Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Milieu sticker Keulen

This site may earn commission on affiliate links.
Natuurlijk net na 17:00 op vrijdag bedachten we dat we naar Keulen zouden gaan. Leuk appartement geboekt in het centrum.
Waar parkeren. Oeff milieusticker nodig, ook voor electrische auto's.
Niet meer op tijd te krijgen via de post.
Weet iemand of deze stickers ook onderweg te koop zijn? Of ervaringen met een P+R met een goede verbinding naar het centrum
 
Natuurlijk net na 17:00 op vrijdag bedachten we dat we naar Keulen zouden gaan. Leuk appartement geboekt in het centrum.
Waar parkeren. Oeff milieusticker nodig, ook voor electrische auto's.
Niet meer op tijd te krijgen via de post.
Weet iemand of deze stickers ook onderweg te koop zijn? Of ervaringen met een P+R met een goede verbinding naar het centrum
Ik heb het jarenlang zonder geriskeerd, tot ik aan de supercharger in Leonberg vlak aan een Dekra keuringsstation stond, en daar voor €10 cash zo een sticker kon krijgen.

M.a.w. zoek een Dekra of TUV-Nord keuringsstation en ze kunnen je daar direct verder helpen. Of riskeer het zonder.
 
Sprak tijdens mijn vakantie een Duitser aan die geen groene sticker had, waarover ik mij verbaasde.
Hij gaf aan dat hij het risico neemt, wetende dat er op Tesla's niet wordt gehandhaafd... Hij vond een sticker gewoon te lelijk..
Ik heb dit jaar een ruitvervanging gehad en had daarvoor wel een sticker. Nog niet vervangen, mede naar aanleiding van wat die Duitser zei. Maar voor 5 Euro zou ik 't risico niet nemen als je geen esthetische bezwaren hebt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Epyx
[..] Maar voor 5 Euro zou ik 't risico niet nemen als je geen esthetische bezwaren hebt.
Die van mij heb ik op een stevig stuk transparant plastic geplakt, ruim uitgeknipt en ligt in handschoenvakje met 3 stukjes plakband er op. Zodra ik overweeg een Duitse stad in te rijden, dan plak ik 'm op de ruit, en verwijder 'm na thuiskomst. Ik ga toch niet permanent met zo'n sticker rondrijden. In dat kader: ook altijd de Oostenrijkse vignetten in digitale versie o.b.v. kentekenregistratie. Slovenië en Zwitserland zijn helaas nog niet zover.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Die van mij heb ik op een stevig stuk transparant plastic geplakt, ruim uitgeknipt en ligt in handschoenvakje met 3 stukjes plakband er op. Zodra ik overweeg een Duitse stad in te rijden, dan plak ik 'm op de ruit, en verwijder 'm na thuiskomst. Ik ga toch niet permanent met zo'n sticker rondrijden. In dat kader: ook altijd de Oostenrijkse vignetten in digitale versie o.b.v. kentekenregistratie. Slovenië en Zwitserland zijn helaas nog niet zover.
Ja, ik heb van die statische stickers van aliexpress voor al mijn vignets, kost niet eens een euro :)


0.57US $ 27% OFF|Jaarlijkse Post Auto Sticker Auto Window Signal Clear Cling Statische Film Inspectie Stickers Tax Disc Houders Voorruit|Car Stickers| - AliExpress
 
Die van mij heb ik op een stevig stuk transparant plastic geplakt, ruim uitgeknipt en ligt in handschoenvakje met 3 stukjes plakband er op. Zodra ik overweeg een Duitse stad in te rijden, dan plak ik 'm op de ruit, en verwijder 'm na thuiskomst. Ik ga toch niet permanent met zo'n sticker rondrijden. In dat kader: ook altijd de Oostenrijkse vignetten in digitale versie o.b.v. kentekenregistratie. Slovenië en Zwitserland zijn helaas nog niet zover.
Zwitserland introduceert e- vignetten vanaf 2023. Papieren versie blijft in tegenstelling tot eerdere besluiten wel verkrijgbaar.
 
Gebruik die niet voor je Oostenrijk/Zwitserlandstickers, want dan krijg je een forse boete. (die mogen alleen direct op de ruit en dat staat er ook op, om "gezamenlijke jaarabonnementen" tegen te gaan) Ook moet je de aankoopbon bij je hebben.
Verder over Digitaal Vignet Oostenrijk: op tijd aanvragen want er is een "internet-aankoop-wachttijd" van 2 weken!
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Mars2020 and EddieW