Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
ben benieuwd of er mensen nu nog een awd bestellen qua kosten en qua bijtelling... ik moet Mn awd nog geleverd krijgen. Besteld op 26 feb... achteraf wellicht beter de rwd kunnen nemen want zo groot zijn de verschillen niet als ik de usa fora mag geloven

Ondanks dat Elon zegt dat het niet uit maakt, ik heb een BMW gereden met achterwielaandrijving en dat is gewoon enorm kut in de sneeuw. Ik zou persoonlijk nooit voor een RWD auto kiezen vanaf dat ik in die BMW heb gereden met sneeuw.

Aantal jaar geleden kwam ik letterlijk de straat niet uit (wheel spin), waar de Audi met quattro zonder moeite wegreed.

Kortom, lekker die AWD houden als je het mij vraagt :)
 
Ondanks dat Elon zegt dat het niet uit maakt, ik heb een BMW gereden met achterwielaandrijving en dat is gewoon enorm kut in de sneeuw. Ik zou persoonlijk nooit voor een RWD auto kiezen vanaf dat ik in die BMW heb gereden met sneeuw.

Aantal jaar geleden kwam ik letterlijk de straat niet uit (wheel spin), waar de Audi met quattro zonder moeite wegreed.

Kortom, lekker die AWD houden als je het mij vraagt :)

Een RWD met een erg laag massamiddelpunt en de motor eveneens achteraan en die BMW (met een lege koffer over de aangedreven wielen en de motor over de andere wielen, en dan nog eens een pak hoger) zijn niet echt hetzelfde, hoor...
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ondanks dat Elon zegt dat het niet uit maakt, ik heb een BMW gereden met achterwielaandrijving en dat is gewoon enorm kut in de sneeuw. Ik zou persoonlijk nooit voor een RWD auto kiezen vanaf dat ik in die BMW heb gereden met sneeuw.

Aantal jaar geleden kwam ik letterlijk de straat niet uit (wheel spin), waar de Audi met quattro zonder moeite wegreed.

Kortom, lekker die AWD houden als je het mij vraagt :)

Een RWD met een erg laag massamiddelpunt en de motor eveneens achteraan (en niet vooraan én veel hoger) en die BMW zijn niet echt hetzelfde, hoor...
 
Oeps...dubbeltje.

Als je over sneeuw tobt, kun je beter je geld investeren in een setje winterbanden. RWD op winterbanden is in dit geval beter dan AWD op alle-seizoensbanden. Natuurlijk, als je het geld hebt voor AWD én winterbanden is het nog een tikkeltje beter.
 
Uhh wat maakt de lage positie van het gewicht uit voor de aslast? Niets.

En een bmw heeft een ideale 50/50 gewichtsverdeling, de tesla 3 rwd zit op 48/52 (va) en gaat door het enorme koppel zeker niet makkelijker wegrijden in de sneeuw dan een bmw.

Je bijdrage over winterbanden daarentegen is zeker een goede zet bij sneeuw en/of ijs.
 
Hier nog steeds geen Tesla Model 3 geleverd. Bestelling plaats gevonden op 15 maart, op kenteken gezet op 29 maart. De auto "mist" al bijna een maand op de weg, terwijl hij wel al op kenteken staat, is eigenlijk wel belachelijk. De medewerker weet nog wel te zeggen: "Ja, gelukkig geven we u geen kapotte auto mee".

Nee, gelukkig niet nee -_-
Weer lease? 5 jaar? Denk er dan wel aan dat je de laatste maand van daadwerkelijk rijden, je 25% bijtelling mag aftikken. Ik zou nu al met de LM af gaan spreken dat je 'm wel een maand eerder inlevert...
 
Bij mij lijkt Tesla de auto echt kwijt te zijn.

Nadat ik oorspronkelijk de auto op 15 april geleverd zou krijgen en de vrijdagavond van tevoren afgebeld werd omdat de auto niet in Tilburg bleek te zijn, denken ze nu dat dat auto wellicht "in het buitenland is". Wellicht per ongeluk naar Noorwegen gestuurd...

Het rare is alleen dat hij wel al voorzien is van een NL kenteken.

Nog meer mensen met een dergelijk verhaal van Tesla?
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Bij mij lijkt Tesla de auto echt kwijt te zijn.

Nadat ik oorspronkelijk de auto op 15 april geleverd zou krijgen en de vrijdagavond van tevoren afgebeld werd omdat de auto niet in Tilburg bleek te zijn, denken ze nu dat dat auto wellicht "in het buitenland is". Wellicht per ongeluk naar Noorwegen gestuurd...

Het rare is alleen dat hij wel al voorzien is van een NL kenteken.

