Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Eind April, en anders in de loop van Mei wil ik (buiten de schoolvakanties) een lang weekend besteden aan het rijden van de route naar het Lago Maggiore.
In de zomerperiode kan ik dan met gerust hart de kleine meenemen....

Het zou leuk zijn om dit met een paar Tesla rijders uit de omgeving Eindhoven te doen. Dan krijgen we meteen een soort business clubje bij elkaar waarmee we regelmatig bij vd Valk EHV sushi kunnen gaan eten:rolleyes:.

Idee is op dit moment om van donderdag op vrijdag 's nachts (liefst via 61) naar Cannobio te rijden.

1.jpg


Ik kan daar normaliter staanplaatsen / huurcaravan / appartementje regelen.
Ochtend om bij te slapen, middag / avond even genieten van het dorpje. Zaterdag dan een ronde om het Lago Maggiore zelf (is met af en toe stoppen echt een dagtrip); bijladen bij Suc Rivera (is maar klein beetje buiten die route) en dan weer terug naar Camping.

2.jpg



Dan op zondag een route (via Rivera even helemaal vol) meer van lugano, Westkant Como (waar Hammond laatst met de 4C reed) en dan via st Moritz naar st Anton... Mooie dagtocht denk ik dan weer....

3.jpg


En dan van daaruit terug op maandag...

Op deze manier een roadtrip met van alles er in (nacht / meren / bergen / zon / lekker eten / leuk gezelschap?).....

Mocht het iets te lang worden dan kan de tocht om het lago maggiore evt vervallen, hoewel dat wel een hele mooie tocht is om met een paar tesla's door al die dorpjes aan het meer te rijden.

Neem gerust contact met me op.....

De meesten zullen mijn contactgegevens al hebben, en anders kun je die per pm wel krijgen. op de site van "mijnforumnaam".nl is natuurlijk ook snel een telefoonnnummer gevonden :smile:

De grootste uitdaging gaat denk ik worden een geschikt weekend te vinden waarin zoveel mogelijk tesla's met hun berijders meekunnen....
Op basis van de eerste reacties lijkt het weekend van (nacht van 7 op) 8 Mei tot 11 Mei het meest geschikt. (daarna komen we ook veel te dicht bij de e-rally)
 
Last edited:
Andreas, ik zie dat voor heen en weer met twee mensen en auto het € 182,00 is. Dat is wel wat meer als de € 39,00 die jij noemt. Ik zit op directferries.com. En je moet van tevoren reserveren volgens mij. Andere site kom ik zelfs op € 214. Voor dit geld rij ik ook graag rond.
Het is vanaf €39 (enkele reis). Op goede vrijdag en 2e paasdag is het goedkoopste €67 (vanaf 17.20u is dat).
Zou je drie weken later gaan dan is het wel €39 enkele reis.
 
AnalasiZ, gaaf idee. Ik zit rond die tijd met een groep vrienden op zo'n 2-wieler met blèrpijpen in die buurt. Zal dus niet van de partij zijn. Kan me nog wel herinneren dat de weggetjes langs het Lago Maggiore erg smal kunnen zijn.

Is me bekend. Zelf ben ik als kind elk jaar in Cannobio geweest dus omgeving is erg vertrouwd. Het stuk tot aan Cannobio is sindsdien in ieder geval een stuk verbeterd (het slechtste stukje bij Ascona wordt tegenwoordig met een tunnel ge-bypassed.

En zolang er vrachtwagens en campers rijden zal het met de Model S ook wel lukken.

Ik ben nog wel benieuwd naar mogelijke alternatieven voor het stuk via st Mortitz... dus als er ervaringsdeskundigen zijn....
 
werkt het met een verlengkabel?

Ik ben bang van niet of het is kostbaar. In ieder geval duurder dan de 44 euro die Laadkabelwinkel voor een verlengkabel vraagt :)

dag,
wij gaan deze zomer naar Noord Spanje. Via de SuC wordt dat geen probleem. Eenmaal in Spanje kan het wat lastiger worden, er zijn daar niet/ nauwelijks laadpalen. Gelukkig kunnen we bij onze vakantie huizen laden. Vraag is wel of de tesla laadkabel lang genoeg is (5 meter). Een verlengkabel lijkt nodig.
Ik kom verschillende posts tegen hierover. Ook van jullie.
Wat ik me afvraag, werkt het ook? De Tesla technicians zijn erg terughoudend nl.
thanks alvast
leonie
 
25 meter is geen problem. (220 v.) 3 x 2,5 mm nemen. je hebt dus een dikkere kabel nodig dan normaal.
Van belang is wel dat je geen spanningsverschil hebt - de UMC accepteert dat niet, waar laden stopt.

