ipv 8. Goede reis laatste stukje.

- - - Updated - - -

Is die spanband er vanaf waarop stond defect? De hoes zit nog wel om die andere stall heen. Overigens toen ik daar aan het laden was vorige week parkeerde er een grote bus om even bij de Mac wat te halen. Die plek leent zich er erg voor om geICE'd te worden door wat grotere voertuigen.

ik ben erg voor het idee van hans om pionnetjes neer te zetten met een kettinkje aan de SC. Die plaats je weer terug als je klaar bent met laden. Simpel en geeft zo'n bus of andere auto een waarschuwing.
 
Is die spanband er vanaf waarop stond defect? De hoes zit nog wel om die andere stall heen. Overigens toen ik daar aan het laden was vorige week parkeerde er een grote bus om even bij de Mac wat te halen. Die plek leent zich er erg voor om geICE'd te worden door wat grotere voertuigen.

Ja die spanband is weg, nog maar eentje defect/buiten werking. Net in Kamen ook weer de enige. Zometeen nog even Zevenaar en dan in Zwolle de baby ophalen, die heeft een week gesupercharged bij Oma.
 
Tot slot steeds een blauw-witte auto van Raedhuys. Volgens mij zijn de Raedhuys mannen hier ook wel actief op het forum, toch? Ik proefde bij deze persoon niet al teveel intentie om een praatje te maken, maar dat is verder prima en hoeft ook niet en eerlijk gezegd ben ik ook niet iemand die zo op iemand af stapt.

Dat is skiënde collega geweest. Zit niet op forum maar maakt buiten de SuC's best weleens een praatje ;-)

zo weet ik dat zijn SuC-rit hem prima is bevallen
 
Succes en sterkte, komt allemaal goed. Early adapter problems helaas......

Dit zal wel het probleem zijn met het relais in de hoofdbatterij waardoor de 12 volt accu niet meer wordt bijgeladen.

Men is nu druk bezig om de auto's waar dat risico speelt een, wat ze noemen, upgrade te geven, waardoor dat euvel niet meer kan voorkomen. De mijne is in april aan de beurt. Ze vragen de auto dan wel twee dagen, mogelijk omdat de batterij helemaal leeg moet zijn maar dat is een speculatie van mijn kant. In ieder geval is mij beloofd dat ik die twee dagen een roadster mee krijg. Ik zal mijn agenda maar even wat leeg maken voor die dagen :)

Als dit euvel verholpen is, wat zijn dan nog de risico's in de bedrijfszekerheid? Volgens mij dan bijna nul.
 
Gister uit St Anton vertrokken met -2 graden C. Onderweg nog de -6 aangetikt, in NL aangekomen met +15 C. Gemiddeld verbruik over de 1005 kilometer was 242 Wh/km en we hebben er 12 uur over gedaan.

Prima rit gehad. Tussen Wilnsdorf en Zevernaar even omgereden via Kamen om daar nog even bij te laden, en zo hele stukken toch nog lekker hard kunnen rijden. In totaal 6 (relatief korte) laadstops gehad.
 
beste allemaal, ik overweeg om voor de pasen naar st. anton te gaan met de Tesla. ik lees verschillende berichten over de superchargers welke te nemen in Duitsland. kan iemand vanaf zevenaar de meest ideale route aangeven? ik zie dat er weer nieuwe chargers bijgekomen zijn en gezien de ervaring met het service centre in adam zijn er wellicht in duitsland (keulen) wellicht ook laadmogelijkheden.

iemand nog een setje kettingen te leen voor 20 "?? tegen vergoeding uiteraard.

wij starten in het pittoreske Nunspeet.

bedankt voor jullie input.

groet Raymond