Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem aan dat je geen eindfactuur te zien krijgt als je via een Leasemaatschappij hebt besteld? Hoe ziet de pagina er voor jullie uit en waar zou ik mijn factuur moeten vinden?
Geen idee of je de factuur ziet als het via leasemaatschappij loopt.
Ik bestel en betaal privé.
Onder beheren zie je rechtsonder meerdere documenten staan, de factuur zou erbij komen zodra deze beschikbaar is.
 
Ook via LM besteld en zie dit in het account:
upload_2019-5-15_11-39-35.png
 
Gisteren mail gekregen van Delivery dat we morgen de M3 kunnen ophalen (M3 LR AWD, zwart, 18"), besteld eind maart via Leaseplan. Staat alleen een voorbehoud dat de auto nog in Zeebrugge staat en indien niet op tijd in Tilburg is we vandaag nog gebeld gaan worden.
Wat mij echter opvalt is dat er sinds de Morning Cornelia is aangekomen het aantal registraties bij de RDW in ieder geval nog niets laat zien. Dit zou toch weer een behoorlijke piek moeten laten zijn lijkt mij.
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Tesla-Model-3-delivery-NL/76t3-9ba8

Zojuist gebeld door Delivery, paar uur voor afspraak, dat deze niet door kan gaan. Auto is nog niet geheel gereed, ze konden echter verder niets aangeven. Jammer en hoop geregeld om ook lease auto in te leveren in Tilburg. Tesla zou er toch beter aan doen om pas afspraken te maken als auto's uit Zeebrugge daadwerkelijk in Tilburg aankomen en gecontroleerd zijn. Nu maar weer afwachten op volgende afspraak.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Iemand ervaringen met de doorlooptijd bij Tesla als het gaat om een lease bestelling? De lease (Alphabet) heeft vandaag bij Tesla de bestelling neergelegd met bijbehorend RN wat ik had meegegeven.

Duurt het lang voordat Tesla dit oppikt of zijn zij hier vrij snel in? Vond het proces bij de lease namelijk traaaag en bij mijn ICE autos ging de bestelling erna super vlot, belde ik gewoon de sales guy bij de dealer “Alphabet heeft de aanvraag bij jullie neergelegd” en hop besteld

Vorige maand via Alphabet op 17 april een Model 3 AWD Zwart met wit interieur besteld. Vorige week op 8 mei kon ik hem ophalen. Vond ik best wel snel. Initiële opleverdatum volgens de Tesla site stond op eind juni, dus ik denk dat er ergens nog eentje stond. Mijn kenteken begint ook met XT en ze zijn nu al bij ZG.

Gezien de uiteenlopende verhalen op dit forum kun je er werkelijk geen peil op te trekken.
 
Zojuist gebeld door Delivery, paar uur voor afspraak, dat deze niet door kan gaan. Auto is nog niet geheel gereed, ze konden echter verder niets aangeven. Jammer en hoop geregeld om ook lease auto in te leveren in Tilburg. Tesla zou er toch beter aan doen om pas afspraken te maken als auto's uit Zeebrugge daadwerkelijk in Tilburg aankomen en gecontroleerd zijn. Nu maar weer afwachten op volgende afspraak.

Ik had vorige week hetzelfde, de dag voor aflevering. Delivery wilde het zelfs met 2 dagen uitstellen omdat ze graag wat speling hebben maar dat kwam voor mij echt niet uit, ze hadden al 1 dag speling. Blijkbaar wordt er nog het één en ander aan de wagen gedaan voor oplevering.
 
Hoe zit dat eigenlijk met de papieren?
Sturen ze die op voor de afleveringsafspraak zodoende de auto te kunnen inschrijven en je verzekering in orde te brengen.
de verzekering kan je al in orde brengen op basis van de bestelbon.
de makelaar van uw keuze geef je door aan tesla.
tesla stuurt de papieren naar deze makelaar om in te vullen
deze stuurt de papieren naar de DIV
DIV stuurt de nummerplaat naar Tesla
tesla maakt de duplicaat nummerplaat.

zelf nog te doen.
de betaling van de auto regelen
er niet vergeten om te gaan
 
de verzekering kan je al in orde brengen op basis van de bestelbon.
de makelaar van uw keuze geef je door aan tesla.
tesla stuurt de papieren naar deze makelaar om in te vullen
deze stuurt de papieren naar de DIV
DIV stuurt de nummerplaat naar Tesla
tesla maakt de duplicaat nummerplaat.

En DIV is ? (delivery ?)
de makelaar van uw keuze geef je door aan tesla --> aan wie (delivery per email) ?
 
Ik heb ook maar weer eens gebeld met Delivery. Mijn Vin (na credit eerste factuur met VIN) is gekoppeld, eindfactuur aanwezig. Ik werd nu herkend aan mijn telefoonnummer. Staat volgens de vriendelijke dame op de NOCC en wordt ergens rond eind mei geleverd.
 
Vorige maand via Alphabet op 17 april een Model 3 AWD Zwart met wit interieur besteld. Vorige week op 8 mei kon ik hem ophalen. Vond ik best wel snel. Initiële opleverdatum volgens de Tesla site stond op eind juni, dus ik denk dat er ergens nog eentje stond. Mijn kenteken begint ook met XT en ze zijn nu al bij ZG.

Gezien de uiteenlopende verhalen op dit forum kun je er werkelijk geen peil op te trekken.

thx voor je respons :) zag jij in het alphabet login scherm op een gegegven moment ook "offerte is ter goedkeuring bij de dealer aangeboden.." dat is nu de status (en duurde het lang voordat deze definitief besteld was?). Er staat bij dat wanneer de "dealer" de offerte goedkeurt de auto definitief is besteld. De dealer is in dit geval Tesla Amsterdam?

Afijn, ik zie niks in mijn account (ja ik moet een aanbetaling doen) en zowel Alphabet als Tesla zeggen nu "afwachten" haha