Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet er nog eens (gebaseerd op situatie die ik bij Aichstetten zag een paar weken geleden):

Goh, jammer dat er zeven wachtenden voor ons zijn om te kunnen tanken. Dat duurt wel even. En kijk eens, de Superchargers zijn bijna allemaal vrij!

Jazeker, zaterdag voor het eerst naar Oostenrijk gereden met gezin. Spannend en toch maar tussen 110 en 140 max gereden. Anders dan de A6 die trouwens ook veel betere stoelen had. Bijna overal alleen geladen tot max. 3 bij vertrek in Aichstetten. Inderdaad druk en in de rij voor dino sap. Hoewel nu niet zo duur meer per liter.
image.jpg

image.jpg
 
kom, kom.. ik heb het overleefd hoor.. overigens, het idee dat je overal in DE maar door kan racen is al lang achterhaald..waar het kan doe ik het graag en met veel plezier..maar anders kan ook hoor.. heb alleen een hekel aan gezeik IN de auto.. wat anderen om me heen op de weg er van denken zal me echt worst zijn... Waarom maken zo veel mensen zich daar toch zo druk over ?? Tot nu toe zie ik in DE alleen maar duimen omhoog, ongeacht de snelheid waarmee ik rij.

+1
.
 
Je zegt het Hendrik, maar ik zat daar wel aan te denken, om alleen te gaan rijden. Maar vooral op de terugweg vind ik het te link. Na een dag fanatiek skiën stap ik in de auto. Je bent dan erg rozig en ik ken mezelf, ik kan dan te slaperig worden. Maar ik doe dit weekend skiën al 15 jaar, altijd op dezelfde manier (ICE dus), en ik baal nu gewoon van de gemiste kans om met mijn auto te gaan.
Volgens mij is het omgekeerde waar. In januari 's nachts in mijn uppie naar Oostenrijk gereden om te skien en met de Tesla krijg je de mogelijkheid om even uit te rusten, powernap en kop koffie en weer door. Dat is beter als in een ruk door..
 
Ebullio, hoe lang heb je er over gedaan? Stuk Urmond naar Ischgl. Woon zelf in Den Bosch, dus + 1 uur
Vanaf aankomst in Urmond (100% geladen in Rotterdam,moest nog jongens ophalen in Barendrecht en Weert) tot aankomst in St Anton hebben we er dik 10 uur over gedaan. Daar hebben we 1 biertje gedronken en zijn we zo'n 45 km doorgereden tot Ischgl.
Stuk van Aichstetten naar st Anton kan je halen met minder dan 20% SOC in de trip planner, maar je kan ook langer laden en Ischgl als bestemming instellen. Als je niet zeker weet of je in Ischgl kan laden, zorgen er dan voor dat je laadt tot Ischgl en terug naar St Anton (weet niet of dat haalbaar is vanuit aichstetten)
Als je toch in St Anton gaat laden, dan lijkt het me beter om niet de Tesla navigatie te volgen, die stuur je namelijk voor de tunnel van de weg af en dan moet je een heel stuk over kronkelweggetjes rijden, terwijl als je de tunnel neemt je veel sneller bij de Suc bent, wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen?
Na het laden zaten we namelijk erg snel weer op de doorgaande weg naar Ischgl en hoefden we niet dat hele stuk terug te rijden.
Ik sta nu in de grote parkeergarage in Ischgl, heb geen laadmogelijkheden gezien daar, wij gaan de dag voor vertrek laden voor de deur van het hotel (tip: niet tot 100% laden, want eerste stuk is omlaag en dan wil je regen kunnen gebruiken).
Onderweg is Merijn zijn hoogteprofiel samen met de typical range en nog te rijden afstand ook zeer behulpzaam, want ik zie de tripcalculator soms rare dingen doen.
Voor een apres ski afspraak kun je me PMen!
 
Heeft er iemand ervaring met Rotterdam - Kopenhagen. Ik wil het weekend van goede vrijdag/pasen die kant op rijden. Met de EV-tripplanner komt de volgende route naar voren (Emsburen - Hamburg - Rodekro - Koge), maar twijfel zelf of het echt haalbaar is om van Emsburen naar Hamburg te komen. Zo wie zo een full charge, maar 362 km is volgens mij echt te veel in Duitsland. Een ander alternatief is Emsburen - Lauenau - Hamburg - Rodekro - Koge. Graag advies voor de beste route. Het scheelt alleen aan reistijd al 45 minuten en 1x laden extra.