dag,
wij gaan deze zomer naar Noord Spanje. Via de SuC wordt dat geen probleem. Eenmaal in Spanje kan het wat lastiger worden, er zijn daar niet/ nauwelijks laadpalen. Gelukkig kunnen we bij onze vakantie huizen laden. Vraag is wel of de tesla laadkabel lang genoeg is (5 meter). Een verlengkabel lijkt nodig.
Ik kom verschillende posts tegen hierover. Ook van jullie.
Wat ik me afvraag, werkt het ook? De Tesla technicians zijn erg terughoudend nl.
thanks alvast
leonie
 
dag,
wij gaan deze zomer naar Noord Spanje. Via de SuC wordt dat geen probleem. Eenmaal in Spanje kan het wat lastiger worden, er zijn daar niet/ nauwelijks laadpalen. Gelukkig kunnen we bij onze vakantie huizen laden. Vraag is wel of de tesla laadkabel lang genoeg is (5 meter). Een verlengkabel lijkt nodig.
Ik kom verschillende posts tegen hierover. Ook van jullie.
Wat ik me afvraag, werkt het ook? De Tesla technicians zijn erg terughoudend nl.
thanks alvast
leonie

Tesla mag officieel niet aangeven dat een verlengkabel OK is, aangezien bij elke aansluiting theoretisch een probleem kan ontstaan....
Maar velen op het forum hebben een setje klaarliggen.
Zo heb ik een "rode stekker verlengkabel" van 10m; een verloop van rode stekker 32naar16A; een verlengkabel voor schucko van 10m (zodat je de 25m niet helemaal hoeft uit te rollen) en 1 van 25m (indien 10 niet genoeg is) gehaald bij de laadkabelwinkel.
kabels.jpg

Op mijn wensenlijstje staan nog verlooppluggen naar blauw 16A (camping), naar de Zwitserse en Italiaanse stekker zodat ik 99% ipv 98% zeker overal kan laden :smile:

Verder kun je voor tips mbt laden in Spanje zelf wellicht PM sturen naar Daniel Santurio, die al meerdere keren met de S naar Spanje is geweest.
 
Eind April, en anders in de loop van Mei wil ik (buiten de schoolvakanties) een lang weekend besteden aan het rijden van de route naar het Lago Maggiore.
In de zomerperiode kan ik dan met gerust hart de kleine meenemen....

Het zou leuk zijn om dit met een paar Tesla rijders uit de omgeving Eindhoven te doen. Dan krijgen we meteen een soort business clubje bij elkaar waarmee we regelmatig bij vd Valk EHV sushi kunnen gaan eten:rolleyes:.

Idee is op dit moment om van donderdag op vrijdag 's nachts (liefst via 61) naar Cannobio te rijden.

View attachment 75345

Ik kan daar normaliter staanplaatsen / huurcaravan / appartementje regelen.
Ochtend om bij te slapen, middag / avond even genieten van het dorpje. Zaterdag dan een ronde om het Lago Maggiore zelf (is met af en toe stoppen echt een dagtrip); bijladen bij Suc Rivera (is maar klein beetje buiten die route) en dan weer terug naar Camping.

View attachment 75346


Dan op zondag een route (via Rivera even helemaal vol) meer van lugano, Westkant Como (waar Hammond laatst met de 4C reed) en dan via st Moritz naar st Anton... Mooie dagtocht denk ik dan weer....

View attachment 75347

En dan van daaruit terug op maandag...

Op deze manier een roadtrip met van alles er in (nacht / meren / bergen / zon / lekker eten / leuk gezelschap?).....

Mocht het iets te lang worden dan kan de tocht om het lago maggiore evt vervallen, hoewel dat wel een hele mooie tocht is om met een paar tesla's door al die dorpjes aan het meer te rijden.

Neem gerust contact met me op.....

De meesten zullen mijn contactgegevens al hebben, en anders kun je die per pm wel krijgen. op de site van "mijnforumnaam".nl is natuurlijk ook snel een telefoonnnummer gevonden :smile:

De grootste uitdaging gaat denk ik worden een geschikt weekend te vinden waarin zoveel mogelijk tesla's met hun berijders meekunnen....
Op basis van de eerste reacties lijkt het weekend van (nacht van 7 op) 8 Mei tot 11 Mei het meest geschikt. (daarna komen we ook veel te dicht bij de e-rally)
Tof idee. Eind april begint in het zuiden de meivakantie en rij ik de andere richting op. Maar het weekend van 8-11 mei zou mogelijk zijn.

De eerste stop zou je ook in Mogendorf kunnen doen. Dit is vanuit Eindhoven ook prima haalbaar.
 
Hamburg, Hotel Lindtner, is open met 4 stalls!

Tenminste, volgens "Changes" op supercharge.info. Op kaart staat nog de kegel.

(edit) Maar hij staat er ook al bij Tesla dus zal wel kloppen. Snel gebouwd!

