Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn bestelproces is ook wel speciaal en dat is volgens mij bij Tesla niet echt handig.

Eerste bestelling gedaan op 12 april van SR+, maar aangezien levertijd vaag blijft een week later upgrade gedaan naar LR AWD. Vorige week nog upgrade gedaan naar versie met een trekhaak.

Inmiddels staat alles goed in het account. Levertijd is volgens de website van Tesla mei. Maar heb nog geen eindfactuur, leverdatum of VIN. Enkel bestelovereenkomst, aanbetalingsfactuur en creditfactuur van de aanbetaling (overigens nog geen geld retour gehad).
 
Ik heb zo'n vermoeden dat de leaserijders pas veel later een VIN nummer krijgen in het proces t.o.v. de particuliere kopers? Niet dat ze later een auto geleverd krijgen, maar dat de VIN nummers anders toegewezen worden.
Zeker waar. Ik neem aan dat als er een VIN is dat deze dan aan de leasemij is doorgegeven aangezien die hem heeft besteld en betaald...Ik weet nog niets anders dan levering rond 6 juni...
 
Zelfde voor mij. 15 april besteld maar nog niks gehoord. Net weer eens gebeld en een mogelijke leverdatum van 29 mei (maar niets staat vast aldus tesla). Ze hebben ook gelijk alles nog een keer gecheckt en gaven aan nog een kopie van mijn kentekenbewijs van de inruil nodig te hebben (ik heb via de mail akkoord gegeven op het voorstel). Dat bleek dus niet verwerkt te zijn. En daarnaast moest ik nog akkoord geven of ik de inruil van de auto van de factuur wilde afhalen of later terug wilde storten.

Ik heb het gevoel dat er al eens een eerdere datum van een andere auto bij mijn bestelling heeft gestaan die later dan is opgeschoven naar een auto van NOCC, puur omdat mijn profiel niet compleet was, zonder dat ik dat zelf wist? Ik denk dus dat erachteraan bellen en blijven doorvragen (of de juiste persoon te pakken krijgen?) alleen maar goed is...
Bellen doe ik bijna wekelijks :cool:
Ik krijg helaas steeds hetzelfde verhaal te horen.
Eerst moet Vin zijn gekoppeld en dan wordt ik gebeld voor het maken van een afspraak.
Geen Vin = geen verdere info beschikbaar :(
 
12 april heb ik een M3 LR AWD, blauw, 18" besteld en helaas nog niets gezien of gehoord van een Vin oid :(
Wel vreemd dat aantal mensen die na 12 april hebben besteld al wel een Vin hebben gekregen.

Bij bestellen werd verteld dat er snel geleverd kon worden, 1 a 2 weken.
Op basis van die informatie alvast mijn dagelijkse benzine auto verkocht.
Zit nu al een maand zonder dagelijkse autoo_O
Snap er niets van bij Tesla.

In de toewijzing van VINs lijkt geen logica te zitten. Gebeurt vanuit de VS. Ik heb op 4 april een M3 LR AWD Rood / zwart interieur / 19" besteld en ook nog niks gehoord. Tesla NL kan blijkbaar pas echt iets zeggen als de VS een VIN heeft gekoppeld aan je bestelling. Nog even afwachten dus.
 
Bellen doe ik bijna wekelijks :cool:
Ik krijg helaas steeds hetzelfde verhaal te horen.
Eerst moet Vin zijn gekoppeld en dan wordt ik gebeld voor het maken van een afspraak.
Geen Vin = geen verdere info beschikbaar :(
En zo is het :p
Voor Tesla Europa begint het feest pas als er een boot geladen is. Dan weten ze wat er komt en gaan ze bestellingen aan de auto's koppelen enz.
 
Iemand ervaringen met de doorlooptijd bij Tesla als het gaat om een lease bestelling? De lease (Alphabet) heeft vandaag bij Tesla de bestelling neergelegd met bijbehorend RN wat ik had meegegeven.

Duurt het lang voordat Tesla dit oppikt of zijn zij hier vrij snel in? Vond het proces bij de lease namelijk traaaag en bij mijn ICE autos ging de bestelling erna super vlot, belde ik gewoon de sales guy bij de dealer “Alphabet heeft de aanvraag bij jullie neergelegd” en hop besteld
 
En zo is het :p
Voor Tesla Europa begint het feest pas als er een boot geladen is. Dan weten ze wat er komt en gaan ze bestellingen aan de auto's koppelen enz.
Boot is al een poosje onderweg.
Zou je verwachten dat het geen weken zal duren om deze te koppelen.
Echter las ik meerdere verhalen hierover.
De ene keer koppelen zodra de boot is afgemeerd en andere keer bij het lossen in Zeebrugge.
 
Net weer gebeld. Na vorige week een aardige meneer aan de telefoon te hebben die alles goed en netjes had uitgelegd, krijg ik vandaag weer iemand anders aan de telefoon die niks anders zegt dan: Geen VIN, weet nog niks, nog even geduld. Algemene indicatie is eind mei/begin juni. Ik had meteen gevraagd hoe het proces voor het koppelen van VIN's gaat, zegt ze dat het onderweg wordt gedaan. Het schip is al een tijdje onderweg, nog geen VIN. Ik weet dat ik erg ongeduldig ben, maar ik kan snap niet waarom het allemaal zo onduidelijk moet zijn.
 
