Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
beste allemaal, ik overweeg om voor de pasen naar st. anton te gaan met de Tesla. ik lees verschillende berichten over de superchargers welke te nemen in Duitsland. kan iemand vanaf zevenaar de meest ideale route aangeven? ik zie dat er weer nieuwe chargers bijgekomen zijn en gezien de ervaring met het service centre in adam zijn er wellicht in duitsland (keulen) wellicht ook laadmogelijkheden.

iemand nog een setje kettingen te leen voor 20 "?? tegen vergoeding uiteraard.

wij starten in het pittoreske Nunspeet.

bedankt voor jullie input.

groet Raymond

Deze tip kreeg ik van Hans om de wegwerken rond Stuttgart te vermijden:

Zevenaar
Wilnsdorf (eventueel eerst nog extra stop in Kamen)
Neuberg
Satteldorf
Aichstetten
St Anton

Overal net zoveel laden tot je minimaal 15% extra hebt volgens de trip planner en dan hup door naar de volgende SuC
 
beste allemaal, ik overweeg om voor de pasen naar st. anton te gaan met de Tesla. ik lees verschillende berichten over de superchargers welke te nemen in Duitsland. kan iemand vanaf zevenaar de meest ideale route aangeven? ik zie dat er weer nieuwe chargers bijgekomen zijn en gezien de ervaring met het service centre in adam zijn er wellicht in duitsland (keulen) wellicht ook laadmogelijkheden.

Mogendorf is bijna klaar http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=9&t=1453&start=5660

Daarna zijn er volgens mij 4 opties:
- via zevenaar - mogendorf - hirschberg/bad rappenau/sattledorf - aichstetten - sankt anton (kortste route maar druk traject)
- via zevenaar - wilnsdorf - hirschberg/bad rappenau/sattledorf - aichstetten - sankt anton (wilnsdorf is om, maar de weg is rustiger)
- via urmond - waldlaubersheim - sattledorf/bad rappenau - aichstetten - sankt anton (om, maar je vermijd wel ruhrgebied)
- via kamen - malsfeld - gramschatzer wald - aichstetten - sankt anton (vanuit nunspeet zelfde als via urmond en rijdt ook rustig)

Ik ga over 10 dagen naar st anton vanuit utrecht. Waarschijnlijk nemen we dan optie via Urmond, behalve als de A2 dan vast staat. Die route is voor mij 10 minuten langer, maar ik vermijd het ruhrgebied rond ochtendspits.

De ervaring leert me dat al te veel van te voren de hele route plannen niet zoveel nut heeft. Als je eenmaal bij wilnsdorf, mogendorf of waldlaubersheim bent dan zijn er inmiddels verschillende opties om Duitsland te doorkruizen. Afhankelijk van actueel verkeer, drukte bij SUC's en hoe lang laden op dat moment uitkomt kun je nog swichten. Een stop in Hirschberg is bijvoorbeeld niet nodig, maar hebben wij laatst wel gedaan omdat het laden bij wilnsdorf langzaam ging. Dus beste vervolgplanning gaat via de NAV en via http://www.daglievemensen.nl/tesla/hoogte.htm.

Ik ga kijken of het ons lukt het PR Utrecht - Sankt Anton van 10:40 te verbreken :)


p.s. Sneeuwkettingen met Pasen in sankt anton lijkt me niet echt nodig...
 
Mooi Route Praag is straks normaal te doen, Bad Dürrenberg is erbij gekomen UNDER CONSTRUCTION, 6 stalls. Was 300 km van Lutterberg naar Nossen (Bij Dresden), nu 316 maar na 211 km de nieuwe SuC en dan nog 106 km maar naar Nossen.
Ongeveer 4-5 uurtjes rijden naar Lutterberg met onderweg 2 korte stops van 15 minuten, leeg aankomen, lunchen en laden tot 80-90% en dan 211 km naar de nieuwe SuC Bad Dürrenberg en weer maar 15-20 minuutjes laden in Nossen en dan 175 km naar Hotel in Praag waar je kan laden....
 
Mooi Route Praag is straks normaal te doen, Bad Dürrenberg is erbij gekomen UNDER CONSTRUCTION, 6 stalls. Was 300 km van Lutterberg naar Nossen (Bij Dresden), nu 316 maar na 211 km de nieuwe SuC en dan nog 106 km maar naar Nossen.
Ongeveer 4-5 uurtjes rijden naar Lutterberg met onderweg 2 korte stops van 15 minuten, leeg aankomen, lunchen en laden tot 80-90% en dan 211 km naar de nieuwe SuC Bad Dürrenberg en weer maar 15-20 minuutjes laden in Nossen en dan 175 km naar Hotel in Praag waar je kan laden....

Ben zelf vanuit Praag na Nossen via Hohenwarsleben naar NL gereden (route slechts 4 km langer). Maar het is inderdaad fijn dat er nu ook een alternatieve route makkelijk te berijden is via SuC's.

Voor een goed hotel in Praag met laadmogelijkheid zie mijn eerdere post: Met de Tesla op vakantie in Europa - Page 252
 
Ben zelf vanuit Praag na Nossen via Hohenwarsleben naar NL gereden (route slechts 4 km langer). Maar het is inderdaad fijn dat er nu ook een alternatieve route makkelijk te berijden is via SuC's.

Voor een goed hotel in Praag met laadmogelijkheid zie mijn eerdere post: Met de Tesla op vakantie in Europa - Page 252

Hoi Merijn,

Ik zit net onder Rotterdam en dan is de route toch echt 40km korter nu en liggen naar mijn mening de SuC's ook idealer qua onderlinge afstand. Ik heb idd je verhaal van Praag gelezen, erg welkom!
 
