Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
@M3LR Je bent echt niet de enige. Ik zit ook nog steeds op levering te wachten (2017 reservering + bestelling in Dec). Mijn M3 bleek defect en ze hebben ondertussen een vervanger gevonden. Vandaag gebeld en transport staat gepland voor vandaag/morgen. Het advies vanuit Tesla blijft "hou je telefoon bij de hand, we bellen als de auto in Tilburg is".
 
Zondagavond een non Performance rode Model 3 met zwart interieur en standaard aero's besteld.
Zojuist zijn de facturen binnengekomen en daar staat zelfs al een VIN op. En dat terwijl ik helemaal geen haast heb, want ik moet mijn model S nog kwijt en ik dacht: als ik twee maandjes wacht heb ik misschien de nieuwe processor (HW3).
Twijfel of ik op de rem moet gaan hangen.
Kan ik ergens zien of aan dat VIN al een kenteken hangt?
Er was toch een sheet waar alle bestellingen enz. in bij werden gehouden, waar vind ik dat?
 
Zondagavond een non Performance rode Model 3 met zwart interieur en standaard aero's besteld.
Zojuist zijn de facturen binnengekomen en daar staat zelfs al een VIN op. En dat terwijl ik helemaal geen haast heb, want ik moet mijn model S nog kwijt en ik dacht: als ik twee maandjes wacht heb ik misschien de nieuwe processor (HW3).
Twijfel of ik op de rem moet gaan hangen.
Kan ik ergens zien of aan dat VIN al een kenteken hangt?
Er was toch een sheet waar alle bestellingen enz. in bij werden gehouden, waar vind ik dat?
Haha, we hebben een primeur! Iemand die het te snel vindt gaan. Maar ik begrijp je wel hoor.
Als je een VIN hebt, heb je ook al een bepaalde auto. Zonder HW3.
 
Wat betreft HW3.. Daar is toch nog helemaal niets over bekend? Alleen dat er een paar werknemer-auto's mee rondrijden als test. Dat zegt heel erg weinig over wanneer het productie gereed is. Kan nog wel een paar jaar duren.

Als je vervolgens Elon hoort dat FSD nagenoeg feature complete is dan is er ook nog niet direct behoefte aan wat beters. HW3 zal meer "corner cases" kunnen oplossen, maar er is nog een hoop mogelijk met AP2.5 hardware.

Is ook niet zo raar als je bedenkt dat AP1 hardware nog altijd nagenoeg hetzelfde doet als AP2, en AP1 is wel echt antiek aan het worden.
 
Begin vorige maand (9-2) besteld via Leaseplan, gister heb nrbord al gehad en ze zeggen (bij Tesla) dat ik vrijdag/maandag gebeld ga worden voor een afspraak. Staat momenteel bij Zeebrugge.

Had verwacht dat ik um pas april / mei zou hebben dus helemaal blij.

Leaseplan is daarentegen echt dramatisch wat betreft communicatie... Man man man.
 
Leaseplan maar weer eens gebeld.
1) Levering dit weekend gaat niet lukken
2) Mijn auto is nog onderweg op 'een' boot, levering schuift naar half april
3) Mogelijk komt er een nieuw 'event' voor de LP M3's, dit weekend lukt dat i.i.g. niet.

Tesla maar weer eens gebeld.
1) M3 staat al lang in Zeebrugge
2) wacht op transport naar Tilburg
3) wordt één dezer dagen als 'gereed voor levering' gemeld aan LP

Oh...en vandaag via de mail een verlengingsvoorstel van LP gekregen voor mijn huidige V60 contract.

Goed verhaal. Misschien moet ik maar gewoon ophouden met mijn wekelijkse belrondje. o_O
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Gisteren een update gehad in mijn account, lees: een eindfactuur met VIN. Vanochtend even gebeld en volgens medewerker van Tesla is ''mijn auto'' nog onderweg, ze kon niet zeggen of die op de boot staat die wellicht al in Zeebrugge is, onderweg is of nog in de haven van U.S. is.... Misschien mensen hier die iets meer kunnen vertellen? Ik snap het allemaal wel en ik begrijp dat we allemaal geduld moeten hebben, maar mijn huidige lease auto loopt volgende week af haha en ik blijf het raar vinden dat ik als reserveringshouder vanaf 2017 nog steeds niks geleverd heb gekregen.......
Zelfde geluid gehad vanmorgen, terwijl paar weken geleden nog gezegd werd “boot 6”. Het wil er bij mij niet in dat Tesla van een VIN niet weet “waar die is”, extreme uitzonderingen daargelaten. Dus concludeer ik dat ze zoveel problemen gehad hebben met voorspellen afleverdatum, dat de nieuwe instructie luidt “we weten het niet”
 
Begin vorige maand (9-2) besteld via Leaseplan, gister heb nrbord al gehad en ze zeggen (bij Tesla) dat ik vrijdag/maandag gebeld ga worden voor een afspraak. Staat momenteel bij Zeebrugge.

Had verwacht dat ik um pas april / mei zou hebben dus helemaal blij.

Leaseplan is daarentegen echt dramatisch wat betreft communicatie... Man man man.
Als hele vroege reservering en besteller alweer door iemand ingehaald... Haha, het is je gegund hoor maar ik snap er geen snars meer van.
 
Haha, we hebben een primeur! Iemand die het te snel vindt gaan. Maar ik begrijp je wel hoor.
Als je een VIN hebt, heb je ook al een bepaalde auto. Zonder HW3.

Primeur had ik ;) Inmiddels al een tweede eindfactuur ontvangen met een nieuw VIN en op de factuur een leverdatum 27 maart 2019. Ben er mee gestopt bij Tesla om te zeggen dat ik mijn m3 pas 1 juni geleverd wilt hebben. Wss gaan ze mij weer een keer benaderen wanneer ik de m3 ga betalen en ophalen. Zal pas begin april zelf actief Tesla gaan opvolgen om zeker te zijn dat de m3 ook daadwerkelijk 1 juni geleverd wordt.