Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Nog nooit in Emsburen geladen dus vraag me af hoe het restaurant daar is? Hoor het graag.
Ik ben er vandaag 2 keer gestopt (heen- en terugweg Hannover). De chargers zijn neergezet aan het begin van een een enorm parkeerterrein van een enorm tuincentrum, zo ver van de ingang af dat de kans op ICE-ing door tuincentrumbezoekers nihil is. Hier kun je alleen met de lunch terecht, 's avonds is het desolaat. Als je echter 300 meter de andere kant oploopt kom je uit bij een McDonalds en een benzinestation waar ook een koffie/broodjescorner bij zit.

Verder lijkt het erop dat het aantal laadplekken hier binnenkort wordt uitgebreid van 4 naar 8 (4 nieuwe chargers staan klaar, met de hoes er nog om). Kennelijk verwacht Tesla nog een forse toename in het gebruik van deze SuC; vandaag stond ik er 2 keer alleen.
 
Last edited:
Verder lijkt het erop dat het aantal laadplekken hier binnenkort wordt uitgebreid van 4 naar 8 (4 nieuwe chargers staan klaar, met de hoes er nog om). Kennelijk verwacht Tesla nog een forse toename in het gebruik van deze SuC; vandaag stond ik er 2 keer alleen.
Dat binnenkort is betrekkelijk. De extra 4 staan er al vanaf de opening vorig jaar meen ik. Wellicht dat de verwachting is dat dat gebied nog verder ontwikkeld gaat worden waardoor Tesla meer trafic verwacht.
 
Hamburg SuC - Koge via Putgarden: 287 km, 4 uur 12 min.
Hamburg SuC - Rodekro - Koge: 436 km, 4 uur 11 min. + laadtijd in Rodekro.
Boot van Puttgarden naar Rodby vaart ieder half uur, prijs vanaf 39,--.
Boottocht duurt 45 minuten, mooie onderbreking van de reis (bij mooi weer....).

Andreas, ik zie dat voor heen en weer met twee mensen en auto het € 182,00 is. Dat is wel wat meer als de € 39,00 die jij noemt. Ik zit op directferries.com. En je moet van tevoren reserveren volgens mij. Andere site kom ik zelfs op € 214. Voor dit geld rij ik ook graag rond.
 
Leuk, Emsburen...vrouw heeft ander idee van de auto volladen.
0ec26294fb1c68132dc3affe6dc67aa5.jpg
 
Van de zomer ga ik met S naar Italië. Vanuit Eindhoven naar het Gardameer. Twijfel Hoe ik moet rijden via Duitsland of via Zwitserland? Iemand ervaring?

Inkoppertje zou zijn : Wacht even op 6.2

Maar wat bedoel je precies? Via Duitsland of Frankrijk misschien? Dan zou ik 100% voor Duitsland gaan.

Schermafbeelding 2015-03-19 om 20.19.38.png
Schermafbeelding 2015-03-19 om 20.20.00.png
Dit zou ik doen. Grootste traject is naar Waldlaubersheim maar je vertrekt natuurlijk vol uit Eindhoven. Terug kun je overwegen om ook even Urmond aan te doen op laatste stukje. Route lijkt me geen enkel probleem. 865 km tot laatste SuC.
 
Last edited:
Bedankt Hans, dacht ook aan die route. de eerste trip naar Waldlaubergheim is het verst. 292 km. Is dit goed te doen met volle auto?

Ik zou het even laten afhangen van het weer. In de zomer als het > 20 graden is en niet veel wind zou ik het gerust doen.

Maar bij twijfel kun je even heel snel, al is het 25 km, bijladen in Urmond. Jammer is alleen dat je nog erg vol zit en het dus niet zo snel laadt.

Alternatief kan zijn:

Schermafbeelding 2015-03-19 om 21.05.17.png
Schermafbeelding 2015-03-19 om 21.05.26.png



Via Urmond is 20 km extra t.o.v. rechtstreeks naar Waldlaubersheim.

Deze route is in totaal ongeveer 40 tot 45 km "om" maar eerste traject is 70 km korter dus rijdt wat geruster.
 
Ik zou het even laten afhangen van het weer. In de zomer als het > 20 graden is en niet veel wind zou ik het gerust doen.

Maar bij twijfel kun je even heel snel, al is het 25 km, bijladen in Urmond. Jammer is alleen dat je nog erg vol zit en het dus niet zo snel laadt.

Alternatief kan zijn:

View attachment 75303View attachment 75304


Via Urmond is 20 km extra t.o.v. rechtstreeks naar Waldlaubersheim.

Deze route is in totaal ongeveer 40 tot 45 km "om" maar eerste traject is 70 km korter dus rijdt wat geruster.


Ga idd in de zomer +20 graden. Vertrek s nachts dus de drukte zal meevallen. Ga het rechtstreeks proberen naar Waldlaubergheim maar start rustig. Just in case
 
Ga idd in de zomer +20 graden. Vertrek s nachts dus de drukte zal meevallen. Ga het rechtstreeks proberen naar Waldlaubergheim maar start rustig. Just in case

Om je een hart onder de riem te steken, in oktober heb ik, ook in de nacht, het traject Regensburg - Wenen (Hengersberg was er nog niet) ook in één keer gereden. Dat is 390 km. Had zelfs nog 30 rest over. Echt kwestie van beleid en rechtervoet dus gaat helemaal goed komen.

Trouwens, niet gek opkijken als de SuC bij Kreuz Kerpen (Sindorf) er van de zomer bij is gekomen. Staat als coming soon bij Tesla. Dan helemaal geen probleem. Wij rijden over een precies een week naar Oostenrijk en vanuit Tilburg is het weer wat verder. Daarom gaan wij wel even langs Urmond.