Ik ga zaterdag naar Ischgl, moet iemand in Weert oppikken, dus via Urmond - Waldlaubersheim - Satteldorf - Aichstetten - Ischgl zit ik te denken.
Misschien nog St Anton erbij om niet te leeg aan te komen.
Opmerkingen en/of tips?

In Oostenrijk kan je toch gewoon met de Schuko laden, niet?
Ik heb ook een 16A ~ 32A verloop, dus krachtstroom zou ook moeten lukken.
 
Ik ga zaterdag naar Ischgl, moet iemand in Weert oppikken, dus via Urmond - Waldlaubersheim - Satteldorf - Aichstetten - Ischgl zit ik te denken.
Misschien nog St Anton erbij om niet te leeg aan te komen.
Opmerkingen en/of tips?

In Oostenrijk kan je toch gewoon met de Schuko laden, niet?
Ik heb ook een 16A ~ 32A verloop, dus krachtstroom zou ook moeten lukken.

Route is perfect. Doen wij vandaag over twee weken ook.

Stopcontacten in Oostenrijk zijn volgens mij het zelfde als hier. Dus je kunt altijd gewoon op 220 laden.

Als je in Ischl blijft dan zou ik in St Anton nog even laden en die < 50 km en later terug haal je dan gemakkelijk op dezelfde lading mocht het laden op lokatie niet gemakkelijk blijken.
 
Route is perfect. Doen wij vandaag over twee weken ook.

Stopcontacten in Oostenrijk zijn volgens mij het zelfde als hier. Dus je kunt altijd gewoon op 220 laden.

Als je in Ischl blijft dan zou ik in St Anton nog even laden en die < 50 km en later terug haal je dan gemakkelijk op dezelfde lading mocht het laden op lokatie niet gemakkelijk blijken.

Dank Hans!
Ben blij dat ik het een beetje snap.
 
Ik ga volgende week dinsdag naar Ischgl. Ben benieuwd naar je ervaring op zaterdag
Ik weet niet of ik nog veel aan het forum toe kom, ga mn best doen.
Hier alvast de route van Urmond naar Ischgl (Zonder St. Anton, maar daar rij je langs):

Route

We kunnen ook een Tesla borreltje doen, als mijn vrienden het gehad hebben met mijn Tesla fanboy verhalen.
 
Ik denk dat ik op die route bad rappenau pak voor lunch en laden ipv Sattledorf, dan heb je daarna naar Aichstetten twee opties afhankelijk van drukte. Via Stuttgart is drukker, maar wel 20-25 minuten korter.

Mijn ervaring in Oostenrijk en Duitsland (beide idd zelfde stekkers als NL en gewoon 220) is dat men heel vaak gewoon een stopcontact aan de buitenkant van een pension/hotel heeft zitten naast de parkeerplaats. Gewoon verlengsnoertje mee, beetje laden aan het begin zodat je zeker weet dat het werkt en voor lokale kilometers en dan de nacht voor vertrek helemaal aftoppen werkte bij ons prima.

Vorig jaar terug uit Anton lag ons gemiddelde gebruik op de eerste 25 kilometer op -50 en de projected range op 999 km, dus dan kan je onderweg ook nog wat opladen:)

IMG_2235.JPG
 
Ik denk dat ik op die route bad rappenau pak voor lunch en laden ipv Sattledorf, dan heb je daarna naar Aichstetten twee opties afhankelijk van drukte. Via Stuttgart is drukker, maar wel 20-25 minuten korter.

Via Stuttgart is in kilometers wel korter maar ik raad hem niet aan. Er is een stuk heuvelachtige Autobahn met zelfs een opsplitsing (zeer brede middenberm) waar een lange snelheidslimiet geldt en kans op file geeft, bij Stuttgart zelf kan file zijn, (heeft mij een paar weken geleden een klein half uur extra gekost) en er is een erg lange Baustelle die ook file kan geven. Via Satteldorf kun je behoorlijk doorrijden.
 
Via Stuttgart is in kilometers wel korter maar ik raad hem niet aan. Er is een stuk heuvelachtige Autobahn met zelfs een opsplitsing (zeer brede middenberm) waar een lange snelheidslimiet geldt en kans op file geeft, bij Stuttgart zelf kan file zijn, (heeft mij een paar weken geleden een klein half uur extra gekost) en er is een erg lange Baustelle die ook file kan geven. Via Satteldorf kun je behoorlijk doorrijden.
Klopt helemaal. Afgelopen zaterdag via Satteldorf gereden en op die route kun je goed doorrijden. Tot kort na Aichstetten, waar ik pech kreeg, verliep de reis zeer voorspoedig. Geladen bij Waldlaubersheim, Satteldorf en Aichstetten. Vanuit mijn woonplaats scheelt het een stop.:smile: Oh ja, in Oostenrijk hebben ze op veel plaatsen (ook hotels) 380v aansluitingen (rode CEE stekker).
 
Dank Hans:) ik ben tot nog toe zo onder de indruk van de fileprognose van de navi, dat ik ter plekke beslis, maar zal via sattledorf voordeel bij twijfel geven. 1 weken geleden ook via die route probleemloos de voorjaarsvakantie zaterdag doorgekomen inderdaad
 
Er is weer een nieuwe Baustelle opgedoken. Sangershausen, op de weg naar Leipzig. De uitbreiding gaat gewoon door dus. Mooi.

Hopelijk ook snel eentje op de A3 erbij, Wertheim?, zodat de omweg naar Gramschatzerwald (volgens mij ruim 40 km extra) niet meer nodig is.

Let trouwens op wie die kant op gaat. Ik lees dat Gramschatzerwald door het afsluiten van een Ausfahrt vanuit het zuiden niet bereikbaar is.