Via B214 is het 270km van Emsburen naar SeC Hamburg. Heb het met slecht weer (koud, regen en wind) gereden, vol vertrokken, aangekomen met 50km over. Via B214 gaat niet hard, maar scheelt weer 20km.
 
Dat het jouw niet boeit kan ik me voorstellen, mij ook niet wat ze van me denken echter ik draag het EV rijden een warm hart toe en geloof me maar dat dit niet helpt. Ik heb vaak genoeg in mijn (zakelijke) omgeving gehoord van Audi/BMW/Mercedes rijders dat ze weer een Tesla hebben zien stumperen door achter een vrachtauto te hangen op wintersport, of in Duitsland 100 km moeten rijden.... Dat zijn toch echt de potentiële nieuwe Tesla rijders (Zakelijk, voldoende geld) die ik graag wil overtuigen van het tegendeel... Maar ik respecteer ieder zijn overwegingen, maar deel gewoon mijn mening en geef daarbij uitleg over de feiten wat het mogelijk voor gevolgen kan hebben.. meer niet.

Ps, maar nogmaals. Route Emsburen - Hamburg is maar 267 als de SuC bij Hotel Lindtner open is (zal dan echt wel met Pasen) en anders 295 tot aan het SuC bij de SeC Hamburg.. géén 366km. Ray, mogelijk in de war met Rated KM wat de planner aangeeft wat je kwijt bent op die route ipv de echte KM?

Ik heb het met evtripplanner gedaan en die gaf 362 km aan, vandaar. Zal nog eens testen met Googlemaps. Thanx
 
Beste,


welk traject heb je gevolgd. Van Urmond naar Hirschberg SuC geeft Google maps 332 km, is dat comfortabel haalbaar ?

groet,


Philip Van Dessel

ha philip,

332 is absoluut niet comfortabel haalbaar. Maximum afstand tussen SC's ligt bij comfortabel rijden en niet te lang laden rond de 240-260 km.
Vanuit urmond naar sankt anton is hiirschberg geen logische stop.
Ik zou deze route volgen: urmond - waldlaubersheim - bad rappenau - (eventueel satteldorf) - aichstetten - sankt anton
site die ik gebruik om een goed overzicht van de route en opties te krijgen is: http://www.plugshare.com/

veel succes,
Merijn
 
ha philip,

332 is absoluut niet comfortabel haalbaar. Maximum afstand tussen SC's ligt bij comfortabel rijden en niet te lang laden rond de 240-260 km.
Vanuit urmond naar sankt anton is hiirschberg geen logische stop.
Ik zou deze route volgen: urmond - waldlaubersheim - bad rappenau - (eventueel satteldorf) - aichstetten - sankt anton
site die ik gebruik om een goed overzicht van de route en opties te krijgen is: http://www.plugshare.com/

veel succes,
Merijn

Hier volledig mee eens. Het is niet meer nodig om trajecten van meer dan 250 km in te plannen. Dat vraagt veel laadtijd. Beter korte trajecten, je kunt zelfs Bad Rappenau èn Satteldorf doen, dan ben je heel snel weer op weg. Ik plan meestal via Superchargers .
 
Beter korte trajecten,

Gisteren met twee van mn duvels en m'n ouwe moer van Voorburg naar Midden-Drenthe en retour gereden. Moeders moet elke drie kwartier rug en benen strekken. Dat werden dus sprintjes van huis naar SuC Adam naar SuC Zwolle naar bestemming, en zo weer terug. Op de heenweg in Zwolle wat langer koffie gedronken en daarmee waren de andere laadbeurten amper een kwartier, en dan weer vol genoeg om te racen . (ik voelde wel af en toe ogen over de displays zwerven maar die vonden niet wat ze zochten en ik denk dat ze toch nog steeds gelooft dat de andere weggebruikers echt totaal niet opschoten :rolleyes:).
 
