Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ze lullen maar wat. Tesla zelf weet niet eens wanneer ze leveren. Het laatste bericht van Tesla was gisteren dat de boot tussen 10 en 12 mei aankomt en dat er vanaf 20 mei uitlevering zal plaatsvinden vanuit Tilburg. VIN's zouden gekoppeld gaan worden in de komende week maar zei de Tesla medewerker. Waarschijnlijk worden deze gekoppeld bij het lossen van de boot. De andere boot zou 2 weken later aankomen in Zeebrugge. Alle bestellingen t/m 30 april staat op 1 van de 2 boten.

[edit] 20 min geleden is de Nocc Oceanic ook vertrokken uit SFO naar Zeebrugge. 25/26 mei in Zeebrugge. wss 2 weken erna +/- 10 juni uitleveren. Hebben ze 2 weken de tijd om de voorraad op de Morning Cornelia te kunnen uitleveren.
Vessel details for: MORNING CORNELIA (Vehicles Carrier) - IMO 9519145, MMSI 355924000, Call Sign 3FFU2 Registered in Panama | AIS Marine Traffic 11 mei dus in Zeebrugge
 
Gisteren contact gehad met Tesla. Ze verwachten de Morning Cornelia inderdaad rond 10-11 mei. Echter, er staat slechts een zeer beperkt aantal auto's voor NL op. VIN's zijn/worden momenteel gekoppeld (wat we hier in de voorgaande posts ook kunnen zien). Levering zou dan over 2 a 3 weken zijn. Een week of 2 later komt de Nocc Oceanic. Ze hopen dat daar meer NL auto's op zullen staan, maar daar kon hij nog niks over zeggen.
Overigens zou het mij, gezien de huidige positie van de Morning Cornelia (net voorbij de Azoren), niet verbazen als hij iets eerder aankomt dan vrijdag/zaterdag.
Vessel details for: MORNING CORNELIA (Vehicles Carrier) - IMO 9519145, MMSI 355924000, Call Sign 3FFU2 Registered in Panama | AIS Marine Traffic 11 mei dus
 
Heb de mijne op 19 april besteld online inclusief aanbetaling en werd gistermiddag gebeld dat er een VIN bekend is en dat levering vanaf 15 mei plaats kan vinden. Hij zit dus op de Morning Cornelia.

Is er ergens te achterhalen welke HW versie hij dan heeft? 2.5 of 3.0?
Nog iemand die na mij besteld heeft maar wel al gebeld is (ik heb 15 april besteld). Ik hoop dat mijn configuratie wel gewoon op de boot staat :)
 
Als de auto niet in de tesla-website komt, kan je dan wel gebruik maken van de TesaFI dienst ?
Omdat je daar een tesla.com account moet opgeven (of een API Token).
Wel beetje irritant dat je geen full control hebt. Bij ICE autos krijg je toch ook gewoon de sleutels....
Wat kan je minder met een 'extra gebruiker' account?
Bij M3 lease van mijn vrouw via LP werkt Teslafi prima met je eigen 'gelimiteerde' accountgegevens.
 
Op deze spreadsheet is goed te zien wanneer de boten precies aankomen.

Tesla Carriers
Maar ook dat staat nog steeds 10-05 (of 11-05 in de tijdszone die MarineTraffic aangeeft). Als je in MarineTraffic ook op de forecast klikt, dan zie je het schip bewegen en zie je icoontjes voor zonsopkomst en -ondergang. Als je die doortelt kom je ook op de nacht van dinsdag op woensdag uit. Dus ik denk (of misschien hoop ik gewoon) dat de website van de haven in Zeebrugge gelijk heeft.
 
Vanmorgen bij SeC Rotterdam geweest. Ze hebben daar de bestelling geplaatst en heb daardoor nu een ordernummer. Dit kan ik dan maandag bij de lease doorgeven en via mijn aangemaakte account de voortgang bekijken :) hopelijk gaat dat dus lukken!

Ben zeeer benieuwd naar de levertijd haha zoals hierboven gezegd, sinterklaas 2.0 dit
 
Wat is dit nu (ik kan lezen wat er staat maar ik bedoel meer waar het vandaan komt)? Ik zie de melding;
“Navigate on autopilot is not supported in current region.”

In zowel België als Frankrijk lijkt deze melding constant zichtbaar. Betekent dit dat iedereen in België en Frankrijk geen NOA heeft of enkel als je auto geregistreerd staat in een ander land dan waar je je bevindt?

Andere puntje is dat de teslacam USB stick niet zijn bestanden overschrijft en altijd opneemt (ook zonder sentry mode aan). Bekend ding? Vrij irritant want ik heb hier (buitenland) niet de mogelijkheid de USB stick te wipen.