Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
16 april een M3 LR AWD besteld in de kleur wit met standaard AP. Helaas ook nog niets vernomen. Ik hoor verschillende signalen, van Tesla zelf; die zeggen als je nu geen VIN hebt dan staat die niet op de Cornella. Andere zeggen weer: VIN nummers worden bij uitladen verdeeld... Geen idee wat ik nog moet geloven.
Het gaat allemaal over het managen van verwachtingen, want je hebt op 16 april besteld en er is nog niet eens een maand verstreken. Maar ja, Tesla geeft bij bestelling volstrekt onhaalbare data af en zegt vervolgens alleen: u hoort van ons.
Bij andere merken wordt op bestelling geproduceerd en krijg je berichten dat de auto in productie is, op transport is enz. Maar helaas is Tesla niet zo transparant. Komt ook doordat ze batchgewijs produceren en dat maakt het een oncontroleerbare tombola. Soms heb je mazzel en rij je binnen twee weken, maar voor hetzelfde geld moet je vier maanden wachten. Ik zou gewoon rekenen op een maand of drie, vier. Als het sneller is heb je geluk.
 
  • Like
Reactions: Rla
Het gaat allemaal over het managen van verwachtingen, want je hebt op 16 april besteld en er is nog niet eens een maand verstreken. Maar ja, Tesla geeft bij bestelling volstrekt onhaalbare data af en zegt vervolgens alleen: u hoort van ons.
Bij andere merken wordt op bestelling geproduceerd en krijg je berichten dat de auto in productie is, op transport is enz. Maar helaas is Tesla niet zo transparant. Komt ook doordat ze batchgewijs produceren en dat maakt het een oncontroleerbare tombola. Soms heb je mazzel en rij je binnen twee weken, maar voor hetzelfde geld moet je vier maanden wachten. Ik zou gewoon rekenen op een maand of drie, vier. Als het sneller is heb je geluk.

Ja denk het ook. Ik had begin deze week gebeld en kreeg (zonder reserveringsnummer te geven, dit kon ze aan de hand van mn telefoonnummer zien...) de melding dat “chassisnummer” gekoppeld was en levering eind mei verwacht werd. Vandaag nog eens gebeld en nu werd er wel reserveringsnummer gevraagd. Er was “nog geen VIN gekoppeld”. Geen idee wat er waar is, maar erg betrouwbaar komt het in ieder geval niet over.

Zal wel gewoon geduldig moet zijn...
 
Wellicht is het allebei waar: sommige VINs zijn ze beginnen koppelen aan bestellingen terwijl de Morning Cornelia nog vaarde, maar niet alle wagens werden daarom al gekoppeld. Maar inderdaad, heb je nog geen VIN dan is de kans groot dat je moet wachten op de NOCC Oceanic. Let wel, ik heb enkel gehoord dat er een VIN gekoppeld was omdat ik Delivery zelf belde; je ziet het niet in je account tenzij de eindfactuur al opgemaakt werd.

Duidelijk. De NOCC Oceanic is hier dan eind mei?
 
Het gaat allemaal over het managen van verwachtingen, want je hebt op 16 april besteld en er is nog niet eens een maand verstreken. Maar ja, Tesla geeft bij bestelling volstrekt onhaalbare data af en zegt vervolgens alleen: u hoort van ons.
Bij andere merken wordt op bestelling geproduceerd en krijg je berichten dat de auto in productie is, op transport is enz. Maar helaas is Tesla niet zo transparant. Komt ook doordat ze batchgewijs produceren en dat maakt het een oncontroleerbare tombola. Soms heb je mazzel en rij je binnen twee weken, maar voor hetzelfde geld moet je vier maanden wachten. Ik zou gewoon rekenen op een maand of drie, vier. Als het sneller is heb je geluk.

Dan mogen ze wel de verwachte levertijd op de website eens aanpassen. Die staat nog steeds op mei. :/
 
Het gaat allemaal over het managen van verwachtingen, want je hebt op 16 april besteld en er is nog niet eens een maand verstreken. Maar ja, Tesla geeft bij bestelling volstrekt onhaalbare data af en zegt vervolgens alleen: u hoort van ons.
Bij andere merken wordt op bestelling geproduceerd en krijg je berichten dat de auto in productie is, op transport is enz. Maar helaas is Tesla niet zo transparant. Komt ook doordat ze batchgewijs produceren en dat maakt het een oncontroleerbare tombola. Soms heb je mazzel en rij je binnen twee weken, maar voor hetzelfde geld moet je vier maanden wachten. Ik zou gewoon rekenen op een maand of drie, vier. Als het sneller is heb je geluk.