Hier volledig mee eens. Het is niet meer nodig om trajecten van meer dan 250 km in te plannen. Dat vraagt veel laadtijd. Beter korte trajecten, je kunt zelfs Bad Rappenau èn Satteldorf doen, dan ben je heel snel weer op weg. Ik plan meestal via Superchargers .

ik ga donderdag rijden naar SA hans, weet nog niet zeker of ik je tip vermijden stuttgart - ulm ga opvolgen of zo eigenwijs ga zijn om toch voor de kortere route te kiezen. Als je achteraf gelijk had, dan zal ik hier schuld bekennen:redface: Ik denk wel dat ik voor route Urmond ga ipv via Mogendorf.

Als je trouwens echt snel wil zijn, dan denk ik dat je met stukken van 230 km zoals Bad Rappenau - Aichstetten sneller af ben dan wat harder rijden en dan nog satteldorf meepakken. je bent toch even bezig met de weg af, laden en weer terug en tegen stilstaan is bijna niet op te rijden. Behalve zoals wij tijdens de voorjaarsvakantie hadden: willnsdorf was vol en laden ging te langzaam en daarom besloten we eerder weer te gaan rijden en ook hirschberg nog mee te pakken.
 
ik ga donderdag rijden naar SA hans, weet nog niet zeker of ik je tip vermijden stuttgart - ulm ga opvolgen of zo eigenwijs ga zijn om toch voor de kortere route te kiezen. Als je achteraf gelijk had, dan zal ik hier schuld bekennen:redface: Ik denk wel dat ik voor route Urmond ga ipv via Mogendorf.

Als je trouwens echt snel wil zijn, dan denk ik dat je met stukken van 230 km zoals Bad Rappenau - Aichstetten sneller af ben dan wat harder rijden en dan nog satteldorf meepakken. je bent toch even bezig met de weg af, laden en weer terug en tegen stilstaan is bijna niet op te rijden. Behalve zoals wij tijdens de voorjaarsvakantie hadden: willnsdorf was vol en laden ging te langzaam en daarom besloten we eerder weer te gaan rijden en ook hirschberg nog mee te pakken.

Inderdaad is de route over Satteldorf 24 km langer. Ik heb beide routes een aantal malen gereden en je komt natuurlijk altijd aan. Ik ben alleen een paar keer geschrokken van een tientallen kilometers lange Baustelle tussen Ulm en Stuttgart met snelheidsbeperking door versmalling en heel snel kans dat het verkeer stokt. De laatste keer kon ik richting Stuttgart wel doorrijden, zij het met 70 - 80 km/uur maar de andere kant was dramatisch. Dan is er het stuk waar het erg heuvelachtig is en de Autobahn in twee wordt gesplitst en je een erg lang stuk 80 hebt omhoog of omlaag waar het ook snel vastloopt. Dan had ik ter hoogte van Stuttgart ook nog een grote file.
De heenweg van die trip was ik via Satteldorf gegaan en behalve enkele korte Baustellen met snelheidsbeperking waren er stukken waar ik met een, voor mijn doen, hoge snelheid van 150 kon cruisen.

Tja, die stops. Ik heb de omdenkslag gemaakt waarbij de nadruk niet op een korte reistijd ligt maar op plezier tijdens de reis. Dan zijn die korte stops, want je bent echt snel weer weg, een relaxte onderbreking en in de beleving is de reis in zijn totaal korter (hoewel dat in kloktijd natuurlijk niet zo is).

Ik verheug mij al op volgende week. Dan gaan we weer op kraamvisite, nu met zes in onze Model S. Naast mijn eigen gezin met twee meiden van 5 en 7 gaat een dochter van mij mee met haar dochter van 1,5. Wordt leuk tripje. Vertrekken donderdag na schooltijd en dan naar Waldlaubersheim (overnachting op paar km afstand, laden doe ik wel als ze slapen dus die telt niet mee :)
 
Te vaak stoppen is slecht voor mijn reisgenoten, gaan ze nog meer van roken:tongue:

Mijn omdenkslag heeft geleid tot een ander soort plezier: hoe kom ik nog sneller (en vooral dus slimmer) op bestemming dan de vorig trip. Mijn time to beat is 10:52 Utrecht - Sankt Anton. Dus met nieuwe route opties moeten we 10:30 kunnen redden:biggrin:

p.s. ik hoop voor die 5 medepassagiers dat je wel een de rear facing seats er bij hebt?
 