Nog meer mensen met een dergelijk verhaal van Tesla?
Hmm... “denken”. Als er 1 auto is waarvan ze altijd kunnen weten waar hij is, is het wel een Tesla. Heel erg merkwaardig verhaal dus...
 
Bij mij lijkt Tesla de auto echt kwijt te zijn.

Nadat ik oorspronkelijk de auto op 15 april geleverd zou krijgen en de vrijdagavond van tevoren afgebeld werd omdat de auto niet in Tilburg bleek te zijn, denken ze nu dat dat auto wellicht "in het buitenland is". Wellicht per ongeluk naar Noorwegen gestuurd...

Het rare is alleen dat hij wel al voorzien is van een NL kenteken.

Nog meer mensen met een dergelijk verhaal van Tesla?
Soortgelijk verhaal, zie Model 3 - Afleveringen in het kort: kenteken afgegeven op 19 maart. Afspraak levering 30 maart. Afgezegd, want auto nog in Zeebrugge. 2 weken later, oh auto staat nog in San Francisco. Nu zou hij op de Morning Cornelia moeten staan.
Conclusie ze hebben blijkbaar auto's die nog op een parkeerterrein in SF stonden al Nederlandse kentekens gegeven, dus het is heel goed mogelijk dat zo'n auto vervolgens op een verkeerde boot is gezet of in die puinhoop in Zeebrugge naar een ander Europees land is gebracht en daar vrolijk rondrijdt terwijl hetzelfde VIN ook een Nederlands kenteken heeft. Europa is nog niet zo geintegreerd dat er controle tussen de landen plaatsvindt.
 
Soortgelijk verhaal, zie Model 3 - Afleveringen in het kort: kenteken afgegeven op 19 maart. Afspraak levering 30 maart. Afgezegd, want auto nog in Zeebrugge. 2 weken later, oh auto staat nog in San Francisco. Nu zou hij op de Morning Cornelia moeten staan.
Conclusie ze hebben blijkbaar auto's die nog op een parkeerterrein in SF stonden al Nederlandse kentekens gegeven, dus het is heel goed mogelijk dat zo'n auto vervolgens op een verkeerde boot is gezet of in die puinhoop in Zeebrugge naar een ander Europees land is gebracht en daar vrolijk rondrijdt terwijl hetzelfde VIN ook een Nederlands kenteken heeft. Europa is nog niet zo geintegreerd dat er controle tussen de landen plaatsvindt.


Of ze hebben meer auto’s op kenteken gezet dan er op de boot konden om de verkoopcijfers te tunen
 
Ah ok. Dat wist ik niet. Mijn auto was overigens op 26 feb besteld en toen weer door tesla uit het systeem gehaald om hem vervolgens op 29 maart weer her te bestellen... heeft een maand levertijd gekost, inclusief gezeur over oude prijs, nieuwe prijs, garantie op autopilot etc
 
Uhh wat maakt de lage positie van het gewicht uit voor de aslast? Niets.

En een bmw heeft een ideale 50/50 gewichtsverdeling, de tesla 3 rwd zit op 48/52 (va) en gaat door het enorme koppel zeker niet makkelijker wegrijden in de sneeuw dan een bmw.

Je bijdrage over winterbanden daarentegen is zeker een goede zet bij sneeuw en/of ijs.

Dat hangt er ook maar net vanaf met welke BMW je vergelijkt. Mijn gechipte 330D had 630NM koppel; Om en nabij hetzelfde als de performance Model 3 dus en ik kan je vertellen dat dat in de sneeuw kansloos is, met winterbanden iets beter.
A
WD gaat, zeker in combinatie met de zeer precieze aansturing van elektromotoren, echt een enorm verschil maken t.o.v. RWD maar ik weet uit ervaring met een Model S dat ook een RWD Tesla behoorlijk voordeel heeft over een RWD BMW juist door die zeer precieze aansturing tov een vrij lompe diesel.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Het lijkt erop dat de volgende boot met Tesla's voor Zeebrugge de Nocc Oceanic wordt. Ligt nu in San Francisco.
Nog onbekend wanneer hij vertrekt en nog belangrijker wanneer hij aankomt, maar reken grofweg op 22 of 23 mei aankomst in Zeebrugge.
De laatst bekende schatting van de aankomst van de Morning Cornelia is 11 mei.
 
Net ook gezien (één zaak goed aan de Tesla shorters...ze houden ons echt goed op de hoogte van wat er op pier 80 in San Francisco haven gebeurt).

Net een telefoontje van Tesla gekregen, en die scheen te bevestigen dat de bestellingen van LR RWDs met voorziene levering van "eind mei of begin juni" inderdaad nog niet op de boot waren.