Vindt het reuze meevallen, dat ze per kwartaal produceren en verschepen is logisch..... geen toyota die elke 6 seconden een ICE uitspuugt.
We hebben het Kona electric en e-niro traject meegemaakt.......... nou denk je die kunnen produceren, plannen en communiceren. Nee dus, veel erger dan Tesla. Zijn ook beperkte series en mag je gewoon 1 jaar op wachten....en nul informatie, schuiven zo paar maanden met leverdata. Tenenkrommend.

Let maar op.... e-tron nu al gezeur, straks VW, Peugeot, Citroen, etc .....gaan allemaal schuiven met data.

Kan het beter, natuurlijk maar zo slecht doen ze het niet. Puur het internationaal bulk produceren, verschepen probleem en verkoop inschatten in een mega-groei markt... ga het maar doen.
 
Ik herinner me de reclame van voor het Brusselse autosalon over de Kona EV..."bij ons al leverbaar, en niet zoals bij de concurrenten" en "België is erin geslaagd een groot deel van de productie toegewezen te krijgen".

Alleen leveren ze met een druppelteller en moet je ondertussen minstens één jaar wachten. Dus "de concurrenten" doen het nog zo slecht niet ,-).

Alleen de commmunicatie, die loopt een pak minder stroef. Ze vertellen je meteen dat je op de blaren mag gaan zitten en ook dat het misschien nog erger wordt ,-).
 
Ik herinner me de reclame van voor het Brusselse autosalon over de Kona EV..."bij ons al leverbaar, en niet zoals bij de concurrenten" en "België is erin geslaagd een groot deel van de productie toegewezen te krijgen".

Alleen leveren ze met een druppelteller en moet je ondertussen minstens één jaar wachten. Dus "de concurrenten" doen het nog zo slecht niet ,-).

Alleen de commmunicatie, die loopt een pak minder stroef. Ze vertellen je meteen dat je op de blaren mag gaan zitten en ook dat het misschien nog erger wordt ,-).

Ja nu doen ze dat inmiddels ..... maar daarvoor ... tjonge wat een ramp. Dus ben helemaal niet zo ontevreden over Tesla.
Is geen ICE waarvan elke paar minuten een het land binnenkomt.

Vindt het nog knap dat je met zulke groei nog enigszins kunt plannen (is geen groentenboer....). Ga maar eens een snel groeiend bedrijf managen, de hele dag achter de feiten aanrennen is dat.
 
Ik zag van de week bij aflevering van mijn M3 in Tilburg een pallet vol blauwe laadkabels van 7.5m staan. Kreeg er zelf ook gewoon eentje mee. De komende afleveringen lijkt me dat dus geen probleem.
De aflevering ging erg soepel, duidelijk en vriendelijk.
 
Ik heb m vandaag geleverd gekregen :) Grote blij. Helaas ook wel wat opleverpunten. Met name raamrubbers achterzijde
Ik ben toch erg benieuwd waar de auto's die nu worden afgeleverd al die tijd hebben uitgehangen. Er is al bijna 2 maanden geen aanvoer geweest, dus die auto's moeten 8 of 9 weken ergens gestaan hebben. Waarom, waar en waarom zo lang? Die auto's hadden toch de afgelopen weken al lang afgeleverd kunnen worden? Dat proces blijft verbazen.
 
Heb je foto’s gemaakt en afspraak ingepland?

Ik moet zeggen dat t er allemaal redelijk “ snel “ ging. Ze lopen echt niet de hele auto met je na. Mijn voorruit ging niet dicht. Heb er een uur op een techneut moeten wachten. Later zag ik pas dat die rubbers niet goed sluiten. Ook is Mn compensatie AP niet geactiveerd. Ik geef het even een weekje de tijd. Daarna ga ik duwen
 
Ik ben toch erg benieuwd waar de auto's die nu worden afgeleverd al die tijd hebben uitgehangen. Er is al bijna 2 maanden geen aanvoer geweest, dus die auto's moeten 8 of 9 weken ergens gestaan hebben. Waarom, waar en waarom zo lang? Die auto's hadden toch de afgelopen weken al lang afgeleverd kunnen worden? Dat proces blijft verbazen.
Die van mij zou eigenlijk ook pas aankomen op de Cornelia maar ze hadden er nog een “over “. Wel raar dat alle kentekens een xv-xxx kenteken hebben. Mijn schoonpa heeft een nieuwe BMW gekregen vorige week met een zg- serie
 
Die van mij zou eigenlijk ook pas aankomen op de Cornelia maar ze hadden er nog een “over “. Wel raar dat alle kentekens een xv-xxx kenteken hebben. Mijn schoonpa heeft een nieuwe BMW gekregen vorige week met een zg- serie

Ik zou ook op Cornelia staan maar van de week toch plotseling kunnen ophalen. Zat veel stof/prut in de richeltjes van de dak-glasplaten die ze gemist hebben met oppoetsen dus heeft wel lang buitengestaan... Bovendien kenteken uit de ZD kentekenreeks. Dus als je een XV hebt is die al tijd geleden ingeschreven, wat op zich raar is...