Heeft er iemand ervaring met Rotterdam - Kopenhagen. Ik wil het weekend van goede vrijdag/pasen die kant op rijden. Met de EV-tripplanner komt de volgende route naar voren (Emsburen - Hamburg - Rodekro - Koge), maar twijfel zelf of het echt haalbaar is om van Emsburen naar Hamburg te komen. Zo wie zo een full charge, maar 362 km is volgens mij echt te veel in Duitsland. Een ander alternatief is Emsburen - Lauenau - Hamburg - Rodekro - Koge. Graag advies voor de beste route. Het scheelt alleen aan reistijd al 45 minuten en 1x laden extra.

Hallo Ray,

ik rij ook op Goede Vrijdag naar Koge, en daarna door naar Zweden en Noorwegen.
Ik kies vanuit omgeving Eindhoven voor de route Kamen - Lauenau - Hamburg, en dan naar Puttgarden.
Daar de veerboot naar Rodbyhavn, van daar door naar Koge. Op die manier is Hamburg - Koge 299 km, waarvan 20 km op de boot.
Scheelt kilometers en laadtijd. CU in Koge?
 
ik ga donderdag rijden naar SA hans, weet nog niet zeker of ik je tip vermijden stuttgart - ulm ga opvolgen of zo eigenwijs ga zijn om toch voor de kortere route te kiezen. Als je achteraf gelijk had, dan zal ik hier schuld bekennen:redface: Ik denk wel dat ik voor route Urmond ga ipv via Mogendorf.

Als je trouwens echt snel wil zijn, dan denk ik dat je met stukken van 230 km zoals Bad Rappenau - Aichstetten sneller af ben dan wat harder rijden en dan nog satteldorf meepakken. je bent toch even bezig met de weg af, laden en weer terug en tegen stilstaan is bijna niet op te rijden. Behalve zoals wij tijdens de voorjaarsvakantie hadden: willnsdorf was vol en laden ging te langzaam en daarom besloten we eerder weer te gaan rijden en ook hirschberg nog mee te pakken.
Het advies van Hans is met recht de betere oplossing. Vorige week naar Oostenrijk geweest en op de heenweg via Satteldorf en terug via Stuttgart (met stop in Bad Rappenau). Terug via Stuttgart is goed te doen, maar vergt tijd. Op dit gedeelte is een Baustelle van ongeveer 25 km in beide richtingen. Dit zorgt er voor dat je verbruik wel laag is.:biggrin:. Vanuit Stuttgart richting Ulm zit een forse stijging bij Mühlhausen im Tale. Hier splitst de snelweg zich. Bij dit gedeelte staat het regelmatig vast. Via Satteldorf is dus iets langer, maar zeker sneller. Persoonlijk vind ik de route via Stuttgart wel mooier:smile:.
Ben het met je eens dat meer stops niet sneller is. Van de snelweg af, etc kost je al snel minstens 5 minuten tijd. Daar gaat je winst..

oh, zie nu dat Hans dit ook al heeft toegelicht...
 
En de file info op de navi pakt dit stuk dus niet adequaat genoeg mee is jullie inschatting? Of is het vooral dat het vervelender rijden met als die werkzaamheden? wij werden een paar weken geleden namelijk ook via Satteldorf gestuurd vanwege lange file op de weg stuttgart - ulm

- - - Updated - - -

Natuurlijk, nam de kinderen mee naar Tesla hier in Tilburg om te proberen hoe ze erin pasten en ze waren gelijk verkocht. Auto heet sindsdien "Achteruitauto".

Veel succes en plezier! We horen het wel hoe het gegaan is.

ik had er een tijdje geleden eentje te leen van een collega. Kinderen vonden het inderdaad fantastisch om achteruit te kunnen kijken (vanaf 5 ongeveer kunnen ze over de achterklep heen kijken) en om een eigen plekje te hebben, maar de politie vond het wat minder fantastisch. Twee keer aangehouden in een weekend om te laten zien dat ik dat echt niet zelf dr in had geknutseld:)