You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
beste allemaal, ik overweeg om voor de pasen naar st. anton te gaan met de Tesla. ik lees verschillende berichten over de superchargers welke te nemen in Duitsland. kan iemand vanaf zevenaar de meest ideale route aangeven? ik zie dat er weer nieuwe chargers bijgekomen zijn en gezien de ervaring met het service centre in adam zijn er wellicht in duitsland (keulen) wellicht ook laadmogelijkheden.
iemand nog een setje kettingen te leen voor 20 "?? tegen vergoeding uiteraard.
wij starten in het pittoreske Nunspeet.
bedankt voor jullie input.
groet Raymond
beste allemaal, ik overweeg om voor de pasen naar st. anton te gaan met de Tesla. ik lees verschillende berichten over de superchargers welke te nemen in Duitsland. kan iemand vanaf zevenaar de meest ideale route aangeven? ik zie dat er weer nieuwe chargers bijgekomen zijn en gezien de ervaring met het service centre in adam zijn er wellicht in duitsland (keulen) wellicht ook laadmogelijkheden.
Mooi Route Praag is straks normaal te doen, Bad Dürrenberg is erbij gekomen UNDER CONSTRUCTION, 6 stalls. Was 300 km van Lutterberg naar Nossen (Bij Dresden), nu 316 maar na 211 km de nieuwe SuC en dan nog 106 km maar naar Nossen.
Ongeveer 4-5 uurtjes rijden naar Lutterberg met onderweg 2 korte stops van 15 minuten, leeg aankomen, lunchen en laden tot 80-90% en dan 211 km naar de nieuwe SuC Bad Dürrenberg en weer maar 15-20 minuutjes laden in Nossen en dan 175 km naar Hotel in Praag waar je kan laden....
Ben zelf vanuit Praag na Nossen via Hohenwarsleben naar NL gereden (route slechts 4 km langer). Maar het is inderdaad fijn dat er nu ook een alternatieve route makkelijk te berijden is via SuC's.
Voor een goed hotel in Praag met laadmogelijkheid zie mijn eerdere post: Met de Tesla op vakantie in Europa - Page 252
Ik ga zaterdag naar Ischgl, moet iemand in Weert oppikken, dus via Urmond - Waldlaubersheim - Satteldorf - Aichstetten - Ischgl zit ik te denken.
Misschien nog St Anton erbij om niet te leeg aan te komen.
Opmerkingen en/of tips?
In Oostenrijk kan je toch gewoon met de Schuko laden, niet?
Ik heb ook een 16A ~ 32A verloop, dus krachtstroom zou ook moeten lukken.
Route is perfect. Doen wij vandaag over twee weken ook.
Stopcontacten in Oostenrijk zijn volgens mij het zelfde als hier. Dus je kunt altijd gewoon op 220 laden.
Als je in Ischl blijft dan zou ik in St Anton nog even laden en die < 50 km en later terug haal je dan gemakkelijk op dezelfde lading mocht het laden op lokatie niet gemakkelijk blijken.
Ik weet niet of ik nog veel aan het forum toe kom, ga mn best doen.Ik ga volgende week dinsdag naar Ischgl. Ben benieuwd naar je ervaring op zaterdag
Ik denk dat ik op die route bad rappenau pak voor lunch en laden ipv Sattledorf, dan heb je daarna naar Aichstetten twee opties afhankelijk van drukte. Via Stuttgart is drukker, maar wel 20-25 minuten korter.
Klopt helemaal. Afgelopen zaterdag via Satteldorf gereden en op die route kun je goed doorrijden. Tot kort na Aichstetten, waar ik pech kreeg, verliep de reis zeer voorspoedig. Geladen bij Waldlaubersheim, Satteldorf en Aichstetten. Vanuit mijn woonplaats scheelt het een stop.:smile: Oh ja, in Oostenrijk hebben ze op veel plaatsen (ook hotels) 380v aansluitingen (rode CEE stekker).Via Stuttgart is in kilometers wel korter maar ik raad hem niet aan. Er is een stuk heuvelachtige Autobahn met zelfs een opsplitsing (zeer brede middenberm) waar een lange snelheidslimiet geldt en kans op file geeft, bij Stuttgart zelf kan file zijn, (heeft mij een paar weken geleden een klein half uur extra gekost) en er is een erg lange Baustelle die ook file kan geven. Via Satteldorf kun je behoorlijk doorrijden.