View attachment 75396

yep dat klopt. Zag hem vanochtend in de SC navigatie staan toen ik uit DK vertrok. Sta er nu alleen te laden. Ging net een local weg die had bijgeladen, hij woont hier 500mtr vandaan en was blij dattie open is.
 
yep dat klopt. Zag hem vanochtend in de SC navigatie staan toen ik uit DK vertrok. Sta er nu alleen te laden. Ging net een local weg die had bijgeladen, hij woont hier 500mtr vandaan en was blij dattie open is.

update: SC staat bij Hotel Lindtner. Na sanitaire stop werd ik aangesproken door Hr. Ulf Huwald, direktor. Hij wist veel van TESLA, duitse forumleden en tesla SEC ZIJN HIER REGELMATIG en model S intro is hier geweest. Gisteren om 1500 uur is de sc open gegaan. M an had aandacht voor me, boodt speciaal overnachtings prijs voor tesla rijders aan en gaf folder mee. In lobby staat Morgan drie wheeler, mooi hotel in de hogere klasse. Na een stukje taart uit eigen konditorei en kop thee was het tijd om naar Emsburen te gaan. Met recht een hotel voor een weekend met de vrouw......!!!!
 
Tof idee. Eind april begint in het zuiden de meivakantie en rij ik de andere richting op. Maar het weekend van 8-11 mei zou mogelijk zijn.

De eerste stop zou je ook in Mogendorf kunnen doen. Dit is vanuit Eindhoven ook prima haalbaar.

Mogendorf is een backup, maar liefst rijd ik de linksrheinische.... traditie denk ik en rustiger....
Ik heb je een PM gestuurd met contactgegevens mocht je serieus mee willen.
Voor anderen: graag rechtstreeks met mij contact opnemen (PM mail Bel) omdat ik anders geen goed beeld heb wie mee gaan.
Op dit moment zijn er al 5 serieuze overwegers..... (mooi woord eigenlijk?)...
 
update: SC staat bij Hotel Lindtner. Na sanitaire stop werd ik aangesproken door Hr. Ulf Huwald, direktor. Hij wist veel van TESLA, duitse forumleden en tesla SEC ZIJN HIER REGELMATIG en model S intro is hier geweest. Gisteren om 1500 uur is de sc open gegaan. M an had aandacht voor me, boodt speciaal overnachtings prijs voor tesla rijders aan en gaf folder mee. In lobby staat Morgan drie wheeler, mooi hotel in de hogere klasse. Na een stukje taart uit eigen konditorei en kop thee was het tijd om naar Emsburen te gaan. Met recht een hotel voor een weekend met de vrouw......!!!!

Klinkt goed! :smile:
 
update: SC staat bij Hotel Lindtner. Na sanitaire stop werd ik aangesproken door Hr. Ulf Huwald, direktor. Hij wist veel van TESLA, duitse forumleden en tesla SEC ZIJN HIER REGELMATIG en model S intro is hier geweest. Gisteren om 1500 uur is de sc open gegaan. M an had aandacht voor me, boodt speciaal overnachtings prijs voor tesla rijders aan en gaf folder mee. In lobby staat Morgan drie wheeler, mooi hotel in de hogere klasse. Na een stukje taart uit eigen konditorei en kop thee was het tijd om naar Emsburen te gaan. Met recht een hotel voor een weekend met de vrouw......!!!!

Zo, eindelijk eens een goede accommodatie. Ziet er erg goed uit... zou zomaar die extra 100km omrijden naar Berlijn en daar een overnachting boeken. Is een 5 sterren hotel, met goede recensies.
 
Mogendorf is een backup, maar liefst rijd ik de linksrheinische.... traditie denk ik en rustiger....
Ik heb je een PM gestuurd met contactgegevens mocht je serieus mee willen.
Voor anderen: graag rechtstreeks met mij contact opnemen (PM mail Bel) omdat ik anders geen goed beeld heb wie mee gaan.
Op dit moment zijn er al 5 serieuze overwegers..... (mooi woord eigenlijk?)...
Heb het gezien. Dank je.

linksrheinische hebt ik ook altijd gereden, maar voor de afwisseling laatst de andere kant om. Die route is minder saai, naar mijn mening.
 
Aosta is uit de permit-fase en in aanbouw. Volgens Supercharge-Info met maar liefst 13 stalls!!

Ik heb het Suc Team gevraagd om mee te denken met de trip met het oog op evt promotionele ondersteuning die samen kan vallen met onze trip....
Daarbij ook gevraagd of Aosta een goed idee zou zijn. Mochten we uiteindelijk die route kiezen, dan doen we dat natuurlijk alleen met een sterke aanwijzing dat we daar ook kunnen laden :wink:
Vanuit het lago maggiore kun je trouwens ook via centovall en dan de passo sempione / simplon pas naar martigny....
Ik laat de keuze voor die dagtrip overigens vooral afhangen van de wensen van de mede reizigers (route west zou trip in kunnen korten; verder de vraag wat de mooiste is).
Ik denk dat we ergens komende week eens moeten kijken hoe het op zijn plek valt....
 
Wat betreft het tripje voorstel van John voor begin mei: ik zou wel mee willen maar ivm werkende echtgenote en 2 kleine kids liefst wel zondags terug in NL (kan evt wel gewoon op zo vertrekken mocht de rest langer willen blijven). Ohja en overnachting aub gewoon in een bed, niet in een tentje ;)
Verder ben ik wss geen goede nachtrijder, maar misschien moet ik het nog maar eens gewoon proberen en de SuC laadtijden voor een powernap gebruiken.