Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, de route gaat via de Gotthardtunnel.
want eerder werd hier gemeld dat ook de Tesla planner een enorme piek in verbruik laat zien bij de tunnel door berekening van de hoogteverschillen die er niet zijn.
he Merijn dat was ik :redface: die dat heeft ondervonden in oostenrijk. daarom verbaasde ik me ook dat de trip planner versie 6.2 gewoon een groen vinkje aangeeft dat ik het ga halen. Inderdaad wellicht de verbetering/ aanpassing in het systeem die we graag wilden. er zit maar 1 ding op. Op naar Zwitserland en het uitvinden.....
 
In aanvulling op mijn berichtje van afgelopen zondag.

Nu terug gereden uit Hongarije naar Wenen en op sommige stukken behoorlijk wat tegenwind. Hier overigens alleen aan de SuC.

Om op de lijn te blijven, die uitkwam op een rest van 9 tot 10% heb ik aanzienlijk langzamer moeten rijden, 110 tot 115 i.p.v. 125 tot 130 maar ook op deze manier was het prima te doen.

Ik ben tevreden over de voorspeller op deze manier.
 
@ Paul Amstelveen

Met mijn ervaringen vorige week zou ik jouw trip naar Barcelona als volgt doen. 100% SoC laden in Narbonne. CC op 90 km/h en naar het zuiden. Het is maar 265 km naar het vliegveld van Barcelona, met daarna nog 70 km, zeg je. Dat kun je halen met ruim 100km typical range bij aankomst. Over het electranet in Spanje zou ik mij geen zorgen maken. Alleen bij grote schommelingen kun je problemen hebben, en dan heb je nog genoeg range om het ergens anders te proberen.

Tegelijkertijd kun je onderweg misschien toch ergens laden. Allereerst inderdaad bij de Auchan in Perpignan, maar die kun je ook overslaan want SoC is dan nog hoog en je moet wel wat omrijden. NB: ik heb twee keer geprobeerd met de KiWhi pas te laden, maar zonder succes. Dan rij je in Spanje nog vlak langs een viertal IBIL punten. Als je geluk hebt doet er een het. Maar zo niet, dan toch geen probleem.

Weet wel: de hele rit tot Bordeaux kost je inclusief laden zo'n 20 uur als alles meezit. En dat kun je vergeten op een zaterdag in Frankrijk in juli/augustus. Nog afgezien van grote kans op wachttijden bij SCs.


Have fun!
 
Pfff, ik moet zonodig weer een gezellige chambre d'hote hebben ipv een keten hotel. Zo'n 30km van Nuite St George af, dus ik laad 90km typical in NStG om naar de chambre d'hote te kunnen rijden en morgen terug om bij de SuC te ontbijten.
Rode prises hebben ze hier niet en het lokale restaurant accepteert alleen cash.
Dus 20km rijden om te pinnen en nog maar 40km typical over om morgen weer met een koude start naar de SuC te rijden.
Tessy ligt nu aan een prise normal, over een uurtje alles maar weer eens in de trunc gooien. Wijze les: zoek een hotel met vooraf bevestigde 3fasen laadmogelijlheden of dicht bij een SuC, zoals Hendrik me al adviseerde.
 
Gisteren ritje van Hamburg naar Kopenhagen, overgestoken van putgarden Duitsland naar Rodby denemarken met de ferry en daar gaat de tripplanner verwachting ook nog niet helemaal goed. Hij gaf aan dat we het niet zouden halen qua prik (-5%), maar houdt geen rekening met dat je tijdens de boot oversteek wel kilometers maakt zonder verbruik en daarna in Denemarken mag je niet harder 110. Met 50 TR over aangekomen in Koge...Wat een supercharger trouwens. 12 stalls met zonnepanelen erop. indrukwekkend.
 
Pfff, ik moet zonodig weer een gezellige chambre d'hote hebben ipv een keten hotel. Zo'n 30km van Nuite St George af, dus ik laad 90km typical in NStG om naar de chambre d'hote te kunnen rijden en morgen terug om bij de SuC te ontbijten.
Rode prises hebben ze hier niet en het lokale restaurant accepteert alleen cash.
Dus 20km rijden om te pinnen en nog maar 40km typical over om morgen weer met een koude start naar de SuC te rijden.
Tessy ligt nu aan een prise normal, over een uurtje alles maar weer eens in de trunc gooien. Wijze les: zoek een hotel met vooraf bevestigde 3fasen laadmogelijlheden of dicht bij een SuC, zoals Hendrik me al adviseerde.

Voor ik een hotel boek in het buitenland vraag ik via email of ik mijn auto - liefst met een rode stekker - kan laden. Bijna altijd wordt bevestigd dat dat kan.
Wat ik bij herhaling constateer is dat als ik dan bij zo'n hotel aankom er helemaal geen mogelijkheid is om te laden. Als ik dan de email correspondentie laat zien, uiteraard met naam en toenaam van degene die het toezegde, en aanvullend wat stemverheffing in de strijd gooi, wil het meestal wel lukken. Soms ook niet en dan zoek ik gewoon een 220 Volt stopcontact en zie dan dat er met 12 km/u toch de nodige lading in komt om de volgende SuC te halen. Ik bied altijd aan de geladen kW te betalen. Is er geen medewerking volgens afspraak en ik moet zelf maar zien een 220v stopcontact te vinden, dan beschouw ik de geladen kW als een geschenk.
 
@JCK. Naar Spanje neem ik Route du Soleil. Ik vertrek vrijdagochtend uit Amsterdam en ik overnacht in Lyon centrum, bij vrienden.
... De stad van de verfijnde keuken

Met dank aan alle forum-leden heb ik een beetje beeld welke SuC ik het beste kan nemen, en vooral welke ik moet proberen over te slaan.
Waarschijnlijk wordt het als volgt, vanaf Amsterdam: Urmond - Metz - NsG - Lyon - Orange - Narbonne

Ik hoop dat tegen de zomer het aantal stalls per lokatie wel zal zijn uitgebreid.
 

Hier een foto van Koge SuC, was daar begin april.

WP_20150404_001.jpg