Net weer gebeld. Na vorige week een aardige meneer aan de telefoon te hebben die alles goed en netjes had uitgelegd, krijg ik vandaag weer iemand anders aan de telefoon die niks anders zegt dan: Geen VIN, weet nog niks, nog even geduld. Algemene indicatie is eind mei/begin juni. Ik had meteen gevraagd hoe het proces voor het koppelen van VIN's gaat, zegt ze dat het onderweg wordt gedaan. Het schip is al een tijdje onderweg, nog geen VIN. Ik weet dat ik erg ongeduldig ben, maar ik kan snap niet waarom het allemaal zo onduidelijk moet zijn.
Gelukkig ben ik niet de enige die het niet snapt en niet geduldig is :D
 
Ik ben alleen niet zo geduldig aangelegd :D
Dan kan het knap lastig worden met Tesla. Je kunt aardig op de proef worden gesteld:)
Mijn bestelling was op 9/1. Weliswaar een wijziging gedaan van AWD naar performance in februari, wat het wachten logisch kan verlengen. Toch van Tesla toen gehoord dat de levering in maart zou volgen. Dat is niet helemaal gelukt. Ik heb echter niet meteen de auto, waarvoor de tesla in de plaats komt, verkocht. Gelukkig maar, want(hoop op levering eind mei begin juni nu)dan had ik toch drie maanden wat moeten schuiven met vervoersopties....
Maar goed, ik heb er nog wel veel zin in! Heb wel veel op dit forum alles bijgehouden dus hoop dat mijn M3P straks wel in zijn geheel in de lak staat, niet van top tot teen bekrast is, de ramen dicht kunnen/blijven, stoelen droog blijven, de radio het doet, de vampire-drain niet 's ochtends voor een platte batterij zorgt, de phantom brakes het rijden niet geheel onmogelijk maken, er nog een verzekeraar is die hem wil verzekeren, de auto pilot uberhaupt wel geleverd kan worden, de Suc's het nog doen, de Soc's nog open zijn, de Ipad nog af en toe opstart, de kabels niet allemaal verdwenen zijn, de app nog vindbaar is, de bodemplaat er onder blijft zitten, de accu niet in de fik vliegt, de rubbers op redelijke plaatsen blijken te zitten, de auto niet uit een sloot gevist is, de trekhaak niet toch ineens op een P mag, de dakramen er op het oog correct in zitten, de laadpoort dicht kan, de stekker er af en toe ook uit wil, de banden niet zingen op de weg, de jas uit kan in de auto, de oordoppen uit mogen blijven, meneer Musk niet weer gaat twitteren en Tesla niet failliet raakt......
Beetje spijkers op laag water zoeken wat ik zoal hoor natuurlijk. Tesla-rijders hebben een irreel beeld bij een nieuwe auto, geen enkele nieuwe auto rijdt zomaar ineens de showroom uit!:) Inmiddels heb ik me zo goed zonder de Tesla weten te redden dat ik het niet merk als hij het niet doet of terug moet. Dat is pas verwachtings-management!
Maar goed, heb er zin an!
 
Dan kan het knap lastig worden met Tesla. Je kunt aardig op de proef worden gesteld:)
Mijn bestelling was op 9/1. Weliswaar een wijziging gedaan van AWD naar performance in februari, wat het wachten logisch kan verlengen. Toch van Tesla toen gehoord dat de levering in maart zou volgen. Dat is niet helemaal gelukt. Ik heb echter niet meteen de auto, waarvoor de tesla in de plaats komt, verkocht. Gelukkig maar, want(hoop op levering eind mei begin juni nu)dan had ik toch drie maanden wat moeten schuiven met vervoersopties....
Maar goed, ik heb er nog wel veel zin in! Heb wel veel op dit forum alles bijgehouden dus hoop dat mijn M3P straks wel in zijn geheel in de lak staat, niet van top tot teen bekrast is, de ramen dicht kunnen/blijven, stoelen droog blijven, de radio het doet, de vampire-drain niet 's ochtends voor een platte batterij zorgt, de phantom brakes het rijden niet geheel onmogelijk maken, er nog een verzekeraar is die hem wil verzekeren, de auto pilot uberhaupt wel geleverd kan worden, de Suc's het nog doen, de Soc's nog open zijn, de Ipad nog af en toe opstart, de kabels niet allemaal verdwenen zijn, de app nog vindbaar is, de bodemplaat er onder blijft zitten, de accu niet in de fik vliegt, de rubbers op redelijke plaatsen blijken te zitten, de auto niet uit een sloot gevist is, de trekhaak niet toch ineens op een P mag, de dakramen er op het oog correct in zitten, de laadpoort dicht kan, de stekker er af en toe ook uit wil, de banden niet zingen op de weg, de jas uit kan in de auto, de oordoppen uit mogen blijven, meneer Musk niet weer gaat twitteren en Tesla niet failliet raakt......
Beetje spijkers op laag water zoeken wat ik zoal hoor natuurlijk. Tesla-rijders hebben een irreel beeld bij een nieuwe auto, geen enkele nieuwe auto rijdt zomaar ineens de showroom uit!:) Inmiddels heb ik me zo goed zonder de Tesla weten te redden dat ik het niet merk als hij het niet doet of terug moet. Dat is pas verwachtings-management!
Maar goed, heb er zin an!
Oef, ik hoop wel dat het voor mij niet zo gaat lopen :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Gelukkig ben ik niet de enige die het niet snapt en niet geduldig is :D
Tesla maakt het er helaas ook zelf naar door bijv bij bestellingen die vandaag gedaan worden nog altijd een levering in mei te beloven. Dat is namelijk onmogelijk... Geen wonder dat mensen dan ongeduldig worden, dat is dan terecht.
Ze kunnen beter een lesje psychologie nemen en de belofte doen dat je in augustus je auto krijgt, om vervolgens 6 weken eerder te bellen dat je auto al af is. Je hebt je auto dan niet eerder, maar het voelt wel zo :) Helaas werkt het niet zo bij Tesla.. :(

Ik wacht ook nog ongeduldig af :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Tuhhje and Jonkheer